Gå til innhold

Sharepoint liste


Gjest Slettet-e4gLBc

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-e4gLBc

Hei,

Er det noen som vet om det er mulig å legge inn distribution groups eller 365 brukere i Sharepoint custom list? Jeg prøver å lage en liste som viser alle ansatte og det hadde vært greit å fått listet opp navn,epost,telefon og deretter custom field der jeg kan skrive annen info og nummer som er knyttet opp mot brukeren.

Listen er grei men problemet er at det blir mye manuelt arbeid om man skal skrive inn absolutt alt hvis det kommer en ny ansatt eller en slutter.

Evt om andre har en god løsning som gjør at man kan "utvide" kontaktlisten men ekstra info felt som bare enkelte brukere kan se.

Mulig jeg er dårlig til å forklare men gir det et forsøk :)

Endret av Slettet-e4gLBc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg var på utkikk etter det samme tidligere, men jeg fant ingenting. Det er ikke noen automagisk funksjon som kan populere en SharePoint liste med O365 brukere. Tidligere så kunne du lage ett egendefinert søk som gjorde dette, men med alt rotet med ny og gammel SharePoint så er det vanskelig å få til på en skikkelig måte.

 

Det jeg endte opp med å bruke var en app laget med Microsoft PowerApps. Hvis du har tilgang til PowerApps så har de ett template på en "Org Browser" du kan bruke som mal. Appen kan du embedde på en SharePoint side.

Endret av Zts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...