Gå til innhold

Android telefon til max 3500,-


Sarasin

Anbefalte innlegg

Heihei.

Så har det skjedd igjen - telefonen er knust etter ganske nøyaktig to år. Har brukt en Samsung A3 2016 siden den kom, og har vel strengt tatt vært helt kurant fornøyd med den. Synes kameraet er tregt og tar uskarpe bilder, og spill (i all hovedsak Hearthstone og Pokemon Go) har vært trege. Utovert det har den fungert som den skal, med unntak av at batteriet tappes lett. I tillegg er de 16gb internminne for lite for mitt bruk, men de fleste telefoner i dag kommer vel med minimum 32gb +.

 

Den skal brukes da til generelle telefonting, spill, casting av youtube/Plex/Sumo osv., Spotify og ikke stort mer enn det.

 

Så - hva skal man velge denne gang? Jeg har i utgangspunktet et maks budsjett på 3000,-, men kan gå for 3500,- dersom det virkelig er behov for det.

 

Jeg står vel i all hovedsak mellom 3 produsenter, men har kun kjennskap til Samsung. De to andre er Huawei og Xiaomi. Ut i fra tester jeg har lest, gir Xiaomi absolutt mest for pengene, Huawei gir best kamera, og Samsung er det tryggeste.

 

Ønskelig er:

64gb lagring

Rask til spill

Minijack

Android One er et pluss, men så lenge det Androiden fungerer er jeg glad

Bra batteritid

Må kunne tåle Vipps, BankID og alle de tingene

 

Den skal ikke rootes, forresten!

 

 

Forslag tas imot med stor takk - gjerne med fordeler og ulemper :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/produkt/lg-g6-291437

 

Lagring fikser du med et minnekort. (Det burde du gjort på A6 også)

Evt finner du LG G7 til 3500-4000 på finn.no etter et 2 for 1 stunt av netonnet for noen uker siden.

 

Kommer sikkert noen å anbefaler Xiaomi Mi8 eller Pocophone F1 straks også med dertil Kina-link. (Tilnærmet samme telefon)

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

 

Lagring fikser du med et minnekort. (Det burde du gjort på A6 også)

 

Dette har jeg også gjort, men det blir så mye kløn med apper som skal kjøres fra minnekort, at jeg foretrekker å ha alt på telefonen.

 

Hva mener du med:

 

"Kommer sikkert noen å anbefaler Xiaomi Mi8 eller Pocophone F1 straks også med dertil Kina-link. (Tilnærmet samme telefon)"?

Lenke til kommentar

Hva med: Motorola Moto G6 Plus til 3000kr? Tilfredsstiller stort sett alle dine krav, men skal ikke svare for ytelse i spill.

 

Angående Pocophone som er nevnt over så er dette en god telefon, men utenfor ditt budsjett (4000kr). Dog kan den kjøpes hos Netonnet, så du slipper Kina-link. Mulig han mener at du med kina-link kommer under 3500kr ;) 

Lenke til kommentar

Dette har jeg også gjort, men det blir så mye kløn med apper som skal kjøres fra minnekort, at jeg foretrekker å ha alt på telefonen.

 

Hva mener du med:

 

"Kommer sikkert noen å anbefaler Xiaomi Mi8 eller Pocophone F1 straks også med dertil Kina-link. (Tilnærmet samme telefon)"?

Føler meg kansje litt truffet her, da jeg har tipset mye om hvilke knalldealer man får på f. Eks banggood av kinesiske mobiler.

 

Pocophone har større battteri, sdkortleser og minikack, mens Mi 8 har mindre batteri men bedre skjerm og bakdeksel i glass så den "føles mere premium".

 

Ellers omtrent samme telefon. Råeste prosessoren man får tak i og plenty av ram. Begge fåes for rundt 3 tusen.

 

Får og Xiaomi A2 Lite til 1400kr som er en utrolig bra Android One telefon til prisen.

 

Vil du ha noe i norge ville jeg sjekket LG G7 Thinq på finn. Var 2 for 1 kampanje på netonnet for en stund siden så folk kjøpte to og selger en til halv pris.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ingen som har foreslått å legge til 2000 kr for å kjøpe en OnePlus 6 ennå? Sover han eller? Kommer jo et sånt forslag i alle tråder snart...

 

Selv ville jeg ha gått for en LG G7 eller G6.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Takker som sagt for alle innspill. Er ikke lett å spontant sette seg inn i markedet :p

 

Uansett - Liker at jeg kan kaste den i retur til en norsk butikk dersom det skulle være noe galt, og den sikkerheten er i utganspunktet verdt de 500 i prisdifferanse.

 

Ser på Pocophone på Netonnet nå, og speccs ser jo awesome ut - ingen tvil. Er det noen som har kjennskap til Xiaomi-telefonene?

Lenke til kommentar

Takker som sagt for alle innspill. Er ikke lett å spontant sette seg inn i markedet :p

 

Uansett - Liker at jeg kan kaste den i retur til en norsk butikk dersom det skulle være noe galt, og den sikkerheten er i utganspunktet verdt de 500 i prisdifferanse.

 

Ser på Pocophone på Netonnet nå, og speccs ser jo awesome ut - ingen tvil. Er det noen som har kjennskap til Xiaomi-telefonene?

Faktisk en tusenlapp å spare på 64GB pocophone i kina vs norge.

Men norsk garanti er alltids kjekt å ha.

 

Pocophone er av veldig god kvalitet, og leveres med MIUI 10 som og får veldig mye skryt.

Se litt videoer av den på youtube så får du bedre innblikk av den.

 

Har en Kollega med en xiaomi Mi 8, og den virker fantastisk.

Fattern har og en Xiaomi A1 og den er og ufattelig bra til prisen.

 

Xiaomi virker å være veldig gode greier.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Men Xiaomi er ikke noe jalla-greier som ikke fungerer godt i Europa, da? Når noe er såpass billig for såpass god HW, blir jeg automatisk skeptisk. Derfor jeg sliter litt med å "gunne" på :)

 

Men om den er så god, er det jo egentlig ikke noe å lure på - eneste jeg gjerne skulle sett var denne "Armoured edition" med Kevlar i stedet for plast på bakdekselet :/

 

Frem til nå har jeg i utgangspunktet sett på Samsung A6+ (2018), og vet ikke om det er den eller Poco jeg burde velge?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Samsungen har mindre batteri, lavere oppløsning på skjermen og den kan neppe måle seg i ytelse mot Pocophone.

 

Eneste fordelen jeg ser med den er Amoled skjermen, men grunnet den lave oppløsningen på den så hadde jeg alikevell valgt Pocophone sin skjerm.

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9155&idPhone2=9293

 

Ser man blindt på basemark tallene så yter pocophone nesten 4 ganger så bra.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjenner det frister veldig med denne Pocoen, selv om den er en smule dyrere enn jeg ønsker.

 

Når vi da først bikker 4k, er det andre jeg heller burde se på?

I norske er det vel ingen som kan måle seg i ytelse iallefall.

Men kryper du opp til 5000 så er Oneplus 6 en knallgod mobil.

 

Samme prosessor som Poco men OxygenOS (Som er overlegen alt annet, selv stock Android) og bedre kamera og skjerm.

Får og Dash Charger da som lader batteriet på ett blunk (5V 4A)

 

Men når du begynner å komme såppas i pris kan du jo kjøpe 2 poco fra kina.. Man kan jo stusse på hvor mye man synes norsk garanti er værdt da.. :p

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...