Gå til innhold

TEST: Jensen Omni Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen fortelle meg hva som er poenget med (å teste) mesh i en liten leilighet på 80 m2?

Har ingen problemer med å dekke huset på nærmere 300 m2 med en stk Asus router til omtrent halve prisen.

 

Personlig slet jeg med å dekke inn mine 300m2 med en radio, men det var riktig nok et Telenor bredbåndsmodem.

 

Men, i mine øyne er mesh siste utvei. Det aller beste blir å sette opp flere kablede AP tilknyttet en kontroller, forutsatt at man har mulighet til å trekke nettverkskabel rundt omkring vel og merke.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som er poenget med (å teste) mesh i en liten leilighet på 80 m2?

Har ingen problemer med å dekke huset på nærmere 300 m2 med en stk Asus router til omtrent halve prisen.

 

Flere som sliter med ting som betong, mur osv i vegger tak/gulv som gjør at rekkevidden blir temmelig horribel veldig fort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har Jenssen Omni (ikke lite). Har hus på nesten 300 m2 å byttet ut Telenor router med dette for en mnd siden. Før manglet jeg dekning i deler av huset, nå har jeg fullt signal overalt. Hastigheten varierer litt ettersom hvor jeg er i huset men den er aldri under 90 Mbit. De beste målingene jeg har hatt er 427 Mbit på 5GHz. Ser frem til at Omni settet til knappe 3000 blir testet!

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva som er poenget med (å teste) mesh i en liten leilighet på 80 m2?

Har ingen problemer med å dekke huset på nærmere 300 m2 med en stk Asus router til omtrent halve prisen.

 

Jeg sliter med å dekke cirka 120 kvm fordelt på to etasjer. Bruker for tiden Airties, men opplever at det er mye lag til tider. Har en Asus RT-AC66U, men opplever at den ikke dekker alt. Noe av problemet er at jeg har fiber plassert i stuen, i hjørnet av huset. Vanskelig å plassere router mer gunstig sted uten å dra kabel. Det blir ikke pent.

 

Vurderer fortløpende å bytte til Netgear Orbi eller Google Wifi.

Lenke til kommentar

Har hatt veldig god erfaring med Google WiFi, bedre enn Linksys Velop, Netgear Orbi, Asus Lyra og Asus Ai Mesh. Det den gjorde bedre enn alle de andre og noe jeg syntes det legges alt for lite vekt på når det sammenlignes meshløsninger og aksesspunkter er at den klarer å flytte enheter mellom punktene raskt og effektivt uten dropp i trafikken.

Lenke til kommentar

kjører Jensen Onmi mesh (ikkje lite) her hjemme, slet med dekning i under etasjen før når jeg hadde ne linksys router, nå har jeg en node i hver ende av huset og en i midten og null problemer uansett hvor jeg er,

enkle å sette opp var dem og, plusss at appen er super lett å navigere å bruke til service/firmware updates/blacklists etc.

megent fornøyd med kjøpet!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dere hopper jo elegant bukk over at dette er et CAT 5 produkt, noe som tilsier at det vel ville vært en sensasjon å få noe over 100 mbit/s ut av dette mesh systemet.

Har hatt det hjemme i en halv måned nå, og siden breiband.no ikke kommer veldig mye høyerer enn 70/15, så fungerer denne helt som forventet. Jeg stusser også på å teste et Mesh system i en leilghet på 80 m2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...