Gå til innhold

Porsche kutter diesel


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at dieselgate har både ødelagt renommé og tung økonomisk byrde med flere hundretusener av TDi biler parkert i ørkenen i USA. Porsche er vel såpass selvstendige i VAG konsernet at jeg mistenker ikke de for å være med på svindelen, men de gjør utvilsomt smart i å hoppe av dieselmotorer. Kudos!

 

Fasinerende mengder biler:

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-storage/vw-storing-around-300000-diesels-at-37-facilities-around-u-s-idUSKBN1H50GQ

 

Hva gjør de med dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at dieselgate har både ødelagt renommé og tung økonomisk byrde med flere hundretusener av TDi biler parkert i ørkenen i USA.

 

Næh, det går bra, regninga blir overført til fremtidige kunder!

De må snart tjene inn de røde tallene og hvis de ikke kan øke prisene, må de kutte kostnadene. Kundene kan få mindre bil for pengene. Det smarteste er å la være å kjøpe biler fra firmaer som valgte å jukse, dette kommer til å vare lengre enn det en tror.

 

Porsche er vel såpass selvstendige i VAG konsernet at jeg mistenker ikke de for å være med på svindelen, men de gjør utvilsomt smart i å hoppe av dieselmotorer. Kudos!

 

Tja, jeg er mer lunken, jeg hadde blitt mer imponert hvis det var Volskwaken/BMW/Merchedes som valgte å droppe dieselmoteren f.o.m. neste uke. Allikevel fortsetter de å produsere dieselmotorer. Hvorfor bryr de ikke seg om miljøet?

 

Det blir litt som å se en avholdsmann som drikker få ganger i året skryte på seg at han skal nå fullstendig være avholdent. Gi meg heller en tørrlagt fyllik!

 

Tiden har gått fra dieselmotorer hos småbiler/sedaner, nå er det på tide å se seg om.

Flotte motorer, flott lyd (hver sin smak), men det holder nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...