Gå til innhold

Gaming PC 30k ish

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge å vente da? men da kan jeg kanskje kjøpe inn alt bortsett fra hovedkort, cpu og Skjermkort:)

Takk for svar

Skrevet

Husk sett XMP profile for RAM brikkene i BIOS da, ellers kjøres dem bare på 2133 eller noe sånt. Eller sett ting manuellt hvis du vet hva du driver med :)

• Liker 1
Skrevet

3800kr for hovedkort? 

Hva betaler du over dobbel pris for her egentlig?

Var vel begrenset kunnskap om hovedkort som gjorde at det landet på dette. «Man får hva man betaler for» :p

Skrevet

3800kr for hovedkort? 

Hva betaler du over dobbel pris for her egentlig?

Det sier han som kjøpte 1800x, når Ryzen 1700 gav samme ytelse for merkbar lavere pris  :wee:

• Liker 3
Skrevet

Husk sett XMP profile for RAM brikkene i BIOS da, ellers kjøres dem bare på 2133 eller noe sånt. Eller sett ting manuellt hvis du vet hva du driver med :)

Blir XMP til jeg vet hva jeg driver med:)

Skrevet (endret)

Det som er lurt, er å kjøpe minne etter behov. Skal man bare spille, så er det svært lite sansynlig at man bruker opp mere enn 16GB ram. Med 8700k, så kan man kjøre 4400mhz +. Dermed gir dette mere ytelse enn 32GB ram som ikkje er like rask. 

MÅ man ha 32 GB ram, så ville jeg uansett kjørt minnet på 4000 c17+ på denne plattformen.  Maximus APEX har egene minneprofiler i bios. Man velger f.eks en 4000 c17 profil som er tweaka, og får bortimot max ytelse på bare ett trykk :)

Maximus Apex er helt konge på både denne plattformen og x299 plattformen.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Skrevet

Det som er lurt, er å kjøpe minne etter behov. Skal man bare spille, så er det svært lite sansynlig at man bruker opp mere enn 16GB ram. Med 8700k, så kan man kjøre 4400mhz +. Dermed gir dette mere ytelse enn 32GB ram som ikkje er like rask. 

MÅ man ha 32 GB ram, så ville jeg uansett kjørt minnet på 4000 c17+ på denne plattformen.  Maximus APEX har egene minneprofiler i bios. Man velger f.eks en 4000 c17 profil som er tweaka, og får bortimot max ytelse på bare ett trykk :)

Maximus Apex er helt konge på både denne plattformen og x299 plattformen.

Dette svaret ga meg mye info, takk:) Skal nok bare spille ja, så da kjører jeg heller på med litt(veldig) hissig 16gb:)

Er bare så synd at jeg «må» vente på at de nye skjermkortene og prosessorene kommer ut å blir prøvd før jeg kjøper

Skrevet

Ja bra kort, bare synd de er E-ATX. Det begrenser valg av kabinett.

Så Apex>Code siden jeg har valgt kabinett som er kompatibelt med E-ATX?

Skrevet (endret)

Er wifi'en i Maximus X Code godt nok til å utfordre dedikerte wifi kort?

Endret av Kl3v

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...