Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avslutte ting på en smålig måte.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har de siste 6-7 ukene vært mye med en jente. Vi har vært veldig mye sammen, både dates og småting. Flere ganger hvor hun bare kommer over for en liten visit (før dere tenker sex, vil jeg bare si at det ikke var greia), fordi hun ville se meg. Vi har mange felles venner, og vi har egentlig visst/kjent hverandre en god stund.

 

De 3 første ukene gikk det veldig bra, hvor begge både gav og fikk, mye initiativ fra begges side. Så var hun på en bytur i Oslo, etter det kjølnet ting mye ned. Vi fikk pratet om hvordan ting var, og hvor vi ville med dette. Jeg fortalte hun at jeg ville fortsette å bli bedre kjent med hun, og at jeg føler vi hadde en god kjemi, samtidig som jeg trivdes veldig i hennes selskap (noe som også var gjensidig. Hun hadde opplevd noe tidligere med en gutt, som gjorde at hun ikke fikk han helt ut av hodet. Sa hun ikke ville gi meg falske forhåpninger, inntrykk av at hun vil mer enn hu vil, men kunne ikke si enda om hun ville eller ikke ville. Den kvelden spurte jeg hun om hun ville sove her, og hun ville, men følte det var litt tidlig (da hadde vi vært mye sammen, pratet hver dag og hatt god kontakt i 5 uker). Hun hadde mye å gjøre i uken som kom, som gjorde at vi ikke fikk vært noe sammen, men snakket fortsatt hver dag. Så kom helgen, og fredagen snakket vi på telefonen i 2 timer (om natta) om alt og ingenting. På lørdagen skulle hun ut, og klokken 03.00 får jeg en telefon hvor hun lurer på om jeg kan hente hun og venninnene hennes, og det er noe jeg kunne.

Kjører å henter de, og hun sier: Kan jeg bli med på nach hos deg? (Var bare meg og min kompis hjemme, han lå å sov) hun ville gjerne vekke han og kødde med han. Hun blir med til meg, og vi har det moro. Så sier hun at hun er trøtt, og vil legge seg i senga mi.

Når vi legger oss, begynner vi å kose litt, før det utvikler seg videre til noe mer (første gangen vi lå sammen, etter nesten 7 uker.)

Når vi våkner dagen etterpå, merker jeg at ting ikke er det samme, hun er veldig kald og spør meg om jeg kan kjøre hun hjem ganske kjapt.

Etter det var hun helt stille, sendte hun en melding og spurte om alt var bra og takket for en koselig natt, ingenting tilbake.

Det går noen dager, og fortsatt ingenting. Sender hun derfor en melding, og spør hva greia var ettersom ting var som de var.

Fikk svar: Hei, beklager jeg trenger litt avstand akkurat nå. Føler det som skjedde ikke burde skjedd. Håper du har forståelse for dette.

Sender jo selvfølgelig at dette er noe jeg skal respektere, og at jeg beklager.

Nå, noen dager etter den meldingen, har hun fjernet meg fra alt av sosiale medier, og blokkert meg helt ut.

 

Jeg har forstått at hun er ferdig med meg, og at det er greia. Det jeg ikke skjønner er hvordan hun gjør det på? Hun vet at det ligger følelser der, og velger å kjøre et sånt løp? Rart hvordan en natt sammen, skal ødelegge den gode kjemien og sånn vi hadde sammen. Hvordan tolker dere det her, hva har jeg gjort feil på en måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun var full, du var edru og dere endte opp med å ha sex? Er du sikker på at ikke hun kan ha opplevd deg som veldig pågående? I disse samtykke-dager er det risky business å gjøre noe med fulle folk, spesielt hvis man selv er edru.

 

Ellers: dette er dødt. Du kommer aldri til å få vite hvorfor, men ett eller annet har fått denne dama til å miste interessen for deg. Sånn er livet. Gå videre.



Anonymous poster hash: b5790...c5e
Lenke til kommentar

Jenter er vel ikke alltid å stoles på, de tenker på seg selv. Lev videre og tenk man er bedre en jenter.

 

 

I disse samtykke-dager er det risky business å gjøre noe med fulle folk

Men folk må jo tenke selv om man er 18 eller mindre årig jente, er man for full dropp å sov sammen gutter hvis det blir et problem.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke man kommer langt med et slik argument når man er på vei i fengsel og dømt til å betale oppreisning etter falske voldtektsanklager :)

 

Brisne damer er kjempefarlig :)

 

Jeg var ikke pressende eller noe pågående, ikke slik jeg ser det. Vi begge ville, og det gikk jo kanskje 15-20 minutter med litt kos før det skjedde noe mer. Var hun som tok initiativet til å ta den videre enn bare kos. Jeg har jo vært litt redd for det du sier, forhold til den reaskjonen hun gir etter å ha vært sammen såpass mye på liten tid. Så blir det bare helt stille og hun sletter meg fra alt? Virker som hun er sur for det som skjedde, og gir skylden på meg. Er jo ikke sånn at jeg ikke kommer til å se hun igjen, er fra samme området og har mange felles venner... Jeg ser ikke logikken i det.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke pressende eller noe pågående, ikke slik jeg ser det. Vi begge ville, og det gikk jo kanskje 15-20 minutter med litt kos før det skjedde noe mer. Var hun som tok initiativet til å ta den videre enn bare kos. Jeg har jo vært litt redd for det du sier, forhold til den reaskjonen hun gir etter å ha vært sammen såpass mye på liten tid. Så blir det bare helt stille og hun sletter meg fra alt? Virker som hun er sur for det som skjedde, og gir skylden på meg. Er jo ikke sånn at jeg ikke kommer til å se hun igjen, er fra samme området og har mange felles venner... Jeg ser ikke logikken i det.

 

 

Folk har blitt anmeldt for langt mindre enn dette...  Det å være gutt idag er risky. Husk at hvis en jente angrer på sex så er det voldtekt, hvis en gutt angrer på sex så blir det bare føyset vekk. Det spiller ingen rolle det er hun som tar initiativ, eller er den mest aktive. Hvis hun angrer, så er det voldtekt i hennes hode. Det blir rasjonalisert til at hun egentlig ikke ville, og at hun egentlig følte seg presset. Hun kan mene at hun følte seg presset fordi hun ikke ville skuffe deg.... 

 

I Canada ble det bråk når noen våget seg frempå med plakater med "Regret is not rape - don`t be that girl" som svar på "don`t be that guy" kampanjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har blitt anmeldt for langt mindre enn dette...  Det å være gutt idag er risky. Husk at hvis en jente angrer på sex så er det voldtekt, hvis en gutt angrer på sex så blir det bare føyset vekk. Det spiller ingen rolle det er hun som tar initiativ, eller er den mest aktive. Hvis hun angrer, så er det voldtekt i hennes hode. Det blir rasjonalisert til at hun egentlig ikke ville, og at hun egentlig følte seg presset. Hun kan mene at hun følte seg presset fordi hun ikke ville skuffe deg.... 

 

I Canada ble det bråk når noen våget seg frempå med plakater med "Regret is not rape - don`t be that girl" som svar på "don`t be that guy" kampanjen. 

 

Unnskyld meg, men alle damer e faktisk ikke sånn. Noen av oss har faktisk vett i huet, og skjønner at gjensidig sex i fylla ikke e voldtekt.. Føler litt at du drar alle damer under en kam når du kommer med "Husk at hvis en jente vil ha sex".

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men alle damer e faktisk ikke sånn. Noen av oss har faktisk vett i huet, og skjønner at gjensidig sex i fylla ikke e voldtekt.. Føler litt at du drar alle damer under en kam når du kommer med "Husk at hvis en jente vil ha sex".

 

 

Nei, ikke aller damer er sånn. De aller fleste damer som ikke er involvert i hendelsen, og ikke er venninne med vedkommende, vil være helt enig i at anger ikke er voldtekt. Men denne andelen blir betydelig mindre når de selv angrer. Da rasjonaliserer man det slik at de selv ikke er årsaken til angeren. De ble presset, var for fulle, ville ikke skuffe, er jo ikke sånn til vanlig, han var pågående osv osv osv osv osv.  På slikt vis blir angeren gjort om til at de har blitt utsatt for noe.  Jeg kjenner et par damer som faktisk er kvinne nok til å erkjenne at det de har gjort i fylla er deres egen feil, men det er jaggu ikke mange. For det er alltid andres feil..."Åh, jeg fikk ikke toppjobben jeg ønsket meg. Det er sikkert fordi menn hater kvinner". "Åh, jeg klarte ikke å kapre drømmemannen. Det er sikkert den tispa Mona sin skyld". "Åh, jeg rakk ikke toget. Det er sikkert den idioten i Mazdaen sin skyld". "Åh, ingen stemte på meg som leder av foreningen, det er sikkert fordi de ikke vil ha en kvinne som leder". OSV OSV OSV OSV OSV. 

 

Sorry, men sånn er faktisk veldig mange kvinner. Klarer man å huke tak i ei dame som ikke er sånn så bør man sørge for at hun aldri har en grunn til å droppe deg. 

Lenke til kommentar

 

Unnskyld meg, men alle damer e faktisk ikke sånn. Noen av oss har faktisk vett i huet, og skjønner at gjensidig sex i fylla ikke e voldtekt.. Føler litt at du drar alle damer under en kam når du kommer med "Husk at hvis en jente vil ha sex".

Men man (mann?) må beskytte seg som om det gjelder alle fordi det gjelder for mange. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke aller damer er sånn. De aller fleste damer som ikke er involvert i hendelsen, og ikke er venninne med vedkommende, vil være helt enig i at anger ikke er voldtekt. Men denne andelen blir betydelig mindre når de selv angrer. Da rasjonaliserer man det slik at de selv ikke er årsaken til angeren. De ble presset, var for fulle, ville ikke skuffe, er jo ikke sånn til vanlig, han var pågående osv osv osv osv osv.  På slikt vis blir angeren gjort om til at de har blitt utsatt for noe.  Jeg kjenner et par damer som faktisk er kvinne nok til å erkjenne at det de har gjort i fylla er deres egen feil, men det er jaggu ikke mange. For det er alltid andres feil..."Åh, jeg fikk ikke toppjobben jeg ønsket meg. Det er sikkert fordi menn hater kvinner". "Åh, jeg klarte ikke å kapre drømmemannen. Det er sikkert den tispa Mona sin skyld". "Åh, jeg rakk ikke toget. Det er sikkert den idioten i Mazdaen sin skyld". "Åh, ingen stemte på meg som leder av foreningen, det er sikkert fordi de ikke vil ha en kvinne som leder". OSV OSV OSV OSV OSV. 

 

Sorry, men sånn er faktisk veldig mange kvinner. Klarer man å huke tak i ei dame som ikke er sånn så bør man sørge for at hun aldri har en grunn til å droppe deg. 

 

Jeg e dame selv og klarer å innrømme at jeg ofte angrer på ting jeg gjør, blir feil å skylde på andre. Det gjelder åsså en one night stand. Alle de venninnene jeg har, har mer vett i huet enn som så. De går ikke rundt å skylder på andre for ting som skjer dem, og de kvinnfolka jeg har møtt som tenker på den måten, har vært bortskjemte, botox/silikon-pumpa sminkedukker delux, som tror de e bedre enn alle andre fordi de tror de har "utseende". Det der e en urettferdig stereotyp, og det vil jeg som kvinne helst slippe å bli assosiert med. Ska vi gå etter stereotyper man møter i livet så har jeg forbaska mye å si om dere mannfolk åsså =P

Lenke til kommentar

Men man (mann?) må beskytte seg som om det gjelder alle fordi det gjelder for mange. :)

Det e jeg helt enig, for mange i dag har en tankegang som gjør dem skikkelig nasty dersom de føler seg krenka, og det gjelder begge kjønn. Jeg fatter ikke at det e mulig å ha samvittighet nok te å oppføre seg sånn, utsette folk for noe de veit de ikke har gjort. Jeg ville aldri klart å leve med meg selv hvis jeg gjorde sånn.

Lenke til kommentar

Jeg e dame selv og klarer å innrømme at jeg ofte angrer på ting jeg gjør, blir feil å skylde på andre. Det gjelder åsså en one night stand. Alle de venninnene jeg har, har mer vett i huet enn som så. De går ikke rundt å skylder på andre for ting som skjer dem, og de kvinnfolka jeg har møtt som tenker på den måten, har vært bortskjemte, botox/silikon-pumpa sminkedukker delux, som tror de e bedre enn alle andre fordi de tror de har "utseende". Det der e en urettferdig stereotyp, og det vil jeg som kvinne helst slippe å bli assosiert med. Ska vi gå etter stereotyper man møter i livet så har jeg forbaska mye å si om dere mannfolk åsså =P

 

 

Men pleier disse "stereotypene" å gjøre at kvinner risikerer mange år i fengsel? 

 

Og jeg er uenig i at disse ansvarsfraskrivende kvinnene er typiske bortskjemte sminkedukker. Jeg har møtt dem av alle varianter. Alt fra kvinner som er i toppen av samfunnet, til kvinner helt nederst. Fra pene til stygge. Fra rike til fattige. 

 

Og ja det finnes også mange menn som er slik, men forskjellen er at de aldri fører til at andre havner i fengsel, og de blir ikke lyttet til og blir laget lovet for. 

 

Som anekdotisk bevis hadde jeg en venninne som har gitt meg skylden for at hun fikk sparken fordi hun ble med meg ut på byen og ble full. Det er altså min skyld at hun ble med på en fyllekule, hun var vel vitende om at hun skulle på jobb tidlig dagen etter. (Det var ikke første gang hun møtte opp full på jobb). Og jeg dro hjem i høvelig anstendig tid fordi jeg skulle på jobb dagen etter, men hun endte opp på nasch.... Men det var altså min feil, hun mener at jeg lurte henne til å begynne å drikke, og da er alle dumme ting hun gjorde etterpå min feil... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...