Gå til innhold

valg av vintersko


accer

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter vintersko som er fullstendig vanntett også varm ikke for lave. 

 

Jeg har prøvd litt forskjellige, men kan bare ikke finne noe som er vanntette kjøpte noen ifjord med tog inn vann. gikk så fikk nye og det skjedde det samme med dem tok så inn vann rundt sålen.

Dem bør vare vanntette over foten og på siden. bør ikke være for lav så snø kommer over kanten.

Pris har jeg ikke tenk så mye på...

 

Noen som har noen tips til sko? :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det virker som det  er det en må bruke som er best egnet. Det blir jo ikke laget noen gode sko som holder en tør og varm på beina som er ordentlig lenger. 

Det kommer anpå hva du skal bruke de til. 

 

Jeg har et par salomon tursko som jeg bruker til det meste utenom jobb, og de holder meg både tørr og varm. Men som med alt annet i verden finnes det ingen produkter som dekker alle behov. 

 

Når jeg går i skogen MÅ jeg ha grep, og jeg må ha støtte rundt ankelen. En typisk gummistøvel gir ingen av de delene, men den er da 100% vanntett.

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar

Det blir det jo, det spørs bare hvor mye penger du vil bruke. Samtidig er det vanskelig å finne sko som klarer begge deler uten at du må supplere med tykke sokker for eksempel.

 

Det er viktig å tenke på at nesten ingen sko er vantette, de er vannavstøtende. Skal du ha helt vanntette sko må du ha gummistøvler. Sko som er i Gore-Tex, eller militærstøvler som M77, trenger vedlkehold fra din side. Det betyr skopuss, spray som impregnerer og gjør de avstøtende. Videre så må du kanskje bruke tykke sokker for å holde varmen.

Lenke til kommentar

Skal bruke dem når jeg måker snø. Og når jeg er ute å går turer med hundene i sørpe og mye snø. Så kunne tenkt meg noe som holdt på varmen og ikke ble igjennom vått etter 10 minutter. 

 

Og ser dem fleste butikker selger bare i stoff eller lignende. Men dem holder ikke mål. Sant disse M77 er jo gode å holder vann ute. Men blir mye jobb med puss kvar dag. 

 

Hvilken salomon er du bruker er dem tette eller vil dem bli våte etter en stund?

Lenke til kommentar

Husker ikke hva modellen heter, men kjøpte for rundt 3 år siden på tilbud. Knallgode til mitt bruk hvertfall. Går tur med hund i skog og mark, men sjeldent mer en 1,5 time av gangen.

 

Kanskje disse er noe?

 

https://prisguiden.no/produkt/viking-classic-150-335214

De har da gummilist på bånn, som da etter all sannynlighet hjelper mot fukt. 

Endret av fiskerdigg123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd litt forskjellige, men kan bare ikke finne noe som er vanntette kjøpte noen ifjord med tog inn vann. gikk så fikk nye og det skjedde det samme med dem tok så inn vann rundt sålen.

Antar du impregnerte dem? Alle "vanntette" sko bør uansett impregneres. Spray on, wipe off.

Lenke til kommentar

Husker ikke hva modellen heter, men kjøpte for rundt 3 år siden på tilbud. Knallgode til mitt bruk hvertfall. Går tur med hund i skog og mark, men sjeldent mer en 1,5 time av gangen.

 

Kanskje disse er noe?

 

https://prisguiden.no/produkt/viking-classic-150-335214

De har da gummilist på bånn, som da etter all sannynlighet hjelper mot fukt. 

Dem der så ikke så dum ut. Men spørs om stoffet ikke trekker inn vann?

Lenke til kommentar

Høres ut som fjellstøvler er det du er på jakt etter. Varme og vanntette. 

Ja mulig det er løsningen. Men er nokså mange typer der ute. Sist vinter kjøpte jeg ca fire par og ingen holdt mål. det ene paret holdt ca en time ute i våt snø? Mulig ikke det hva ortenlige fjellstøvler da.

Endret av accer
Lenke til kommentar

Trenger ikke å være finne bare dem er varm og tåler vann

 

Eg nyttar i alle fall slike chelsea-støvlar. Dei er å få i alt frå skinn til gummi og i ulike høgder. Utroleg lette å få av og på seg og så ser dei bra ut også.

 

Til dømes: https://www.footway.no/eva-classic-winter-black.html?size=38&gclid=EAIaIQobChMI3o7yiKKu3gIVUKqaCh1gqAAiEAQYAiABEgI5X_D_BwE

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg nyttar i alle fall slike chelsea-støvlar. Dei er å få i alt frå skinn til gummi og i ulike høgder. Utroleg lette å få av og på seg og så ser dei bra ut også.

 

Til dømes: https://www.footway.no/eva-classic-winter-black.html?size=38&gclid=EAIaIQobChMI3o7yiKKu3gIVUKqaCh1gqAAiEAQYAiABEgI5X_D_BwE

Se der ja dem der så jo go og varme ut dem er nok heilt vanntette også. Så spørs om det blir et par sånne på meg ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...