Gå til innhold

Svive 35" LED Curved FreeSync Pyx


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til kalibrering, så bør det gjøres med målinger på den individuelle skjermen for å bli perfekt, fordi alle LCD panel er litt forskjellige. Hold øye med finn for der selges det stadig vekk brukt kalibreringsutstyr for noen hundrelapper.

Takk for input.

Jeg frykter dog likevel at det ikke løser problemet med et litt "slapt" og utydelig bilde?

Fargene er i og for seg helt ok.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det jeg ser, men det føles som om jeg ser på en VHS-tape og ikke en dvd, om du skjønner.

Oppløsningen skal stemme, men det ser likevel litt lavoppløst ut og nesten grøtete til tider. Merk: kun med bevegelse på bildet. Står alt i ro, ser det meget bra ut.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått testet skjermen en ukes tid, og jeg vet ikke om det er jeg som har vent meg til det nye panelet eller om det har forandret seg, men jeg syns det fungerer bedre nå enn det gjorde i starten.
Krystallklart er det nok ikke, men det fungerer helt greit.
Veldig lite backlight bleed fant jeg også ut i går, veldig jevne farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
On 10/14/2019 at 1:07 AM, ray001 said:

Kan man kalibrere PJ og lerret og med denne Spyder ?

Kort sagt: nei. Da må man ha en som leser verdier over en større flate. Det får du ikke gjort med en som er lagd for å ha direkte kontakt med skjerm: da vil man blokkere for lyset fra projektoren, og i praksis ikke måle noe som helst annet enn svart.

Se på X-rite i1 Pro; den kan brukes både til direkte kontakt på skjerm og til projektor/lerret.
Jeg har en tilsvarende selv som jeg har brukt i rundt 10 år, veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...