Gå til innhold

Samsung Galaxy Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ringte TNOR for litt siden - nå er eSIM aktivt på klokken  :)  ser ut til å fungere fint, testet litt.

Samsung har åpnet for registrering for gave-lader idag på https://www.samsung.com/no/wearables/galaxy-watch/offer/   - jeg gjorde det, tuklet litt, fordi der det står S/N er det ikke det de skal ha, men klokkens IMEI. Da gikk det igjennom.

Fikk flg mail:

 

Takk for din registrering. Du vil motta ditt Samsung Wireless Charger Duo I posten innen 14 arbeidsdager, etter at du har fått en bekreftelse med godkjent registrering.

Med vennlig hilsen
Veddestagruppen.

 

misterolf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ringte TNOR for litt siden - nå er eSIM aktivt på klokken  :)  ser ut til å fungere fint, testet litt.

Samsung har åpnet for registrering for gave-lader idag på https://www.samsung.com/no/wearables/galaxy-watch/offer/   - jeg gjorde det, tuklet litt, fordi der det står S/N er det ikke det de skal ha, men klokkens IMEI. Da gikk det igjennom.

Fikk flg mail:

 

Takk for din registrering. Du vil motta ditt Samsung Wireless Charger Duo I posten innen 14 arbeidsdager, etter at du har fått en bekreftelse med godkjent registrering.

Med vennlig hilsen

Veddestagruppen.

 

misterolf

Jeg knota like mye med S/N og IMEI da jeg registrerte meg 26/9.

Gikk tilslutt inn på telefon-delen av klokka og tasta *#06# og der dukka IMEI opp. :)

Man kan ikke laste opp kopi av kvittering i PDF format, så jeg endte opp med å bruke "smartvalg" på Note 9 for å få et JPEG format av kvitteringen.

Litt knot, men det funka jo.

 

-Noen som savner app for å høre på podcast uten å ha med tlf?

Lenke til kommentar

Jeg ringte TNOR for litt siden - nå er eSIM aktivt på klokken  :)  ser ut til å fungere fint, testet litt.

Samsung har åpnet for registrering for gave-lader idag på https://www.samsung.com/no/wearables/galaxy-watch/offer/   - jeg gjorde det, tuklet litt, fordi der det står S/N er det ikke det de skal ha, men klokkens IMEI. Da gikk det igjennom.

Fikk flg mail:

 

Takk for din registrering. Du vil motta ditt Samsung Wireless Charger Duo I posten innen 14 arbeidsdager, etter at du har fått en bekreftelse med godkjent registrering.

Med vennlig hilsen

Veddestagruppen.

 

misterolf

Fungerer data via 4G/LTE på klokken (dvs uten mobilen)? Ser at Telenor leverer eSIM tilsynelatende med samme funksjonalitet som et tvilling-SIM, og ifølge deres egne supportsider vil ikke data da fungere:

 

Kan jeg bruke data?

Tvilling kan ikke brukes som et datakort for Mobilt Bredbånd og iPad. Velg heller Data-SIM hvis du vil dele datamengden din på flere enheter

Endret av magfred
Lenke til kommentar

 

Fungerer data via 4G/LTE på klokken (dvs uten mobilen)? Ser at Telenor leverer eSIM tilsynelatende med samme funksjonalitet som et tvilling-SIM, og ifølge deres egne supportsider vil ikke data da fungere:

 

Kan jeg bruke data?

Tvilling kan ikke brukes som et datakort for Mobilt Bredbånd og iPad. Velg heller Data-SIM hvis du vil dele datamengden din på flere enheter

 

 

Har ikke fått testet på eSIM ennå. Men, inntil igår hadde jeg aktivt (fysisk) Telenor tvilling på en annen tlf i årevis, og den virket med data uten problem. Det du skriver er kanskje noe nytt, i så fall.

Lenke til kommentar

Tror dere mistolker det som står der litt, greia er at Telenor ønsker at de som skal bruke MBB ruter eller iPad heller skal bestille Data-SIM, da tvilling ikke fungerte på iPad tidligere, og kan skape problemer når man bruker MBB ruter.

Du har nok rett, ville jo vært rart å ikke tillate bruk av data på tvillingmobilen. Men tror med fordel at Telenor kunne tydeliggjort at bruk av data på tvilling-SIM fungerer greit på mobiler/smartklokker (som har tale, sms og data), men ikke til enheter med kun mobilt bredbånd. Eventuelt at tvilling-SIM fungerer identisk med original-SIM, men at hvis du kun trenger data skal man bestille data-SIM.

 

Pendantisk, ja. Men har altfor ofte opplevd at ting som åpner for tolking blir feiltolket :)

Lenke til kommentar

Noen av dere som bruker den aktivt til trening? Det lille jeg har fått prøvd den så virker både gps og pulsmåler å være like dårlig som på tidligere modeller, og dermed er klokken helt ubrukelig for dem som trener. Når jeg går i trapper, så registrerer den ca 1/5 av etasjene jeg går opp.

 

Så lurer på om jeg har fått ett mandagsprodukt eller om det bare er slik Samsung lager klokkene sine. Både Gear Sport og frontier hadde jo de samme problemene med GPS og Pulsmåler :/

Lenke til kommentar

Noen av dere som bruker den aktivt til trening? Det lille jeg har fått prøvd den så virker både gps og pulsmåler å være like dårlig som på tidligere modeller, og dermed er klokken helt ubrukelig for dem som trener. Når jeg går i trapper, så registrerer den ca 1/5 av etasjene jeg går opp.

 

Så lurer på om jeg har fått ett mandagsprodukt eller om det bare er slik Samsung lager klokkene sine. Både Gear Sport og frontier hadde jo de samme problemene med GPS og Pulsmåler :/

Jeg har S3, og den er ikke helt pålitelig på puls og skritt. Ikke at det bryr meg så mye, for om det ikke er helt nøyaktig gir det en viss indikasjon på hvor aktiv jeg har vert. Kona sin epleklokke viser adskillig flere skritt enn S3. Har brukt GPS på noen sykkelturer og synes den funker bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg hadde ønsket til Samsung klokken er den trenings app delen man har på Garmin nettsiden(http://connect.garmin.com). Like oversiktlig, GPS hvor man har trent osv og kunne legge til vekt / kropps målinger osv. 

 

Ikke veldig viktig for min del, men er helt enig i at noe slikt burde være på plass i en treningsplatform. Jeg har brukt gått fra Forerunner 6xx til Polar M400 og videre til Vivoactive 3 som jeg bruker nå. Jeg er veldig fornøyd med Garmin Connect, oversikten det gir og ikke minst hvor mye informasjon en får og muligheten til å se fremgang på de ulike øvelsene. Jeg har en nokia vekt som automatisk synkroniseres til Garmin via myfitnespal. Det samme kan vel gjøres mot shealth. 

 

Det vil uansett mangle en skikkelig nettside der all informasjon er samlet.

 

Jeg har S3, og den er ikke helt pålitelig på puls og skritt. Ikke at det bryr meg så mye, for om det ikke er helt nøyaktig gir det en viss indikasjon på hvor aktiv jeg har vert. Kona sin epleklokke viser adskillig flere skritt enn S3. Har brukt GPS på noen sykkelturer og synes den funker bra.

 

Gear Sport og Frontier var helt ute å kjøre på puls og gps. Jeg er veldig glad i å bruke pulssoner når jeg jogger, og da er det veldig irriterende når den ligger 20% under hva Garmin og Polar viser. 

 

Garmin viste 5.54km, Polar viste 5.52km og Galaxy Watch viste 4,8km når turen var over. Har i tillegg prøvd runder på bane bare for å teste, og da ligger Galaxy Watch på 350-370m mens de to andre viser 400 meter. Den kutter alle svinger og viser dermed helt feil distanse.  Nå er det bare prøvd via en treningsøkt + 2 runder på bane, så skal gi den flere sjanser før den eventuelt går i retur. 

 

At den viser feil på hvor langt jeg går i løpet av en dag er ikke så nøye, men den må være nøyaktig for min del når den skal registrere treningsøkter. Ser på youtube at det er flere som har samme erfaring med gps og med antall etasjer, så kanskje det kan ordnes med en oppdatering?

 

Bortsett fra tilsynelatende dårlig treningsfunksjon, gps og treningsplatform og ubrukelig Bixby så er klokken helt super. Nydelig skjerm og enkel i bruk. Men for min del er ikke det nok da jeg er blitt glad i å trene, og loggfører treningen som en ekstra motivasjon. Så håper det kan komme en oppdatering på dette før fristen for retur går ut.

Lenke til kommentar

Tror dere mistolker det som står der litt, greia er at Telenor ønsker at de som skal bruke MBB ruter eller iPad heller skal bestille Data-SIM, da tvilling ikke fungerte på iPad tidligere, og kan skape problemer når man bruker MBB ruter.

Ja det som Telenor prøver å si her er at tvilling ikke må brukes i enheter uten innebygget telefon. Tvillingkort fungerer nemlig helt utmerket i f.eks en ipad med datatrafikk, men problemet er at telefonsamtaler kan bli rutet til ipadden. Da får innringer beskjed om at telefon er skrudd av eller befinner seg i et område uten dekning selv om telefonen med hovedsim står på og har dekning. Har feilsøkt en del på dette selv på jobben med folk som har brukt feil sim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...