Gå til innhold

Fra i dag blir Googles stemmeassistent tilgjengelig for alle


Anbefalte innlegg

Så... Måtte prøve, men spørsmålet mitt på norsk ble litt for "avansert" for Google Assistent. Så jeg prøvde på engelsk som funka bra, men her fikk jeg meg en god latter.

 

Hvis du spør [how long does it take for the Milky Way to rotate] så snakker hun til deg på engelsk med norsk aksent. Nesten Petter Solberg stil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ingen egen app, men integrert i Google-appen

Aha, fikk det til nå. Assistant er ganske laggy på meg, trykker på snakkeknappen men registrerer ikke. Kan man snakke uten å trykke på den mikrofonen? evt la den ligge på bordet.

Ja men du må lære opp mobilen til din stemme.

 

Innstillinger i Google appen gjør dette.

 

Jeg sier

 

OK Google, telefonen min plinger.

 

Jeg forteller google hva jeg ønsker å vite.

 

Eller ber den vekke meg klokka seks i morgen tidlig.

 

Det fungerer.

Lenke til kommentar

Ja men du må lære opp mobilen til din stemme.

 

Innstillinger i Google appen gjør dette.

 

 

 

Hvor? I Google-appen finner jeg Innstillinger -> Google Assistent -> Innstillinger, men ingen valg under denne for å lære den stemmen min.

 

Tenkte det var Voice Match, men da står den og søker etter enheter på Wifi-nettet.

 

Under Enheter -> Telefon er det et valg som heter "Få håndfri hjelp med Voice match", men valgene under denne ("Åpne med Voice Match" og "Stemmemodell") er grået ut.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Hvor? I Google-appen finner jeg Innstillinger -> Google Assistent -> Innstillinger, men ingen valg under denne for å lære den stemmen min.

 

Tenkte det var Voice Match, men da står den og søker etter enheter på Wifi-nettet.

 

Under Enheter -> Telefon er det et valg som heter "Få håndfri hjelp med Voice match", men valgene under denne ("Åpne med Voice Match" og "Stemmemodell") er grået ut.

Samme hos meg, Galaxy S7...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...