Gå til innhold

Whitebox, erfaringer?


etm

Anbefalte innlegg

Heisan folkens! Har fulgt med denne tråden en stund og nå fått bestilt en CL5 fra Whitebox. Gleder meg til å få jobba med noe annet enn den nesten 4 år gamle Dell Inspiron 5000 pc'en jeg har fra før.

 

Vil bare si at Whitebox har vært hyggelige og serviceinnstilt på telefon, selv om jeg synes det tok litt lang tid for meg å få svar på noen spørsmål over email.

 

Har leste en del andre tråder om pc'er som likner CL5'en, slik som "Sager5680", uten at jeg vet sikkert om hardwaren er den samme. Uansett, moro å lese diverse "reviews" skrevet av kjøperne.

 

Gleder meg til en bedre TFT sjerm, som forhåpentligvis kan sees fra en større vinkel (og som har uxga oppløsning). Ellers vet jeg veldig lite om hardwaren ellers om denne modellen fra Whitebox.

Prepare to wait :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg i samråd med support sent tilbake Hardisken i min CL50, de mener også den ikke skal lage så mye lyd.

 

Husker det avr litt diskusjon rundt denne en periode her, men det var tydlgi ikke så mange som hadde dette problemet. Mitt har gradist blitt være vil jeg si, så jeg valgte og sende den in og få en ny.

 

Så da skal vi teste de på support hastighet da ;) De sier at det er ting som blir prioritert da så da gjenstår det bare og se. De låfte også at disken skulle speiles for meg så jeg får den tilbake i lik stand.

Hardisken er i dag Motat av Whitebox, byttet og speilet og på vei hjemme til far i Express bedrift over natten :)

 

De mente den hadde noe høyere lydnivå en normalt, så den ble byttet uten spørsmål, fikk pakke nr nå kl:10.15.

 

Bra jobba Whitebox :)

Ja da har vi lært at lyd oppfates forskjelig av alle. De mente den nye disken lagde mindre lyd, jeg hører ingen forskjel på de to, så jeg sender den nye tilbake. Ser ingen grunn til og begyne strevet med og speile engang når jeg ikke hører noen forskjel på de. men det har nesten samme serie nr, kun 50 disker mellom så de er vell fra samme batch og dermed ganske like.

 

Så de skulle se om du kunne få tak i noen andre 5400rpm dikser jeg kunne få teste. Ba om en Hitatchi Travelstar 5k80, så får vi se hva de får til ;)

Lenke til kommentar

Jeg har idag bestilt en Zepto Z-Note 3310 wide og etter å ha lest igjennom hele denne tråden registrer jeg at den ikke er nevnt med ET ord. Registrerer også at Whitebox ikke helt takler den store leveransen på CL50. Slik jeg kan se det er CL 4 identisk med Z-Note 3310 og o jeg ikke er helt på bærtur så er begge produsert i Taiwan av Clevo Computer som også alle BEST maskinene som selges av BestTech i Sverige.

 

Det som jeg lurer på er om det er noe spesiell grunn til at flere venter lenge om senn på en Whitebox når man kan kjøpe en "over disk" som Zepto,

 

Som sagt har jeg bestemt meg for en Z- Note 3310 widescreen (om dere ikke klarer å omvende meg da) og ringte idag Zepto for å undersøke hvor jeg kunne få se ta og føle på denne maskinen i Bergen. Svaret var at det kunne jeg ikke få til idag men at de skulle sende en på mandag og at den skulle være satt opp slik jeg ville ha den (512 RAM,60 Gb 7200, DVD brenner). Jeg kunne se den og prøve den hoss forhandler så snart den ankom Bergen.

 

Mao. det er vel ok kundeservice vell eller?

 

Til slutt, Er det noe med widescreen på laptop jeg ikke har forutsett siden jeg ikke helt føler at "alle" kjøper det.

 

Jeg er klar over batterikappasitet og vekt størrelse men det er jeg villig til og forsake.

 

 

 

Dag

Lenke til kommentar

Ser at Dell selger med de "beste" skjermene på WUXGA mens Zepto og Whitebox selger med WXGA, som er har en noe lavere oppløsning.

 

Jeg er vant til SXGA+ (1400x1050) med Dell maskin og ser fram til UXGA oppløsning.

 

QUXGA på en laptop hadde vært noe det... men da hadde nok skriften blitt litt for liten, til og med for meg.

 

Edit:

Ser nå at Zepto har en liten skrivefeil i produktspesifikasjonen på en modell (Z-note 2125):

"UGXA+"

"1600x1200"

 

Sikkert en sammenblanding med "SXGA+" oppløsningen.

 

Edit2:

Ser nå at det faktisk finnes noe som heter "UXGA+", den har 1800x1350 i oppløsning i følge en side jeg kikker på.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Ser at Dell selger med de "beste" skjermene på WUXGA mens Zepto og Whitebox selger med WXGA, som er har en noe lavere oppløsning.

 

Jeg er vant til SXGA+ (1400x1050) med Dell maskin og ser fram til UXGA oppløsning.

 

QUXGA på en laptop hadde vært noe det... men da hadde nok skriften blitt litt for liten, til og med for meg.

 

Edit:

Ser nå at Zepto har en liten skrivefeil i produktspesifikasjonen på en modell (Z-note 2125):

"UGXA+"

"1600x1200"

 

Sikkert en sammenblandign med "SXGA+" oppløsningen.

 

Edit2:

Ser nå at det faktisk finnes noe som heter "UXGA+", den har 1800x1350 i oppløsning i følge en side jeg kikker på.

Dette er en grei liste:

 

4:3-skjermer:

CGA Color Graphics Adaptor 320 x 200

EGA Enhanced Graphics Adaptor 640 x 350

VGA Video Graphics Array 640 x 480

SVGA Super Video Graphics Array 800 x 600

XGA Extended Graphics Array 1024 x 768

SXGA Super Extended Graphics Array 1280 x 1024

SXGA+ Super Extended Graphics Array 1400 x 1050

UXGA Ultra Extended Graphics Array 1600 x 1200

QXGA Quad Extended Graphics Array 2048 x 1536

QSXGA Quad Super Extended Graphics Array 2560 x 2048

QUXGA Quad Ultra Extended Graphics Array 3200 x 2400

 

16:9/16:10-skjermer (bredskjermer)

WXGA Wide Extended Graphics Array 1366 x 768

WSXGA Wide Super Extended Graphics Array 1600 x 1024

WSXGA+ Wide Super Extended Graphics Array 1680 x 1050

WUXGA Wide Ultra Extended Graphics Array 1920 x 1200

WQSXGA Wide Quad Super Extended Graphics Array 3200 x 2048

WQUXGA Wide Quad Ultra Extended Graphics Array 3840 x 2400

 

Om min egen oppfatning stemmer, at *XGA+ betyr at det er litt mer enn *XGA, så skal det du sier stemme godt også, men UXGA+ er stort sett brukt om 1600*1200-oppløsning også, som er UXGA, også av Zepto. Har faktisk tilgode å finne en LCD-skjerm som har oppløsningen UXGA+ ut ifra ovennevnte standarder/oppløsninger.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
16:9/16:10-skjermer (bredskjermer)

WXGA Wide Extended Graphics Array 1366 x 768

WSXGA Wide Super Extended Graphics Array 1600 x 1024

WSXGA+ Wide Super Extended Graphics Array 1680 x 1050

WUXGA Wide Ultra Extended Graphics Array 1920 x 1200

WQSXGA Wide Quad Super Extended Graphics Array 3200 x 2048

WQUXGA Wide Quad Ultra Extended Graphics Array 3840 x 2400

 

 

Jeg kan ikke se 1440 x900 her Dette er det som er oppgitt på Z-Note 3310 wide

 

(Fikk ikke til det med quote jeg da)

Endret av dagjohan
Lenke til kommentar
16:9/16:10-skjermer (bredskjermer)

WXGA Wide Extended Graphics Array 1366 x 768

WSXGA Wide Super Extended Graphics Array 1600 x 1024

WSXGA+ Wide Super Extended Graphics Array 1680 x 1050

WUXGA Wide Ultra Extended Graphics Array 1920 x 1200

WQSXGA Wide Quad Super Extended Graphics Array 3200 x 2048

WQUXGA Wide Quad Ultra Extended Graphics Array 3840 x 2400

 

 

Jeg kan ikke se 1440 x900 her Dette er det som er oppgitt på Z-Note 3310 wide

 

(Fikk ikke til det med quote jeg da)

Mulig at Zepto har misforstått benevnelsene for oppløsninger, jeg har selv ikke helt satt meg inn i *XGA-oppsettet før nå.

 

1366*768 = WXGA

1024*768 = XGA

 

1440*900 = WXGA+ = Mellomting mellom WXGA og WSXGA, Zepto (og mange andre) kaller dette for WXGA, noe som skulle være feil ut ifra tabellene vi har vist nå, ettersom WXGA = XGA sin høyde, men bredde i 16:9/16:10-forhold.

 

900 i høyden blir mellom XGA og SXGA = XGA+

XGA+ = 1200 * 900

 

Høyde = Bredde*1/4*3

Bredde = Høyde*1/3*4

 

1280*1024 = 1310720 = SXGA = Over XGA+ og under SXGA+

 

Kort sagt, Zepto sin skjerm er en WXGA+ fordi WXGA = XGA høyde, som er 768, og bredde i 16:9/16/10-forhold.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Stemmer sikkert. men maskinen er den samme som Whitebox CL4 og der er den oppgitt til 1440 x 960 så en eller annen feil er det her mest sansynlig.

 

Clevo D470W som er opprinnelsen til begge disse maskinene har satt 17.0"WXGA TFT i sin spec og det stemmer jo overhodet ikke med listen. Jeg kan jeg ikke finne mer konkret info om oppløsning på Clevo.

 

http://www.clevo.com.tw/products/D470W.asp

 

Dag

Lenke til kommentar

Hei alle

 

Nå som mange av oss har hatt CL50 en stund, er det noen som har funnet noen svakheter på denne maskinen etter en tids bruk? Blir skjermen slarkete som noen sier om cl1557 f.eks? Eller er det noen ting som går igjen i feil med noen spesifik del?

 

Selv har jeg jo bare hatt den i ca 2 mnd nå, men har enda ikke angret et sekund på valget av cl50. Nå som jeg får byttet HD også blir jeg 100% fornøyd. :love: Var tydlig bare min egen oppfatelse av lyd som mente den disken støyer, for det er samme lydnivå på alle Thosiba diskene demses. men jeg får bytte til Hitatchi 5k80 disk så da blir det nok helt bra.

 

Man kan si mye om whitebox leveringes tider osv, men de har da ekstar service syns nå jeg.

 

Så er det noen som har noe vondt og si om sin cl50?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hei alle

 

Nå som mange av oss har hatt CL50 en stund, er det noen som har funnet noen svakheter på denne maskinen etter en tids bruk? Blir skjermen slarkete som noen sier om cl1557 f.eks? Eller er det noen ting som går igjen i feil med noen spesifik del?

 

Selv har jeg jo bare hatt den i ca 2 mnd nå, men har enda ikke angret et sekund på valget av cl50. Nå som jeg får byttet HD også blir jeg 100% fornøyd. :love: Var tydlig bare min egen oppfatelse av lyd som mente den disken støyer, for det er samme lydnivå på alle Thosiba diskene demses. men jeg får bytte til Hitatchi 5k80 disk så da blir det nok helt bra.

 

Man kan si mye om whitebox leveringes tider osv, men de har da ekstar service syns nå jeg.

 

Så er det noen som har noe vondt og si om sin cl50?

Har hatt min over dobbelt så lenge som deg og min er fortsatt 1337 :thumbup:

 

1 GB ram og 7200 rpm harddisk sparker ræv. Ingen svakheter noen plass.

Lenke til kommentar
Hei alle

 

Nå som mange av oss har hatt CL50 en stund, er det noen som har funnet noen svakheter på denne maskinen etter en tids bruk? Blir skjermen slarkete som noen sier om cl1557 f.eks? Eller er det noen ting som går igjen i feil med noen spesifik del?

 

Selv har jeg jo bare hatt den i ca 2 mnd nå, men har enda ikke angret et sekund på valget av cl50. Nå som jeg får byttet HD også blir jeg 100% fornøyd. :love: Var tydlig bare min egen oppfatelse av lyd som mente den disken støyer, for det er samme lydnivå på alle Thosiba diskene demses. men jeg får bytte til Hitatchi 5k80 disk så da blir det nok helt bra.

 

Man kan si mye om whitebox leveringes tider osv, men de har da ekstar service syns nå jeg.

 

Så er det noen som har noe vondt og si om sin cl50?

Fortsatt 100% førnøyd med min CL50! (2 mnd gammel nå) Har alt og mer av hva jeg så etter når jeg skulle kjøpe bærbar, dvs i 15000 kr klassen.... IBM er nok en klasse over(drømmeklassen :dribble:), men alt for dyre....

 

Eneste jeg kunne tenke meg skulle vært anderledes på CL50'en er ordentlig metal i skjerm dekselet... virker som bra plast, men det gir litt etter når man trykker på det...(skulle vært som aliminums"renna" rundt tastaturet)... MEN kan ikke få alt, tross alt ikke mange bærbare som har slik beskyttelse...

 

Pluss i margen til whitebox etter at de leverte gratis nytt keyboard til oss! Veldig bra synes jeg!

 

Håper og tror CL50'en vil være en trofast PC i mange år fremover!

Lenke til kommentar

Jeg hadde min CL50 i en uke før jeg leverte den inn på service. Rammen hadde begynt å henge (eller noe sånt, sa de). Symptomene var at alt soppet opp, og jeg måtte restearte masknien med å holde inne startknappen. Dette var uheldig, synest jeg. Jeg måtte selv betale porto til WB (tror jeg, da), men de betaler expressfrakt tilbake. Maskinen kom fram til WB torsdag, og blir sent til meg igjen på mandag. Jeg er strålendes fornøyd med maskinen, sett bort i fra denne feilen, og servicen er egentlig upåklagelig. Jeg gleder meg til jeg får den nye bærevæsken.

 

Kan vel bare si at jeg er fornyød med WB, alt i alt. Litt lang ventetid (selv på en cl50), men veldig bra service. Og gode priser.

Lenke til kommentar
Jeg hadde min CL50 i en uke før jeg leverte den inn på service. Rammen hadde begynt å henge (eller noe sånt, sa de). Symptomene var at alt soppet opp, og jeg måtte restearte masknien med å holde inne startknappen. Dette var uheldig, synest jeg. Jeg måtte selv betale porto til WB (tror jeg, da), men de betaler expressfrakt tilbake. Maskinen kom fram til WB torsdag, og blir sent til meg igjen på mandag. Jeg er strålendes fornøyd med maskinen, sett bort i fra denne feilen, og servicen er egentlig upåklagelig. Jeg gleder meg til jeg får den nye bærevæsken.

 

Kan vel bare si at jeg er fornyød med WB, alt i alt. Litt lang ventetid (selv på en cl50), men veldig bra service. Og gode priser.

Hvordan fikk du testa rammen? dette skjer en del med min 1557 også :no:

Lenke til kommentar

Min Whitebox erfaring er slik, Onsdag den 18 Februar ringte jeg inn til dem og bestilte en pen CL1557 modell. Fikk kjøpe ekstrautstyr og OS av dem for en billig penge (fikk bytte vekk den toshiba disken). Fredagen pratet jeg med en whitebox representant i gjen, og han sier at pakken går antagelig ut og jeg skulle få sendingsnummer på mail. Sjekket senere men ingen ting var kommet ringte til dem i gjen i dag Tirsdag uken etterpå. Da fikk jeg vite at Pc en var gått ut i dag, fikk sendingsnummer og jeg fikk en DVD brenner og en annen ting gratis slik at jeg skulle være 200% fornøyd,( fikk ikke helt med hva han sa).

 

Med andre ord så har Whitebox fått bedre rutiner med kjappere utsending. Og de gjør alt for at kunden skal være fornøyd =) ..(det liker vi) Lenge leve Whitebox...

Lenke til kommentar

Min erfaring: Sendte de en mail der jeg lurte på om jeg kunne få et bra tilbud på en CL 1557 maskin. Fikk svar med et helt sinnsykt bra tilbud (mailen kom i 5-6 tia). Sendte noen spørsmål tilbake og sa han kunne ringe meg med svara. En meget hyggelig kar med navn Pål ringte meg på mobilen 3 timer seinere (altså i 8 tia på kvelden). Besvarte alle spørsmålene jeg hadde så jeg bestilte der å da. (Dette var på Fredag).

 

Maskinen ble skrudd sammen i løpet av Lørdagen, pakket på Søndag (han ringte meg), og ble igjen oppringt på Mandag med sporingsnummeret. Siden jeg bor i Nord har jeg den nok ikke før på Torsdag tipper jeg.

 

Jeg forbinder whitebox med bra pris, service og meget hyggelige folk.

 

Men husk: RING dem! Om 100 personer skriver en lang mail tar det TID og svare på dem. En telefon samtale er mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg hadde min CL50 i en uke før jeg leverte den inn på service. Rammen hadde begynt å henge (eller noe sånt, sa de). Symptomene var at alt soppet opp, og jeg måtte restearte masknien med å holde inne startknappen. Dette var uheldig, synest jeg. Jeg måtte selv betale porto til WB (tror jeg, da), men de betaler expressfrakt tilbake. Maskinen kom fram til WB torsdag, og blir sent til meg igjen på mandag. Jeg er strålendes fornøyd med maskinen, sett bort i fra denne feilen, og servicen er egentlig upåklagelig. Jeg gleder meg til jeg får den nye bærevæsken.

 

Kan vel bare si at jeg er fornyød med WB, alt i alt. Litt lang ventetid (selv på en cl50), men veldig bra service. Og gode priser.

Hvordan fikk du testa rammen? dette skjer en del med min 1557 også :no:

Da jeg startet maskinen igjen etter at den hadde stoppet, spurte windows XP meg om jeg ville rapportere feilen og sånt, og så bare for morro skyld så sa jeg ja, og fikk da vite at noe muligens var feil med rammen, og at jeg kunne laste ned et program, lage en bootcd eller bootdisk som jeg kunne boote fra og kjøre programmet som sjekket rammen. Jeg gjorde ikke dette, jeg bare sa til WB at jeg trodde det var noe feil med rammen (og så var der jo en annen ting feil; batterilåsen var knukket), og sendte inn maskinen. Vel en uke etterpå har jeg fått den, og er strålendes fornøyd. Alt funker som det skal. :)

 

Men en ting jeg lurer på er hvorfor ikke de piltastene nede i venstre hjørne funker. De funker ikke i windows i det hele tatt. Dette er litt irriterende med hensyn på en del programmer der de blir brukt hyppig. Noen som har svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...