Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leie leilighet - angre


Peaks

Anbefalte innlegg

Hei, en kollega av meg har nylig funnet seg en leilighet h*n likte. 1.November overtok h*n nøklene til leiligheten og i helgen skulle h*n flytte inn. Depositum og første husleie tom. 1. desember er allerede innbetalt.

 

Da jeg hjalp til med flyttingen i helgen som var, oppdaget vi begge at det foregikk dealing av dop utenfor på bygningens tomt og personer av utenlandsk opprinnelse stod utenfor dørene og ringte på uten å bli sluppet inn av noen i leilighetskomplekset. Min kollega begynte å bli skeptisk til hvor h*n faktisk har leid leilighet og ble rett og slett litt ganske engstelig for at personene skulle finne ut av hvor h*n bodde i blokken. Vi avsluttet da resten av flyttingen og dro hjem.

 

H*n sendte mail senere til utleiemegleren som er mellomfobindelsen mellom utleier og leietaker og forklarte situasjonen. Svaret fra utleiemegleren er at det går fint an å trekke seg, men kontraktsbruddet koster i underkant av 10 000,-

 

Leiligheten er i god standard, meget liten men husleien (summen) tilsier at en betaler godt for området en bor i og at en forventer at prisen står i stil med dette.

 

Litt lei situasjon, men usikker på jussen rundt dette, kan utleiemegleren kreve så mye? Forstår at det er et kontraktsbrudd, men her sto heller ikke prisen i stil med opplysningene.

 

H*n har vært på visning og der og da virket alt OK.

 

 

Setter pris på flere synspunkt i denne saken, jeg stiller meg åpen for alt og heller ikke mer mot den ene parten enn den andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er vel ikke så ille, det skal vel dekke ekstraarbeidet til privatmegleren. Gitt 800kr timen for megleren, så tilsvarer det ca 10 timer + kostnad til finn annonse. 10 timer er ikke mye når det er snakk om flere visninger, kjøring til/fra og litt papirarbeid.

 

Jeg kan dessverre ikke svare på om det er mulig å komme seg ut av kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...