Gå til innhold

[Løst] Apple ladere eller andre på ebay falsk eller ikke?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har noen video eller artikkel som kan underbygge påstanden min i særlig grad, så vil jeg anta at de aller fleste ladere er falske. Disse bør man holde seg unna fordi de tar snarveier i oppbygningen som gjør de potensielt mer brannfarlige og gir dårligere strømkvalitet til macen. 

 

TV2 laget for en tid tilbake en artikkel om ladere til mobilen som gir innsikt i hva jeg mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men det er særlig de billigste i 4 dollar, etc som er det værste.

Men de 2 filmene viser også skrekk eksempel på dårlig jording 94 volt på apple maskinen er ikke særlig bra å ta på laptopen da den er i metall. Usikkert hvor mye amper også.

 

Det selges jo kineske ladere i kina også, men du mener disse ikke selges gjennom ebay?

 

Det finnes CE godkjente ladere f.eks Ugreen,men apple produker er vel mye forfalsket på ebay.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Veldig skjeldent jeg ser ekte CE merke:

od_1525_1_1361997923.png

Den til høyre er mere vanlig en den til venstre.

Men får alikevell ikke svar på det jeg lurer, på har aldri opplevd brann eller at laderne er farlige. Er vel heller problemet laderene går i stykker fort eller holder i 1 år.

 

Så jeg lurer likegodt om det er risiko å kjøpe på ebay eller kopi? For jeg gidder ikke å betale dobbel pris hvis man får noe til halv pris som er like god, problemet man vet ikke hvor god den er. Hvor mange er det som demonter ladere for å sjekke laderen er falsk eller ekte? Apple laderne må man nærmest ødlegge? Men sier man merker det på vekten også. Men tror det å kjøpe i dansk butikk er tryggere en ebay som sier laderen er falsk. Men alikevell vet man ikke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jepp, som sedsberg sier, så stempler kineserne på alt av erklæringer og godkjenninger på produktene sine selv om de ikke samsvarer med de faktiske kravene. 

 

Når det kommer til pixojet, så tipper jeg dette er produkter som kan være like skadelige for maskinen som det som selges på ebay. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig skjeldent jeg ser ekte CE merke:

od_1525_1_1361997923.png

Den til høyre er mere vanlig en den til venstre.

Men får alikevell ikke svar på det jeg lurer, på har aldri opplevd brann eller at laderne er farlige.

Så jeg lurer likegodt om det er risiko å kjøpe på ebay eller kopi? For jeg gidder ikke å betale dobbel pris hvis man får noe til halv pris som er like god, problemet man vet ikke hvor god den er. Hvor mange er det som demonter ladere?

Problemet er at man aldri vet når en brann kan bryte ut. Et annet aspekt som den første posten fra meg tar opp er kvaliteten på strømmen. Se videoen i artikkelen, så vil du skjønne hva jeg mener. Kort sagt: ja, det er forbundet med langt større risiko for brann og ødeleggelse av batteri/ladekrets ved bruk av dårlige tredjepartsprodukter! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at man aldri vet når en brann kan bryte ut. Et annet aspekt som den første posten fra meg tar opp er kvaliteten på strømmen. Se videoen i artikkelen, så vil du skjønne hva jeg mener. Kort sagt: ja, det er forbundet med langt større risiko for brann og ødeleggelse av batteri/ladekrets ved bruk av dårlige tredjepartsprodukter! 

Trust er vel også det men de er vel tryggere? Finnes også gode ladere, faktisk har jeg aldri hatt problem med brann tidligere.

Har faktisk noe billig ladere under 100 kr med usb de funger fint med LED lys til usb men det er hvordan produktet er konsruert som er avgjørene, dropper man overspenningsvern og kortsluttningvern etc så har vel produktet mangel.

Lenke til kommentar

Trust er vel også det men de er vel tryggere? Finnes også gode ladere, faktisk har jeg aldri hatt problem med brann tidligere.

Har faktisk noe billig ladere under 100 kr med usb de funger fint med LED lys til usb men det er hvordan produktet er konsruert som er avgjørene, dropper man overspenningsvern og kortsluttningvern etc så har vel produktet mangel.

De laderne du kjøper som er ett eget merke og ikke prøver å late som de er noe annet er nok ofte langt tryggere enn de som er kopier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er bare kompaktibel Apple\ samsung ladere som er verst?

Men så vidt jeg vet finnes det ikke andre ladere.

 

UGREEN Power Delivery 30W USB C er langt mere trygg å lade mac air en kompaktibel apple lader?

Begge klarer ikke å gi 20 volt stabilt. Synd det ikke finnes noe test av slike ladere hvor dårlig de er.

 

F.eks

Ugreen PD USB Type-C 30W Wall Charger Power Adapter 30W Fr iPhone 8/X Samsung S8 Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Finner den kun på amazon eller ebay som ikke selges til norge kun usa. der koster den 850 kr nok så litt dyrere en apple laderen.

 

Finnes en test av apple laderen? Usikker på om det er ebay eller orginal.

https://lygte-info.dk/review/USBpower%20Apple%2061W%20USB-C%20Power%20Adapter%20UK.html

 

Så er slik apple laderen skal se ut på innsiden:

DSC_9080a.jpg

ikke slik:

 

comparison.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva syns dere om Apple 29-watts USB-C lader

neppe billig, men slik er det i apple verden. får ikke quick changer lader billig.

Er det verdt å vurdere eller ikke?

Kunne ønske fikk flere gode råd.

 

Viste seg den solgte på finn ikke hadde kvittering. Så ble vel ikke det.

Så blir spennende hva apple sier om garanti, 1 års garanti for private, og null reklamasjon etter det.

Forstår jo folk irriter seg over apple. Lager kina luksus produkter til overpris. Egentlig har jeg mest lyst på ta risikoen på ebay men vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

PlugBug Duo for MacBook

Hva mener dere om denne?

 

 

Ikke kjøp kinesiske ladere på ebay med mindre det er genuine Ugreen eller Xiaomi.

Er mere safe å handle det hos en kinesisk nettbutikk istede for ebay, som f.eks dx.com, banggood eller gearbest

Det er lett å si når de ikke selger noe slikt. Ingen av disse er enkelte hvis produktet er defekt. Da må man ta kostnaden med returfrakt. Ebay selgere gir noen tilfeller pengene tilbake eller halv pris. Selv om de vet produket de selger er i dårlig kvalitet.

 

Xiaomi bør slutte å lage ladere: Xiaomi

Xiaomi Quick Charger Power Adapter CN Plug

- BLACK 282

glad for jeg har ugreen istedenfor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...