Gå til innhold

TEST: iPhone Xs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er helt utrolig,er at dere betaler uansett hva det måtte koste,fordi det er akkurat det samme som en Louis Vuitton veske eller lignende,den er lagd av de samme materialene har samme funksjon,men merke forteller andre rundt dere at dere har smak penger og er en del av en slags eksklusiv klubb.??

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som er helt utrolig,er at dere betaler uansett hva det måtte koste,fordi det er akkurat det samme som en Louis Vuitton veske eller lignende,den er lagd av de samme materialene har samme funksjon,men merke forteller andre rundt dere at dere har smak penger og er en del av en slags eksklusiv klubb.??

Plager det deg?

 

Har alltid lurt på om folk som deg går rundt med de samme tankene for alt de ser.

 

«Se på han der da, kjøper seg Nora Hjemmelaget syltetøy fremfor FirstPrice! Alle vet jo det er laga på samme fabrikk. Tror vedkommende at han er medlem i et ekslusiv klubb eller noe?».

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt hinsides priser! Når du får en Macbook billigere enn den dyreste iPhone, så er noe galt.

 

Blir aldri å handle iPhone selv av diverse grunner, men det er bekymringsverdig at Apple kan kjøre prisen opp så hardt, og folk betaler det villig. Det betyr at andre produsenter kan følge etter, og det er ikke en hyggelig tanke. iPhone 7 Plus 256gb starta på 10990,- for to år siden. Nå er prisen på 16990,- uten hurtiglader og minijack-adapter for toppmodellen. Økning på 6000,- på to år, da snakker vi 3000,- i året. Galskap

Endret av Jakke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, den er dyr. Noe av problemene der er relatert til valutakurser. Apple har dessverre justert for at norske kroner er svake sammenlignet med dollar.

 

Det er faktisk så stor forskjell på prisen i Norge og i USA at det nesten lønner seg å fly til USA for å kjøpe telefonen der... :D

 

https://www.dn.no/privat/2018/09/17/1915/Privatokonomi/billigere-a-fly-til-usa-og-kjope-iphone-enn-a-kjope-den-i-norge

Lenke til kommentar

Sykt å gi en telefon i det prissegmentet 9'er uten at det er mer å rope hurra for... Virker verken banebrytende eller spesiell... 

 

Ut ifra det jeg leser.. høyst en 8'er... og -2 pga pris (MINST!). Så 6'er totalt. 

 

Apple greier faktisk ikke å komme med noe "vil ha produkt" siden SJ desverre gikk bort. Synd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja helt klart svindyr, men svak kronekurs og at andre land har raskere økning av lønninger/priser enn oss har mye av skylda.

Men prisen er i overkant ja.

 

edit, men at den har stål ramme og oled skjerm hjelper ikke akkurat på prisen.

Endret av mrpc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter mitt syn, så burde Tek.no vurdere å dele karakteren i "Ytelse" og "Verdi for pengene".

 

På den ene siden gir det ikke mening å score iPhone 10S Max dårligere enn andre toppmodeller, for det er den ikke.

 

På den andre siden, gir det heller ikke mening å si at du får mye for pengene.

 

Med begge kategoriene, kunne en tegnet nyttige grafer der folk selv kunne balansert mellom ønsket ytelse på telefon, og pris de betaler.

 

PS: Verdi for pengene måtte gjerne være en dynamisk score, som endrer seg i sanntid etter konkurransen i markedet og priser.

Lenke til kommentar

Ved ytelse for pengene så hadde Xiaomi Pocophone F1 vunnet glatt, men vet ikke hvor bra den fungerer i det norske nettet.

Men man har jo OnePlus 6 til 5000kr, Samsung s9 koster nå under 6000

Samt Lg g7 var jo en stund ute på tilbud der man fikk 2 stykker til prisen av en(over nå), så hvis ikke man absolutt må ha iphone så er det mye bra man kan få til en lavere pris.

Lenke til kommentar

Bestilte faktisk iPhone her om dagen - har kun eid en Apple-telefon, nemlig iPhone 3G (ja, det begynner å bli en stund siden!). Har ellers stort sett hatt Android-telefon, med et Windows Phone-avbrekk for 2-3 år siden.

 

Grunnen til at jeg gikk for iPhone nå var en knust Honor 8 kombinert med god pris og fornuftig størrelse på telefonen - iPhone SE 32 GB for 1690 kr.

Lenke til kommentar

Helt hinsides priser! Når du får en Macbook billigere enn den dyreste iPhone, så er noe galt.

 

Blir aldri å handle iPhone selv av diverse grunner, men det er bekymringsverdig at Apple kan kjøre prisen opp så hardt, og folk betaler det villig. Det betyr at andre produsenter kan følge etter, og det er ikke en hyggelig tanke. iPhone 7 Plus 256gb starta på 10990,- for to år siden. Nå er prisen på 16990,- uten hurtiglader og minijack-adapter for toppmodellen. Økning på 6000,- på to år, da snakker vi 3000,- i året. Galskap

Bare en liten digresjon her.

iPhone 7 Plus bør sammenlignes med iPhone XS (XS har faktisk større skjerm enn iPhone 7 Plus). Du sammenligner også 256GB mot 512GB.

Prisen du ser etter 13290 kr. Fortsatt en god økning, men forstår ikke hvorfor du henter den dyretste :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kjøpe iPhone er ikke god butikk, der og da, det er vel mange enige om. Det er derimot definitivt meget god butikk for Apple, det er vel alle enige om, noe resultatene deres vitner om.

Apple krever svært høy pris, godt hjulpet av kronekursen. Dog strekker flere produsenter seg etter Apple i pris på toppmodellene. 

På den annen side vet jeg av erfaring at Apple-produktene (iPhone, iPad og Mac) holder meget lenge, og de tilbyr oppdateringer i flere år. Blant annet kan iPhone 5s oppdateres til iOS 12. 

Har stort sett holdt meg til iPhone, selv om jeg har hatt flere Android-telefoner også. Dersom man ønsker å beholde telefonen flere år, synes jeg iPhonene har innfridd meget bra. Da blir det bedre butikk likevel.

Dessverre har det "magiske" og "must have" omkring Apple-produkter falmet etter at Steve Jobs gikk bort. Samtidig er det lite revolusjonerende. Men jeg liker produktene, fordi de tilbyr det jeg trenger, og holder godt. Likevel synes jeg andriodtelefonene byr på mer spennende ting.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...