Gå til innhold

Kombinere receiver og stereoforsterker? #budsjett


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av noe brukt hifiutstyr for å komme i gang med eventyret i stua:

Dali Zensor 7 - gulvstående, til 3200 kr (ny: 6400)

Onkyo A-9010 forsterker, til 2000 kr (ny: 3000)

 

Forsterkeren skal visstnok spille pent til tross for at det er en av de billigste selv i butikken (3000 kr okt 2018). Den er dog svært begrenset med antall innganger og typer, og 

 

Det jeg lurer på er hvor enkelt det er å supplere med f.eks. en hjemmekino-receiver, f.eks. Onkyo TX-SR608, som flere også selger svært billig på Finn nå, for å få slike funksjoner som nettverk og Wifi, strømming og flere typer innganger (HDMI, USB)?

 

Er dette en god løsning for å få både god lyd og mange funksjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vil komme med forslag som jeg har selv... Kombinert AVR og effekt(for best stereo kombo)

 

Trål brukten for rimelig effekt og hjemmekino med Pre Out..

 

Effekter jeg kommer på i farten er NAD, Emotiva, eller nye XTZ edge A2-300 importert eller kjøpt fra Sverige..

 

Når det gjelder AVR på brukten med HDMI så så jeg en rå Onkyo toppmodell for noen få høvdinger på Finn. En i Østfold og en rundt Trondheim.

 

 

Jeg kjører selv en XTZ AP-100 i stereo, og har Yamaha AVR og effekt som glimrende løsning til både konserter, film, sacd og Stereo.

 

Dersom du vil ha alle innganger så anbefaler jeg Effekt og en brukt god rimelig AVR med HDMI

 

 

Det er en mulighet for at du ikke trenger effekt, men jeg ble aldri fornøyt med musikk før jeg fikk effekt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Et tips om du vil gjøre det rimelig, er å kjøpe en smart DAC med innganger osv...

 

Da beholder du altså Onkyoen du har.

 

Henry Audio Usb dac får mye skryt, er rimelig og har usb..

 

https://www.stereofil.no/stereo/dac-er/henry-audio-usb-dac-128-mk-3.-2018

 

 

 

Får å få flere innganger og blåtann må du ofte betale mer, men denne har endel funksjoner og er ikke så dyr. Da trenger du en Jack til stereo RCA kabel du kobler til anlegg.

 

 

https://www.hifiklubben.no/stereo/da-konverter/audioquest-beetle-da-konverter/

 

 

 

Går du endel over dette i funksjoner så tror jeg det første rådet mitt om en brukt HDMI avr og eventuelt brukt effekt er billigere.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...