Gå til innhold

Mener Oculus Quest yter som forrige generasjon spillkonsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker at hele "artikkelen" er basert på hva en mann MENER! latterlig!

 

Helt enig i hva Shadow_SOP sier over her, en high-end gaming pc kan fort bruke LANGT over 500 watt, ett 1080ti kort med en kraftig intel CPU bruker langt over dette ved litt overklokking

 

Er ikke akkurat hvilken som helst mann da. Denne mannen har da hatt en god del å si for hvordan spill oppleves i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker at hele "artikkelen" er basert på hva en mann MENER! latterlig!

 

Helt enig i hva Shadow_SOP sier over her, en high-end gaming pc kan fort bruke LANGT over 500 watt, ett 1080ti kort med en kraftig intel CPU bruker langt over dette ved litt overklokking

GTX1080 TI load = 250-300W

i7 8700K @ 5 GHz = ca 130W, ca 80W @ 3,7 GHz

Det er ikke snakk om langt over 500W.

 

Hvis man er på HEDT kan man legge til 50-100W, fremdeles ikke langt over 500W.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

GTX1080 TI load = 250-300W

i7 8700K @ 5 GHz = ca 130W, ca 80W @ 3,7 GHz

Det er ikke snakk om langt over 500W.

 

Hvis man er på HEDT kan man legge til 50-100W, fremdeles ikke langt over 500W.

 

Ett 1080ti kort på 2050mhz på kjerne, bruker 330watt+/-

i7 7820x overklokket til 4.9 ghz, bruker 218 watt, allerede der er man ett godt stykke over 500watt?

dette er regnet med en high-end pc med ETT skjermkort, så har man div strøm til ram, eventuelle harddisker + + 

 

650 watt under full load er ikke uvanlig i dag! 

 

trenger du referanser så må du gjerne si ifra!

 

du sier en 8700k på 5ghz bruker 130watt? de fleste tester jeg har sett, tilsier nærmere 190 watt

Lenke til kommentar

Kjøpte en Gear VR med Oculus navn på. 1480x1440 oppløsning på hvert øye. Dette viste seg som en blandet opplevelse.

 

Respons, innlevelse og konsept virker veldig lovende, og jeg har tro på at dette kan bli bra.

 

MEN oppløsningen er hinsides dårlig for dette. Her snakker vi om pixler så store som låvedører, utrolig forstyrrende. Og selv om andre produkter har en annen pixel-layout er det stort sett omtrent den sammen oppløsningen.

Vi må opp i minst fire ganger så mange pixler før dette ikke er forstyrrende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg liker at hele "artikkelen" er basert på hva en mann MENER! latterlig!

 

Helt enig i hva Shadow_SOP sier over her, en high-end gaming pc kan fort bruke LANGT over 500 watt, ett 1080ti kort med en kraftig intel CPU bruker langt over dette ved litt overklokking

Dette er ikke bare om hva han mener, men informasjon han gir, som CTO, om produktet han skal lansere.

 

Han sa heller aldri at en kraftig gaming PC bruker 50 W, det er en feil fra tek sin side.

 

Han sa "While a high-end gaming PC often draws up to 500 watts of power, Carmack said the Quest only uses about 5W, a tidbit that should be of benefit to the Quest's still unconfirmed battery-life statistics", og der er de fleste ganske enige, eller?

Lenke til kommentar

Er det én ting fremtiden til VR IKKE trenger er det lavtytende mobile enheter.  :nei:

 

Hvor blir det av 4k oppløsning - som selvsagt vil måtte kreve det den krever av skjermkort(ene).

https://www.roadtovr.com/10-projects-that-have-us-excited-about-the-next-gen-vr-ar/

Display companies are racing to create ultra dense displays which are also inexpensive enough to go inside consumer VR headsets. In the last few months alone Samsung showed that it was developing a 3,840 × 2,160 VR display with 1,200 pixels per inch. Meanwhile, Google & LG revealed a 4,800 × 3,840 display with 1,443 pixels per inch. And then there’s INT who is promising a display for VR headsets with a staggering 2,228 pixels per inch.

 

Ikke noe problem. Vi som er mest opptatt av high end vil få det vi ønsker i stor grad til neste generasjon (ca. rundt 2020?). Men samtidig forstår jeg også behovet for et mobilt og enkelt å ha med å gjøre konsoll lignende VR sett for å trekke den jevne forbruker.

 

Håpet er også at øyesporing og foveated rendering vil senke ytelseskravene til neste generasjon.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

https://www.roadtovr.com/10-projects-that-have-us-excited-about-the-next-gen-vr-ar/

 

Ikke noe problem. Vi som er mest opptatt av high end vil få det vi ønsker i stor grad til neste generasjon (ca. rundt 2020?). Men samtidig forstår jeg også behovet for et mobilt og enkelt å ha med å gjøre konsoll lignende VR sett for å trekke den jevne forbruker.

 

Håpet er også at øyesporing og foveated rendering vil senke ytelseskravene til neste generasjon.

 

Det er jo nettopp den dårlige oppløsningen som gjør VR til ett nisje produkt. Å kunne sitte og spille et TV-spill med dårlig grafikk går helt greit. Når man må ha skjermen så nærme som man har i VR briller føles det som om man har en skade på øyet når grafikken er sånn som den er nå. :p

 

Jeg vet jo for så vidt at det skjer ting på display-markedet.. jeg syns bare de er så sykt trege til å komme med noe. Å betale 15000 for dagens VR er helt bortkasta. Men hvis de hadde klart å levere noe skikkelig bra hadde jeg kastet MYE penger etter dem. :)

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp den dårlige oppløsningen som gjør VR til ett nisje produkt. Å kunne sitte og spille et TV-spill med dårlig grafikk går helt greit. Når man må ha skjermen så nærme som man har i VR briller føles det som om man har en skade på øyet når grafikken er sånn som den er nå. :p

 

Jeg vet jo for så vidt at det skjer ting på display-markedet.. jeg syns bare de er så sykt trege til å komme med noe. Å betale 15000 for dagens VR er helt bortkasta. Men hvis de hadde klart å levere noe skikkelig bra hadde jeg kastet MYE penger etter dem. :)

Det VR settet med best specs akkurat nå er StarVR. 

https://www.roadtovr.com/starvr-one-hands-on-most-complete-ultra-wide-fov-vr-headset-to-date/

 

Inntrykk av headsettet i bruk:

https://youtu.be/GvFBUvfpQJ8?t=5m11s

 

 

Selv synes jeg også utviklingen har gått som forventet, til og med muligens fortere enn jeg hadde regnet med i og med at jeg gjør VR relaterte oppgraderinger hvert år og noen ganger hvert halvår også. På 4 år har jeg gått fra oculus DK2 til Vive Pro. Om noen dager får jeg også tilsendt trådløs add-on til Vive Pro. Kan ikke si at jeg angrer på pengebruken, det har vært enormt gøy :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...