Gå til innhold

NSB slutter å selge billetter. App-selskap tar over salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper alltid med Ruter hvertfall i Osloområdet. Syns NSB-appen sin betalingsløsning er elending. Lover ikke bra om dette skal bli standaren over hele landet.

 

Jeg er motsatt. Bruker konsekvent NSB-appen da den har fungert tipp-topp og er langt raskere til å levere app-oppdateringer osv.. Tok evigheter før RuterBillett støttet iPhone 6 Plus i sin tid, og det tok evigheter før den støttet iPhone X osv... Rent visuelt så synes jeg den ser langt bedre ut også.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper alltid med Ruter hvertfall i Osloområdet. Syns NSB-appen sin betalingsløsning er elending. Lover ikke bra om dette skal bli standaren over hele landet.

 

Jeg er motsatt. Bruker konsekvent NSB-appen da den har fungert tipp-topp og er langt raskere til å levere app-oppdateringer osv.. Tok evigheter før RuterBillett støttet iPhone 6 Plus i sin tid, og det tok evigheter før den støttet iPhone X osv... Rent visuelt så synes jeg den ser langt bedre ut også.

Har aldri hatt noe problem med støtte på android ;)
Lenke til kommentar

Støtte omhandler jo ta optimaliseringer. Ettersom iOS ikke kjører vectorbasert GUI så blir jo appen eksempelvis bare en oppblåst versjon på iPhone 6 Plus inntil appen blir oppdatert med eget GUI som støtter skjermstørrelsen til Plus-modellen. Like så da med iPhone X når den kom på markedet. Her har NSB-appen blitt oppdatert langt raskere enn RuterBilletter-appen.

Lenke til kommentar

Her er det mye som mangler før man er i nærheten av hva man får av brukervennighet i Ruter-appen. Det er trist at man prøver å finne opp hjulet på nytt om igjen og omigjen, uten å bry seg om læring og erfaringer som allerede er høstet i markedet. Jeg nevner i fleng: Betaling kan ikke skje hverken med Vipps, ApplePay eller PayPal. Påloggingen er gammeldags usikker og umoderne. Idag er det fingeravtrykk som gjelder. Man kan ikke kjøpe biletter til andre. det er mange banale feil i brukergrensesnittet, som f.eks. at appen ikke selv skjønner at den allerede har satt inn epostadressen i svarfeltet for tilbakemeldinger. Man kommer faktisk ikke videre selv om alt ser riktig ut. Nei, her er det høyt opp og langt frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...