Gå til innhold

Asus AC-5300 RAPTURE. Trodde den skulle ta ALT!


Anbefalte innlegg

Den enkelte må få gjøre seg opp en mening om pris og nytte for sitt eget behov, men for TS i denne tråden så har han nå kjøpt en AC5300 og en AC68 - totalprisen har altså bikket 4 lapper med grei margin.

 

For den summen kunne han ha fått en USG, en Switch 8-60W og to stykk AC Lite. Noen hundrelapper ekstra og han kunne fått hovedaksesspunktet til å være AC Pro.

 

For et hus med 350 m² over 3 etasjer, og helt sikkert et uteområde hvor det på sikt er ønskelig å få bedre dekning, så er det lite tvil om hva så er den beste løsningen både på kort og lang sikt.

 

Ja, men så er også AC5300 svindyr, og en ruter "for de færreste". En del av ytelsen denne har, er også knyttet til tjenester - tjenster få bruker, og kanskje enda færre egentlig burde bruke (folk forstår ikke helt hva de setter opp, gjør feil og fort eksponerer mye mot nettet og har ikke helt kontroll...).

 

Så vi snakker vel her 3300 + 1200 omtrent. RT-AC68U er i praksis nesten samme ruteren som RT-AC66U B1, så med B1 sparer man noen hundrelapper.

 

Med denne løsningen er vel ytelsen på trådløst "litt middels" skulle jeg tippe, for med AC Lite er man uten backhaul på eget bånd?

 

Tror ellers man pga. konkurransen, generelt vil se gode prisreduksjoner på mange Mesh-løsninger i tiden som kommer. Google WiFi og Orbi står sterkt, men det er mange andre tilgjengelig, og de med dedikert backhaul-bånd tror jeg blir en del billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

 

Med denne løsningen er vel ytelsen på trådløst "litt middels" skulle jeg tippe, for med AC Lite er man uten backhaul på eget bånd?

 

 

Du trenger ikke at AP Lite kommuniserer på eget bånd. De kommuniserer via det kablete nettverket, der de også får strøm fra.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke at AP Lite kommuniserer på eget bånd. De kommuniserer via det kablete nettverket, der de også får strøm fra.

 

Forutsetter da at man ønsker å legge kabel. For de aller aller fleste som kjører Mesh i hjemmet, er det nok ikke et ønske om (eller mulig) å legge kabel.

 

Såklart, kabel er en fordel; selv om jeg har Orbi med dedikert backhaul-bånd, kjører jeg med kablet backhaul ettersom jeg har muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...