Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Hva slags oppkonstruert tulleeksempel er det? Er det naturlig at jeg kjører i 30 et sted hvor noen kommer i 80 i motsatt retning? Det er i hvertfall ikke naturlig at noen kommer i 80 når jeg kjører fra postkassestativet og opp til huset mitt. Kom deg ut i trafikken du og slutt å oppføre deg som en ungdom med bare teoretiske kunnskaper som du har googlet deg til.
oppat Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Kom deg ut i trafikken du og slutt å oppføre deg som en ungdom med bare teoretiske kunnskaper som du har googlet deg til. Det er ikke teori. Vi snakker om maksimalt 0.1% av dødsulykker hvor det er er minste mulighet for at noe slikt skulle ha skjedd.
Simen1 Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Jeg antar at du snakker om tiltak for å redusere disse uhellskodene med flest dødsulykker: Møting på rett vegstrekning Møting i kurve Enslig kjøretøy kjørte utfor på venstre side i høyrekurve Vanskelig å se at de kan ha noe med veikvalitet å gjøre . Kilde: https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/hva:(~(id:570,filter:(~(type_id:5074,operator:'*3d,verdi:(~6427))),farge:'0_0,category:(type:'enum,id:5066)))/@600000,7225000,3 Vennligst ikke legg ord i munnen min. Har du lest artikkelen? "Manglende bilbeltebruk, høy fart og alkohol nevnes ofte som de viktigste årsakene til trafikkulykker." Billige og effektive tiltak betyr at vi har mer igjen i potten til å bruke på blant annet forbedringer som gir bedre fremkommelighet. Eller at arbeidet for nullvisjonen går raskere enn om vi hadde valgt dyrere og mindre effektive tiltak som midtskillere i stedet for. Midtskillere er naturlig på nye veier, men på eldre veier som ikke trenger større utbedringer av andre grunner koster det ofte mer enn det smaker i form av økt sikkerhet. En ting til: Jeg skiller ikke på hvem som må betale regningen, for det blir uansett oss bilister og skattebetalere til slutt. Endret 3. oktober 2018 av Simen1
keramikklampe Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Det er ikke teori. Vi snakker om maksimalt 0.1% av dødsulykker hvor det er er minste mulighet for at noe slikt skulle ha skjedd. I ett slikt eksempel er det ikke "å bruke bilbelte" som er løsningen uansett...
oppat Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 "Manglende bilbeltebruk, høy fart og alkohol nevnes ofte som de viktigste årsakene til trafikkulykker." Som jeg skrev tidligere har TØI ingen legitimitet i mine øyne. De uhellskodene som gir flest dødsfall er de jeg nevnte. TØI har aldri sagt noe annet enn dette de siste 30 år. Rapportene som skrives av TØI har hatt samme forfatter de siste 20 år eller så langt tilbake deres arkiv rekker. Sannsynligvis har de brukt samme modell i 30 år - samme modell som garantert er feil gitt at andre land klarer å få til store reduksjoner i dødsfall samtidig som de har utmerket infrastruktur. Dette er oppgulp. Det stinker av anbefalingene når den samme personen er ansvarlig for uttalelsene fra TØI i desennier og det har vært politisk opplest og vedtatt at vi ikke skal satse på veier i Norge. Det finnes absolutt ingen legitimitet i det som kommer fra den kanten.
Spetsnaz Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Tyskland, med sitt veinett, som vi aldri vil ha råd til, eller ta oss råd til, har samme antall dødsfall fordelt på befolkning. Du må gjerne dokumentere 0.1%. Det stemmer faktisk ikke. Det dør ikke folk på toget. Problemet er ikke veiene, men at folk kan manøvrere biler på dem selv. Vi kunne kjørt uten bilbelte alle sammen og klart oss vesentlig bedre med automatisert bilpark. På den ene bilen min så *stopper* faktisk den irriterende pipelyden etter noen minutter. Det virker som ingeniørene på fabrikke har tenkt at om jeg ignorerer beltevarsleren så lenge så vil ytterligere piping heller forværre trafikksikkerheten ved å plage sjåføren.. Det aner meg at den type pragmatiske holdninger nok vil bli slått hardt ned på av trafikksikkerhetsfundamentalistene. At beltevarsleren uler når jeg kjører 70 meter fra postkassestativet og til inngangsdøra mi, i maks 15km/t, er bare meningsløst. Den vet ikke hvor du skal når du kjører selv. At det er skjegg i din postkasse er derimot hevet over enhver tvil. Endret 3. oktober 2018 av Spetsnaz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå