Gå til innhold

Hva med et forum for Python?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

eget forum for python hadde vært kjempe.

 

Bruker det veldig mye for tiden.

 

Å kombinere perl/python i ett forum er som å be om bråk, det er desverre en del fanatisme når det gjelder hw/os/språk etc.

 

Ser for meg et spørsmål om perl/python vil bli svart med hvor dumt perl/python er og sånn gjøres det i python/perl som er mye bedre etc.

 

 

Burre

Endret av burre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kanskje man kunne hatt et forum Scriptspråk, og så sub-forums under det igjen? Noe a la http://forum.hardware.no/index.php?showforum=168

 

Kanskje ein god idè, men problemet er at t.d. PHP er eit skriptspråk, og det vil gjere det litt vanskelig å dele opp.

 

Eg trur ikkje forumet er modent for eit eige Python-forum, eg kan rett og slett ikkje sjå at det er nok interesse for det. Eg foreslår at Python-diskusjonar blir lagt i Generell/annen programmering.

 

(Såvidt eg huskar, hadde me tidlegare eit Python-forum. Dette blei fjerna pga. manglande bruk.)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke lest tråden, men en egen kategori for "scriptspråk" er ingen god idé da det finnes språk som både "interpretes" (tolkes) og kompileres. Kompilering og/eller tolking er egentlig totalt uavhengig av selve språket. Alle programmeringsspråk kan tolkes eller kompileres. Språk bør kategoriseres etter deres ("interne") egenskaper (syntax, semantikk o.s.v.), ikke måten de er implementert på på maskinen.

 

Hvis noe skal gjøres - så hermer man etter "det andre gjør":

http://en.wikipedia.org/wiki/Generational_...mming_languages

 

Jeg synes absolutt ikke det er noen god idé å kombinere flere språk i ett forum, samme hvor nært beslektet språkene er. For det første er det "ukorrekt", og for det andre skaper det unødvendig forvirring og irritasjon.

 

Hva i himmel og hav gjør det at noen forum "nesten er tomme"? Spiller det noen rolle? Kan noen forklare meg? Jeg har to "bokmerker" her; et til "C++"-forumet, og et til "Generell.."-forumet. Og hadde det f.eks. vært lite aktivitet i C++-forumet, hadde ikke det hatt noen betydning.

 

Vi driver ikke "business" her - og vi er ikke jålete. Frihet, fakta, kommunikasjon og morro - det er (bør være) alt.

 

Dette blir mest en rant fra min side:

Ellers støtter ikke forumet godt nok oppdeling og muligheter som f.eks. å ha et felles forum under to kategorier o.l. (edit: eller går slike ting?) -- det kommer aldri til å bli "perfekt" slik ting er nå. For eksempel kan man snakke om APIer uavhengig av hvilket språk man bruker. (f.eks. OpenGL og wxWidgets ..)

 

Edit2:

Forøvrig er jeg for et Python-forum (og andre forum); samme hvor lite aktivitet det kommer til å bli i dem. Det har ikke en dritt å si.

Endret av søppel
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat lest innlegget til Søppel, og kan vanskelig erklære meg uenig. Hvorvidt aktviteten er høy eller lav, er irrelevant. Forumet vil ikke ta stor plass!

 

Jeg er også enig i at et språk er et språk og ikke blande det med alt annet. Det er det beste.

 

Minner om at en genial protokoll som BitTorrent er skrevet i Python. Google, kanskje verdens raskest voksende it-foretak noenesinne har Python som førstespråk i all intern utvikling. Installerene til RedHat skrives i Python. Osv * 50.000. Python kommer!

 

Gi oss et Python-forum nå! Jeg lover å ta del!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...