Gå til innhold

Hva var ditt første spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første spillet som jeg kjøpe meg tror jeg var "Heart of China". Er ikke 100% sikker men jeg mener å huske det. Alle andre spill på den tiden kopierte man av hverandre. Men vent, kanskje det var "BlueMax"...

Nei, det begynner å bli lenge siden. Men uansett, de spillene man spilte den gangen gangen har sådd en spire til en fremtidig hobby. En hobby jeg har brukt mye tid på, mye penger på, og ikke minst gitt meg mye glede. Commodore 64 skal ha mye av æren for at ting er som de er. (Tror jeg)

Lenke til kommentar

Mitt første spill var Pong på en eller anna tv-konsoll sent 70 tidlig 80 tall.

Husker ikke hva den het men det var en stor kassett liknende sak man puttet nedi på toppen.

Var ca 10 spill på den kassetten, alle pong liknende saker.

Man kunne til og med skifte bakgrunnsfarge på spillene :D

 

På pc var det snake som var det første.

 

Og selvsagt var det Super Mario på NES.

 

Husker også at det ble en del timer med simcity på min 486 sx25 :laugh:

Endret av Vyper
Lenke til kommentar

Det var et mekanisk bilspill, stor svart boks med et lite ratt på og en lampe som lyste rødt når jeg kræsja. :wow:

 

Første elektroniske var en liten håndholdt sak kjøpt på ferie i Tyskland tidlig 80-tall. Det var den typen med et svært enkelt kalkis display, og en fast farge bakgrunn. Bilturen gikk fort :D

 

Første databaserte var Commondore64 spill, så mange forskjellige at jeg ikke husker det første. Men favorittene var ett olympisk vintersportspill, strippoker og Defender of the Crown. Diskettstasjonen var større en datamaskina. :D

 

Første PC spillet var snake på faren til en kamerats PC, den vær "bærbar" og stor og tung som en reciver/sydenkoffert? Sent på 80-tallet

 

Første på egen PC var kabal i Windows 3.1, dårlig bærbar med svartvitt skjerm og enorm ghosting. 1992

 

Første 3D spill var DOOM på min første stasjonære, DX4 100MHz med 8 MB RAM. :thumbs: 1994

Lenke til kommentar
Første spillet jeg spilte var på en bærbar 286 i svart/hvitt i 1990 ca. Spillet het Grand Prix Circuit og kom i 1988. Fremdeles det beste spillet er min mening. Ellers var jo Winter Games, Arcade Volleyball, Pinball Fantasy, og mange andre. De som vokser opp med 3d-spill og surroundlyd i dag vet nok ikke hva de har gått glipp av.

100% enig.

 

De gode gamle klassikerene er magiske og vil alltid stå mitt hjerte nært.

 

Blir litt sentimental når eg ser igjen alle desse spillene eg :love:

De som er oppvokst på 3D spill i dag, sier nok det samme om 10-15år når de unge spiller Half Life 18: Last edition i 3D Virtual drakt på en 40Ghz P13 med 180terrabyte disk...

 

"Husker du den gangen vi satt foran den lille skjermen og spilte......hva het det nå igjen.... Ahaaa... battlefield 1942..det var tider det... hva de unge går glipp av..."

Halflife 18 om 10-15 år :wow: Vi er vel heldige om vi ser Halflife 3 innen den tid, så tregt som det går :mad: Men enig i at de går glipp av mye bra. Generasjonskløften blir kjempestor i dataverdenen.

Lenke til kommentar

Øhh, er ikke helt sikker på hvilket PC-spill som var først, men er nok en av disse;

 

- Arkanoid (I & II)

- Conquest of Camelot

- Heros Quest (eller Quest for Glory)

- Space Quest II

- Digdug

- Zak MacKracken & The Alien Mindbenders

- Maniac Mansion

- Det spillet man skulle dele opp skjermen mens en kule prøver å ta deg (husker pokker ikke hva det heter... Qix eller noe i den duren?)

 

Ellers var det jo en del spill på C64, men husker knapt noen navn... det var jo så djevelsk mange spill til C64 :D

 

[EDIT: Takk Erling....Captain Comic er selvfølgelig med på listen over...sammen med Battle Chess, som jeg også kom på i farten...]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...