Gå til innhold

Oneplus 6T Tråden


Anbefalte innlegg

Oneplus 6T lanserer 29 Oktober, men all informasjon er allerede lekket.

 

oneplus-6t-front.jpg?quality=98&strip=al

 

oneplus_6t_specs_leak_1.jpg?quality=82&s

 

 

Virker som det er større endringer fra Oneplus 6 enn forventet.

Større batteri
Ingen minijack
Fingersensor innebygget i skjermen
Bedre kamera (muligens bare softwareforbedringer)
Nytt UI

Mindre notch

 

Det var vel Telia som var først ute med å få 6'ern på lager? Noen som har noe informasjon om denne i det heletatt blir solgt i norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger med dongle så ingen minijack er ikke noe problem. Ser rett og slett ikke hvorfor en liten ekstra kabel i mellom skulle være så stort problem om du ikke kan bruke Bluetooth hodetelefoner.

 

Notch har jeg på min OnePlus 6 og den utnytter kun ubrukt skjermplass så det er heller ikke noe problem.

 

Dette er kompromisser pga det er tekniske utfordringer og flere produsenter vil slenge seg på denne bølgen.

 

Sorry men en youtube video kan ikke gi bra innblikk i bildekvalitet. Du må kunne zoome inn mer enn 100% for å se om det er mer detaljer utover det. Ser masse review sites bare har små utsnitt av bildene som de viser frem i 1:1 oppløsning. OnePlus 6 har ikke et bra kamera og du må rett og slett opp en prisklasse eller to for å få mer detaljer. Det er et valg man tar avhengig av hvor mye du bruker kamera. Til mitt bruk så får jeg mye for pengene og jeg får en tilnærmet ren Android.

 

Utover det så er OnePlus fremdeles problematisk om du bruker Telenor dekning og vil benytte 4G Tale (VoLTE).

Og OnePlus selger fremdeles ikke offisielt til Norge. Bra at Komplett nå importerer det for oss i det minste.

Endret av saivert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følger med dongle så ingen minijack er ikke noe problem. Ser rett og slett ikke hvorfor en liten ekstra kabel i mellom skulle være så stort problem om du ikke kan bruke Bluetooth hodetelefoner.

 

Notch har jeg på min OnePlus 6 og den utnytter kun ubrukt skjermplass så det er heller ikke noe problem.

 

Dette er kompromisser pga det er tekniske utfordringer og flere produsenter vil slenge seg på denne bølgen.

 

Sorry men en youtube video kan ikke gi bra innblikk i bildekvalitet. Du må kunne zoome inn mer enn 100% for å se om det er mer detaljer utover det. Ser masse review sites bare har små utsnitt av bildene som de viser frem i 1:1 oppløsning. OnePlus 6 har ikke et bra kamera og du må rett og slett opp en prisklasse eller to for å få mer detaljer. Det er et valg man tar avhengig av hvor mye du bruker kamera. Til mitt bruk så får jeg mye for pengene og jeg får en tilnærmet ren Android.

 

Utover det så er OnePlus fremdeles problematisk om du bruker Telenor dekning og vil benytte 4G Tale (VoLTE).

Og OnePlus selger fremdeles ikke offisielt til Norge. Bra at Komplett nå importerer det for oss i det minste.

OnePlus selger offisielt gjennom Telia.

Og ved lansering av 6T så var Telenor en av de nye samarbeidspartnerene.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ingen informasjon om Telia eller Telenor vil selge den. Hvis de ikke selge den man kan glemme Volte og Vowifi, fe.

Skjerm reparasjon fra svistj var også en fordel for meg. Jeg vil vente litt og hvis det kommer ikke på salg "offisielt" vil velge mellom samsung /huawei.

Lenke til kommentar

Kameraet er vel nøyaktig det samme som i 6ern? Syns uansett den fingeravtrykksleseren i skjermen virker veldig spennende :)

 

Kamera er samme som i 6ern ja, men med bedre software (som og kommer til 6ern) som skal gi bedre bilder i mørket.

Er vel ett helt greit kamera. Er egentlig veldig fornøyd med kamera på Oneplus 5, med unntak av manglende OIS, så tipper jeg blir fornøyd iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Da er denne forhåndsbestilt? Hadde planer om Pixel 3, men den får vente litt.

Hvor kjøpte du fra? Selv bestilte jeg fra komplett.

 

Denne er jo bedre enn pixeln på alt da, untatt oppløsning på skjerm, kamera og høytalere.

 

Hva må man ut med for en pixel 3? Må vel importeres siden den ikke selges i norge. Og det kan jo bli litt problem om det skulle være noe feil med den, noe det virker som den har mye av :p

 

Det er allerede kommet en workaround for mangelen på notification led:

https://themrphone.com/article/oneplus-6t-no-notification-led-workaround

 

Pixel 3 har vel heller ikke denne ledn lenger.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ble bestilt fra NetOnNet. Gratis frakt er alltid greit synes jeg. Vet ikke hvordan de er i forhold til Komplett, men satser på at det går fint.

Kommer til å beholde min Pixel 2, bruker ofte å switche mellom forskjellige telefoner.

Høyttalerene i Pixel er gull verdt for min del, for ikke å snakke om kamera. Men jeg sitter med en følelse av at OnePlus 6T kanskje har et ganske ok kamera.

Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg nok til å kjøpe Pixel 3 på nyåret en gang i tillegg ?

Lenke til kommentar

Snakket med Telia nå , de har ingen info om det skal selge 6T =\

Her kan det se ut som netonnet har blitt offisiell forhandler for Oneplus i Norge:

 

https://www.mynewsdesk.com/no/netonnet_ab/pressreleases/netonnet-blir-ny-forhandler-av-oneplus-2782197

 

Det står også at netonnet blir deres _andre_ offisielle partner i Norge.

 

Vil dette si at også telia skal selge 6T? Som du sier har ikke telia bekreftet dette. I forkant av 6'ern var telia til sammenligning veldig offensiv i markedsføringen.

Endret av RichardNoname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...