Gå til innhold

Svive 35" LED Curved FreeSync Pyx


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig dette er feil kategori, men forsøker her først.

Jeg har bestilt denne skjermen, og den kommer vel til uken. Sitter i dag på et GTX 780, og er klar for å bytte ut det. Til denne skjermen (som har freesync) hva vil være en grei GPU? Ser at 2070 og 1080 ligger på ca 5 100 for de billigste, mens et Vega 64 er ca 800 ekstra. Anyone?

Jeg lurte også veldig på hva jeg skulle gjøre. Vega 56 vs 1070 eller vega 64 vs 1080/2070. Etter å ha brukt x-antall timer på googling kjøpte jeg et vega 64 kort på Black Friday. Fikk med 3 spill og et tastatur fra msi på kjøpet.

Så lenge skjermen har freesync så har jeg skjønt at det beste er et amd-kort.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Ja, det er jo det med Freesync. Har aldri hatt det før, og er usikker på om det har noe for seg. Tenkte det allikevel var greit å høre litt med andre før jeg handlet. Er feks 2070 mye bedre at det vil oppveie evt fordeler med Vega 64 og Freesync?

Nei. Hvis du undervolter amd-kortet så er det ikke så stor forskjell. Ikke nok til at jeg ville gi slipp på freesync ihvertfall.

 

Følg med på prisjakt. Det har vært en del gode tilbud på vega-kort i det siste. Spesielt på Proshop. Jeg fikk mitt MSI 64-kort til 4990,- inkl Rgb-tastatur og tre spill.

Dette er også en god pris, 4089,-: https://www.proshop.no/Grafikkort/Sapphire-Radeon-RX-VEGA-56-Pulse-8GB-HBM2-Grafikkort/2633788?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Endret av Alrek
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager at jeg kommer med et dumt spørsmål. Jeg har ALDRI hørt om Svive før det dukket opp overalt hos Komplett nå i høst? Har komplett et eget kinamerke som de brander som Svive? Hva heter det i så fall i andre land?

 

Er det bare meg som har gått glipp av noe her eller er Svive et kvalitetsmerke? Jeg er ganske skeptisk til merker som kun selges et sted under et navn jeg aldri har hørt om før

Du finner svar på 2. post i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har noen av dere problemer med blinking over hele skjermen i spill med denne skjermen fra Svive? Nesten så man får epileptisk anfall..

 

Det er aldri på desktop, kun i spill. Og det er heller ikke i alle spill. Etter litt testing og googling så kan det se ut til at det er knyttet til Freesync. Hvis jeg skrur av Freesync på skjermen så forsvinner problemet.

Kan det være noe galt med Freesync-chipen på skjermen eller er det et software-kompatibilitet problem?

Endret av Alrek
Lenke til kommentar

Har noen av dere problemer med blinking over hele skjermen i spill? Nesten så man får epileptisk anfall..

 

Det er aldri på desktop, kun i spill. Og det er heller ikke i alle spill. Etter litt testing og googling så kan det se ut til at det er knyttet til Freesync. Hvis jeg skrur av Freesync på skjermen så forsvinner problemet.

Kan det være noe galt med Freesync-chipen på skjermen eller er det et software-kompatibilitet problem?

Har samme problem med Gsync.
Lenke til kommentar

En liten oppdatering for dere som vurderer denne skjermen og som sliter med flickering i spill med Freesync på. Etter en del knoting fant jeg en løsning på problemet. Rett og slett overstyr Freesync range i cru til 49-99.

 

Av en eller annen grunn reklamerer de med at skjermen har 49-100 i Freesync-range, men defaultinnstillingene på skjermen er satt til 40-125. Jeg prøvde først 49-100, men fikk fortsatt noe vrenging. Ved å skalere den ned til maks 99 så fungerer det nå veldig bra.

 

Det er temmelig enkelt å fikse dette i Cru. Last ned programmet, åpne, trykk edit i top høyre hjørne og sett v 40-99 i bunnen av bildet. Lagre og exit. Jeg har også enabled Chill (range 49-99) i Radeon og undervoltet kortet, men dette hadde ikke noe å si for flickering-problemene.

Endret av Alrek
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hva er deres erfaring nå på Svive skjermen? Fortsatt bra? 

Dette er vel en bra skjerm og til Xbox One X?

 

Har dere arm på denne skjermen? Eller bruker dere foten som følger med? Jeg vurdere denne saken her - https://www.dustinhome.no/product/5011026039/hx-desk-monitor-arm

Er godt fornøyd jeg. Herlig med så stor oppløsning og HZ. Bra kontrastnivå etc. Vil tenke den er god til XboX one X, men vil ikke støtte ultrawide så skjermen må nok kjøre i en annen oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk min i dag, noterer meg følgende:
+større enn jeg trodde, på en positiv måte. Men samtidig gjør foten og høydejusteringen at jeg har fått bedre plass på pulten.

+god OSD-meny, lett å kalibrere

+ingen døde pixler

 

-høyre og venstre kant av skjermen er mørkere enn resten

-skjermen blir uklar/blurry når bildet er i bevegelse, merkes i flere spill. Om jeg står i ro er alt krystallklart, men blir blurry om jeg beveger meg aldri så lite. Mulig det kan reddes inn med noen innstillinger jeg ikke helt har fått til.

 

Alt i alt et greit kjøp.

Lenke til kommentar

 

-høyre og venstre kant av skjermen er mørkere enn resten

-skjermen blir uklar/blurry når bildet er i bevegelse, merkes i flere spill. Om jeg står i ro er alt krystallklart, men blir blurry om jeg beveger meg aldri så lite. Mulig det kan reddes inn med noen innstillinger jeg ikke helt har fått til.

Akkuratt dette var jo ikke bra da...

Får håpe det er innstillinger på skjerm eller skjermkort da....

Setter stor pris på oppdatering :-)

Lenke til kommentar

Det endret seg litt ved å slå på v-sync, så nå har jeg ikke over 100FPS lenger. Da forsvant noe av støyen, men bildet er dårligere enn på skjermen jeg hadde tidligere: MG278Q

Og med dårligere så syns jeg bildet er mindre skarpt/klart, spesielt når det er bevegelse. Og jeg syns fargene er blassere.
Jeg har fulgt kalibreringen til Massdrop Vast (samme skjerm), skrevet av en som har målt skjermen med korrekt utstyr. Uten at jeg syns det ble mye bedre.

Det er også en tydelig skygge rundt kanten av skjermen, som jeg merker best på høyre og venstre side da det oftest med meg er en ramme over og under som er svart (windows skrivebord) eller grå.

Men ettersom prisen er halvparten av et ISP-panel med 144hz, får man mye skjermflate for pengene. Og det liker jeg veldig godt, størrelsen passet meg meget bra.

Lenke til kommentar

Det endret seg litt ved å slå på v-sync, så nå har jeg ikke over 100FPS lenger. Da forsvant noe av støyen, men bildet er dårligere enn på skjermen jeg hadde tidligere: MG278Q

Og med dårligere så syns jeg bildet er mindre skarpt/klart, spesielt når det er bevegelse. Og jeg syns fargene er blassere.

Jeg har fulgt kalibreringen til Massdrop Vast (samme skjerm), skrevet av en som har målt skjermen med korrekt utstyr. Uten at jeg syns det ble mye bedre.

Det er også en tydelig skygge rundt kanten av skjermen, som jeg merker best på høyre og venstre side da det oftest med meg er en ramme over og under som er svart (windows skrivebord) eller grå.

Men ettersom prisen er halvparten av et ISP-panel med 144hz, får man mye skjermflate for pengene. Og det liker jeg veldig godt, størrelsen passet meg meget bra.

Når det kommer til kalibrering, så bør det gjøres med målinger på den individuelle skjermen for å bli perfekt, fordi alle LCD panel er litt forskjellige. Hold øye med finn for der selges det stadig vekk brukt kalibreringsutstyr for noen hundrelapper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til kalibrering, så bør det gjøres med målinger på den individuelle skjermen for å bli perfekt, fordi alle LCD panel er litt forskjellige. Hold øye med finn for der selges det stadig vekk brukt kalibreringsutstyr for noen hundrelapper.

Hvilke kalibreringsutstyr er det verdt og kjøpe seg av de "billige" variantene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...