Gå til innhold

[Løst] Hva som skjer med pakken min?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet ikke helt hva som skjer med pakken min. Singapore post sier at pakkken min er i Norge nå:

 

post-505962-0-89853700-1540668874_thumb.jpg

 

Men posten viser at pakken er egentlig ikke i Norge:

post-505962-0-03597500-1540668941_thumb.jpg

 

Hvem lyver? Pakken er egentlig i Norge? Pakken er i lager, elller er den stjålet? 

Unnskyld meg, det er en første gang for meg å kjøpe noe fra kinesiske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte noe greier fra USA for noen uker siden. USPS sa at pakken var ankommet Norge den 14. men Posten registrerte den ikke før 18. og et par dager senere var den i postkassa. Alle mine kinapakker har også hatt villedende eller omtrent ingen sporingsinformasjon, men kommet frem til slutt. Ville nok ikke tatt sorgene på forskudd. 

Lenke til kommentar

Jeg bestilte noe greier fra USA for noen uker siden. USPS sa at pakken var ankommet Norge den 14. men Posten registrerte den ikke før 18. og et par dager senere var den i postkassa. Alle mine kinapakker har også hatt villedende eller omtrent ingen sporingsinformasjon, men kommet frem til slutt. Ville nok ikke tatt sorgene på forskudd. 

Hvor bestilte du dine kinapakker? Hvor mange dager omtrent det tok? Estimated time er allerede over og 18 november skal jeg få rett til å be om refund.

Lenke til kommentar

Stort sett gjennom Ebay så det kan vel være hvem som helst. Har bestilt mye forskjellig, noen ganger har det tatt en uke, noen ganger opp til fire uker. 

men jeg venter på denne pakken 40 dager. 

 

Antagelig er den veldig nærme, tipper mellom mandag og onsdag.

mener du et at pakken er Nærme Norge, eller nærme postkontor?

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det, venting er vanlig. I verste fall er det bare å ta kontakt med kundeservice som gir deg refund pga tapt vare.

 

En god tommelfingerregel er å betale med PayPal, veldig lett for å løse forbrukersaker.

betalte første og siste gang med kort. I neste gang skal betale med paypal. Men tror at kuddeservice skal gi refund hvis jeg skal ikke få varen min.

Lenke til kommentar

Du kan alltid informere selger og etterlyse varen, enten ber de deg vente eller tilbakefører pengene med en gang.

 

har 20 dager før jeg kan be om tilbakeføre pengene. 

 

Avsenders sporingsnr om at pakken har ankommet norge stemmer. Vet ikke hvorfor posten ikke også oppdaterer nettsiden sin om at den har ankommet men de gjør svært ofte ikke det. Mulig at det har noe med at de klistrer på et nytt sporingsnr for intern bruk i norge.

jeg har lest at "Arrival at Destination Post" kan bety det at pakken er bare plassert i en av Norges lager og venter i køen

Lenke til kommentar

Får mye med blant annet singapore post, når singapore post/avsenders sporing sier pakken er i Norge tar det vanligvis 5-10 dager før jeg har pakken hos meg. Dette fordi det trolig er kø hos posten på sortering av pakker fra utlandet. Det kommer heller ikke noe sporing hos posten før den dagen pakken er på vei til postkassen min, eller dagen den kommer postkontoret.

Lenke til kommentar

Får mye med blant annet singapore post, når singapore post/avsenders sporing sier pakken er i Norge tar det vanligvis 5-10 dager før jeg har pakken hos meg. Dette fordi det trolig er kø hos posten på sortering av pakker fra utlandet. Det kommer heller ikke noe sporing hos posten før den dagen pakken er på vei til postkassen min, eller dagen den kommer postkontoret.

Det har tatt mer enn 15 dager allerede. Men jeg må vente ca. 18 dager å få tilbakeføre pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...