Gå til innhold

GUIDE: Google Home Slik kommer du i gang med Google Home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Når telefonen ligger (velg selv hvor du legger den til lading, forlegger den så du ikke husker hvor den er, eller når du har henda fulle av bolledeig, eller når barna låner den for å spille etc.) en annen plass er det veldig kjekt å bare be google gjøre det. Men har du ikke behovet eller nytten så er det vel bare å la være. Jeg har hatt min GH i litt over to år, og bruker den hver eneste dag for å gjøre noen gjøremål litt enklere, eller litt mer interessant. Men det jeg bruker den til allermest er glorifisert kjøkkentimer, for det gjør den himla bra. Men som noen lurte på over, JA det hender du må gå litt nærmere / bli tydligere i stemmen dersom det er mye støy i rommet. At du ikke gidde å skaffe en chromecast fordi det er tungvindt er en noe snodig kommentar. Hvordan hadde du ellers sett for deg at den skulle starte "dumme ting" som receiveren? Magi? Skulle den hatt innebygget IR el. så ville den blitt mer komplisert og dyrere, i tillegg ville det jo vært å benytte en gammel teknologi som kan løses på en smartere og mer elegant måte (chromecast). Det virker på meg noe baklengs. Det er en grunn til at vi ikke har floppydisk i laptoppen i dag, eller minijack i google home'n, selv om noen har klart å ettermontere.

Lenke til kommentar

Ser du ikke hva jeg skriver? Må det være magi for at Google home og en reciver kan snakke sammen uten chromcast? Nei! Som jeg skriver, så har jeg trua på "smarte" hjem, når alt blir integrert i utstyret. Chromcast integrert i tv'er finnes, så da bør vel reciver kunne ha det også! Den dagen jeg er så avhengig av teknologi at jeg ikke kan lage mat eller bake uten å bruke Internett og diverse,kommer ikke. Og unga har egen telefon og tab, så har ikke problemer med det heller. De hadde uansett måtte finne seg i å vente på at tlf min var ledig før de fikk låne den. Og jeg skriver ikke spesifikt om meg når jeg skriver at behovet ikke er der. Det er nok mange som kjøper/får Google home som fort går lei, og ikke gidder å bruke det til noe annet enn timer, sånn som deg. Google home o.l er pr dags dato milevis unna å gjøre ting enklere for folk flest.

Lenke til kommentar

 

Når telefonen ligger (velg selv hvor du legger den til lading, forlegger den så du ikke husker hvor den er, eller når du har henda fulle av bolledeig, eller når barna låner den for å spille etc.) en annen plass er det veldig kjekt å bare be google gjøre det. Men har du ikke behovet eller nytten så er det vel bare å la være. Jeg har hatt min GH i litt over to år, og bruker den hver eneste dag for å gjøre noen gjøremål litt enklere, eller litt mer interessant. Men det jeg bruker den til allermest er glorifisert kjøkkentimer, for det gjør den himla bra. Men som noen lurte på over, JA det hender du må gå litt nærmere / bli tydligere i stemmen dersom det er mye støy i rommet. At du ikke gidde å skaffe en chromecast fordi det er tungvindt er en noe snodig kommentar. Hvordan hadde du ellers sett for deg at den skulle starte "dumme ting" som receiveren? Magi? Skulle den hatt innebygget IR el. så ville den blitt mer komplisert og dyrere, i tillegg ville det jo vært å benytte en gammel teknologi som kan løses på en smartere og mer elegant måte (chromecast). Det virker på meg noe baklengs. Det er en grunn til at vi ikke har floppydisk i laptoppen i dag, eller minijack i google home'n, selv om noen har klart å ettermontere.

. Ser du ikke hva jeg skriver? Må det være magi for at Google home og en reciver kan snakke sammen uten chromcast? Nei! Som jeg skriver, så har jeg trua på "smarte" hjem, når alt blir integrert i utstyret. Chromcast integrert i tv'er finnes, så da bør vel reciver kunne ha det også! Den dagen jeg er så avhengig av teknologi at jeg ikke kan lage mat eller bake uten å bruke Internett og diverse,kommer ikke. Og unga har egen telefon og tab, så har ikke problemer med det heller. De hadde uansett måtte finne seg i å vente på at tlf min var ledig før de fikk låne den. Og jeg skriver ikke spesifikt om meg når jeg skriver at behovet ikke er der. Det er nok mange som kjøper/får Google home som fort går lei, og ikke gidder å bruke det til noe annet enn timer, sånn som deg. Google home o.l er pr dags dato milevis unna å gjøre ting enklere for folk flest.
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstod. Det at den funker så bra som kjøkkentimer som den gjør, gjør den verdt penga (for meg). I tillegg er det mye annet som den også kan brukes til. Jeg bruker den mest til timer fordi det er de tingene jeg gjør oftest (lage mat), men jeg bruker den ellers også veldig mye til de andre funksjonene den har. Eks. styre smartpærene fra IKEA og philips hue, og som radio. Den har alle de vanligste radiokanalene i norge nå over tuneIN. 

Ellers er jeg fullt klar over at det finnes andre muligheter for å styre TV uten å ty til Magi (se hva jeg for eksempel skrev om IR), men måten det nå fungerer på er nærmest magi. Legg også merke til at du tidligere brakte opp kostnad som et tema. Det å måtte kjøpe en ny TV med chromecast integrert vil jo være mye dyrere i innkjøp enne f.eks en GH mini og en chromecast. Jeg skrev også at dersom produktet ikke er for deg så trenger du ikke kjøpe det. Poenget var at det en løsning som fungerer veldig bra opp mot "dumme TVer. 

 

. Ser du ikke hva jeg skriver? Må det være magi for at Google home og en reciver kan snakke sammen uten chromcast? Nei! Som jeg skriver, så har jeg trua på "smarte" hjem, når alt blir integrert i utstyret. Chromcast integrert i tv'er finnes, så da bør vel reciver kunne ha det også! Den dagen jeg er så avhengig av teknologi at jeg ikke kan lage mat eller bake uten å bruke Internett og diverse,kommer ikke. Og unga har egen telefon og tab, så har ikke problemer med det heller. De hadde uansett måtte finne seg i å vente på at tlf min var ledig før de fikk låne den. Og jeg skriver ikke spesifikt om meg når jeg skriver at behovet ikke er der. Det er nok mange som kjøper/får Google home som fort går lei, og ikke gidder å bruke det til noe annet enn timer, sånn som deg. Google home o.l er pr dags dato milevis unna å gjøre ting enklere for folk flest.

Lenke til kommentar

Ikke for å mase, selv om det er det jeg gjerne gjør kå’en: dere prater om Harmony og Google Assistant/Homepå norsk språk. Fungerer dette nå? Evt hva gjør dere?

Ja. Goolge Assistant fungerer på norsk. Fortsatt funksjoner på engelsk som ikke fungerer på norsk, men blir stadig bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen spørsmål:

 

1. Når man er flere som skal bruke samme google home høyttaler, bør man da sette den opp med en egen/ny gmail konto?

 

2. Er det noe man åpenbart mister ved å bruke en dedikert gmail konto? Vi ser for oss å bruke den til å spille av musikk, i første omgang bare ut av høyttaleren, men på sikt til Chromecast ol. Sjekket været, sette stoppeklokke osv.

 

3. Kan man ringe ut av google home? Jeg tenker om barna kan ha mulighet til å si "Ok Google, ring pappa/mamma" og så ringer den oss, enten over mobilnettet, eventuelt messenger eller lignende?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...