Gå til innhold

Hjelp, støvsugeren ødela maskinen min.


Støvsugeren

Anbefalte innlegg

var ikke SÅ ille det han gjorde, har vært borti værre ting, men prøv i skift strømforsyning, er mulig det bare er den...

virker som du overser meg, jeg er vel den eneste som prøver å hjelpe deg, du er for konsentrert på å klage på at du ikke får hjelp, at du ikke ser at du for hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tidlig julegave sa du???? ja...er ikke alle som får julegaver i juni....heldig du.......

juni ? nei fikk den for en måned siden ca. den var brukt litt skjønner du vel :devil:

skjønner ikke så mye jeg vettu...............det tror jeg ikke du heller gjør...ikke noe som har med pc/strøm/elektronikk å gjøre..........men...du svarte ikke på hvor gammel du var

jeg er 17 vis dere MÅ vite det. trenger ikke være gammel for å kunne støvsuge vel ? eller er det aldersgrense på det og nå ? :scared:

det burde tydeligvis være det :D

Lenke til kommentar
Jeg synes tøys er morsomt jeg :D Alle skjønner jo at det er kødd,men man kan jo komme med en del bra svar i en slik tråd. Har vært et par gullkorn her allerede og regner med det kommer fler :thumbup: Er da ingen vits å stenge en tråd som morer flere her på forumet?

en god latter skader ikke..

 

OFF"topic"

PS: hvor mange steiner har dere funnet i en mandarin? jeg fant 9 nå..i en mandarin.. DS

Lenke til kommentar

er nok desværre 22,5års aldersgrense for å støvsuge pcer.

 

dessuten skal man ikke bruke sugefunksjonen, bare blåse.

på den måten er man sikker på at man ikke suger inn deler som er litt viktige.

 

en annen ting man må huske på er at blåsing og suging med støvsuger på viftene ødelegger lagrene på den.

Lenke til kommentar
Jeg synes tøys er morsomt jeg :D  Alle skjønner jo at det er kødd,men man kan jo komme med en del bra svar i en slik tråd. Har vært et par gullkorn her allerede og regner med det kommer fler :thumbup: Er da ingen vits å stenge en tråd som morer flere her på forumet?

en god latter skader ikke..

 

OFF"topic"

PS: hvor mange steiner har dere funnet i en mandarin? jeg fant 9 nå..i en mandarin.. DS

Ni! Fy faan! Rekorden min er på seks? Hva slags merke var det?

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Jeg synes tøys er morsomt jeg :D  Alle skjønner jo at det er kødd,men man kan jo komme med en del bra svar i en slik tråd. Har vært et par gullkorn her allerede og regner med det kommer fler :thumbup: Er da ingen vits å stenge en tråd som morer flere her på forumet?

en god latter skader ikke..

 

OFF"topic"

PS: hvor mange steiner har dere funnet i en mandarin? jeg fant 9 nå..i en mandarin.. DS

Ni! Fy faan! Rekorden min er på seks? Hva slags merke var det?

mer OFF"Topic"

 

sansynligvis noe Maxi på Lørenskog har "hekka" sjøl.. men det var en surrealistisk opplevelse..for pokker...

Lenke til kommentar
Jeg synes tøys er morsomt jeg :D  Alle skjønner jo at det er kødd,men man kan jo komme med en del bra svar i en slik tråd. Har vært et par gullkorn her allerede og regner med det kommer fler :thumbup: Er da ingen vits å stenge en tråd som morer flere her på forumet?

en god latter skader ikke..

 

OFF"topic"

PS: hvor mange steiner har dere funnet i en mandarin? jeg fant 9 nå..i en mandarin.. DS

Ni! Fy faan! Rekorden min er på seks? Hva slags merke var det?

fant tretten steiner her om dagen :w00t:

Lenke til kommentar
QUOTE (CurSi0 @ 17/12/2003 : 10:23)

Alfred sa jo at du skulle støvsuge pcn når den var varm, han sa ikke at den måtte stå på. Har støvsugd selv, gått helt fint. (men da var pcen av...) 

 

 

Å hvordan skulle jeg få maskinen varm hvis den ikke sto på da, luringen. skulle jeg ha satt den fremfør vifteovnen. at det går ann å være så lur 

 

Tror det er en elendig spøk, men må bare poste dette_

kan jo være han er dum, eller har null innsikt. Det bør rett og slett forklares fra scratch i såfall, alle må starte en plass. OK, først og fremst skaff deg utdypende informasjon før du går løs på noe slikt, hva Alfred har sagt er ikke det eneste du trenger.

 

Han har sikkert ikke ment du skulle støvsuge NÅR pc en var varm, men OM pc en ble varm, varmere enn den pleier. Og da bare OM det var PGA STØV, støv på kjøleribbene som leder varmen vekk fra komponenter som må avkjøles, avkjøles fordi det "skaper" mye varme og ville brennt opp om ikke avkjølt.

 

les denne guiden_

http://www.overklokking.no/guides/rensing/index.html

 

Er det allerede resten av postene du trenger, men en samling_

- du må ha støvsuger "hode" som er godkjent, hold helst på metallet på kabinettet (for avledning ved statisk elektresitet) imens du støvsuger med dette, kan anbefale KITet på biltema til en 50lapp. Bruk et svakt sug.

- for å finne ut hva som er feil, må du feilsøke. Eliminere en og en mulighet, men jeg tror ikke det er noe du bør gjøre på ditt stadie.

- radeon 9800 er et skjermkort, som settes på/i hovedkortet, noen har prestert å brukket det i to, det er latterlig "bra" gjort

- IKKE GJØR NOE I MASKINEN MENS DEN STÅR PÅ, ikke du, ikke nå, de som gjør noe imens den står på, er klar over farenen, aksepterer dem, skal foreta et mindre inngrep, og vet at hwEN støtter dette ---

eller det er jo mange andre og som gjør det, men du vet jo god hvordan det kan gå

 

 

QUOTE (aklla @ 17/12/2003 : 11:24)

var ikke SÅ ille det han gjorde, har vært borti værre ting 

 

 

ikke fortell er du snill.. har en kompis som preseterte å ta ut en 1gb RD ram brikke mens pc'n sto på..og han er "datatekniker" hos en av de store...

 

men det skal vel gå det, om det støttes swap, eller whatever det heter....

Lenke til kommentar
QUOTE (aklla @ 17/12/2003 : 11:24)

var ikke SÅ ille det han gjorde, har vært borti værre ting 

 

 

ikke fortell er du snill.. har en kompis som preseterte å ta ut en 1gb RD ram brikke mens pc'n sto på..og han er "datatekniker" hos en av de store...

 

men det skal vel gå det, om det støttes swap, eller whatever det heter....

Ja, hvis maskinen støtter Hot-swapping av RAM. men det støtter de færreste hjemmemaskiner, og nesten kun servere. de har også ofte fler enn et "RAM-boards" med ram-slots, og disse brettene kan også hot-swappes. men ikke på en hjemmemaskin ;)

Lenke til kommentar
QUOTE (CurSi0 @ 17/12/2003 : 10:23)

Alfred sa jo at du skulle støvsuge pcn når den var varm, han sa ikke at den måtte stå på. Har støvsugd selv, gått helt fint. (men da var pcen av...)  

 

 

Å hvordan skulle jeg få maskinen varm hvis den ikke sto på da, luringen. skulle jeg ha satt den fremfør vifteovnen. at det går ann å være så lur 

 

Tror det er en elendig spøk, men må bare poste dette_

kan jo være han er dum, eller har null innsikt. Det bør rett og slett forklares fra scratch i såfall, alle må starte en plass. OK, først og fremst skaff deg utdypende informasjon før du går løs på noe slikt, hva Alfred har sagt er ikke det eneste du trenger.

 

Han har sikkert ikke ment du skulle støvsuge NÅR pc en var varm, men OM pc en ble varm, varmere enn den pleier. Og da bare OM det var PGA STØV, støv på kjøleribbene som leder varmen vekk fra komponenter som må avkjøles, avkjøles fordi det "skaper" mye varme og ville brennt opp om ikke avkjølt.

 

les denne guiden_

http://www.overklokking.no/guides/rensing/index.html

 

Er det allerede resten av postene du trenger, men en samling_

- du må ha støvsuger "hode" som er godkjent, hold helst på metallet på kabinettet (for avledning ved statisk elektresitet) imens du støvsuger med dette, kan anbefale KITet på biltema til en 50lapp. Bruk et svakt sug.

- for å finne ut hva som er feil, må du feilsøke. Eliminere en og en mulighet, men jeg tror ikke det er noe du bør gjøre på ditt stadie.

- radeon 9800 er et skjermkort, som settes på/i hovedkortet, noen har prestert å brukket det i to, det er latterlig "bra" gjort

- IKKE GJØR NOE I MASKINEN MENS DEN STÅR PÅ, ikke du, ikke nå, de som gjør noe imens den står på, er klar over farenen, aksepterer dem, skal foreta et mindre inngrep, og vet at hwEN støtter dette ---

eller det er jo mange andre og som gjør det, men du vet jo god hvordan det kan gå

 

 

QUOTE (aklla @ 17/12/2003 : 11:24)

var ikke SÅ ille det han gjorde, har vært borti værre ting 

 

 

ikke fortell er du snill.. har en kompis som preseterte å ta ut en 1gb RD ram brikke mens pc'n sto på..og han er "datatekniker" hos en av de store...

 

men det skal vel gå det, om det støttes swap, eller whatever det heter....

meget bra svar :yes:

synd det ikke svarte på det faktiske problemet, hvordan få den til å virke igjen.

er enig med deg at feilsøking er utelukket, men en ting er sikkert, power har blitt kortsluttet og er ikke funksjonelt, og ved å bytte dette, kan han finne ut hva som er galt, hvis det er noe, da det er vankelig å se om en pc er ok eller ikke da den ikke gir tegn til liv.

 

 

ps. det heter hotswop, og er VELDIG skjeldent på ram brikker, er ikke helt sikker på om det finnes på rambrikker...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...