Gå til innhold

"Stressteste" internettkobling? Problemer med streaming


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har innalgt VDSL fra telenor med 30/10 hastighet i huset. Sliter med hakking til tider ved streaming.

 

Spessielt gjelder dette når vi bruker appene på RiksTV boksen. RiksTV selv har jo selvfølgelig konkludert med at det er noe galt med linja vår.(Uten at de har sjekket noe på det).

Boksen er tilkoblet med nettverkskabel.

 

Internett, appletv, og andre enheter fungrer uten problemer ved film osv.

 

Hva kan brukes for å stressteste linja? Tenker da evt, en pc som må stå å laste ned en stor fil samtidig som en eller annen analyse gjøres..?

 

Noen som har erfaringer/innspill på dette?

 

Takk på forhånd :)

Endret av Romeo1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det er både streaming appene og direkte sendt TV over internett.

 

Hvet ikke hvilke båndbredde som kreves for dette, men syns det virker som at det er verre inniblandt.

 

Jeg har mulighet for å oppgradere til 60mbit tror jeg det var, kan iverstefall prøve det å se om det hjelper.

 

noen som hvet hvilke båndbredder som krevs for å bruke rikstv ?

Endret av Romeo1992
Lenke til kommentar

Rikstv sender i 1080 og for å streame i aller beste kvalitet så kreves det stort sett 5 mbps, kilde. Vær generøs og doble det da så er du like vel godt innenfor. Så må en passe på hvis en bruker nettet til andre ting samtidig slik at en ikke makser linjen og ikke har nok båndbredde til TV. Ja, her vil jeg tro at Rikstv har rett, at det er noe galt hos dere hvis dette gjelder både Rikstv boksen og appen på Apple Tv'en. Er det kun på Rikstv boksen dette gjelder så ville jeg heller ha mistenkt at den er problemet.

 

Vi kjører forøvrig kun Apple Tv og opplever ingen hakking på noen av disse (har 2 stk) når det kommer til Rikstv bruk.

 

En mulighet du har er å sette begrensninger til båndbredden på andre enheter som bruker nettet og/eller prioritere enhetene som bruker TV.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha smartboks 2..

 

Når jeg fikk boksen var det bare klunder med diverse apper. de lovte oppdateringer men det tok laaang tid. meste fungrer  nå, bortsett fra hakking og 3-4gamger i uka med problemer å få åpnet underholdingsmanyen..

 

egentlig en elendig boks som ikke er verdt pengene.

Endret av Romeo1992
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...