Gå til innhold

Gaming PC 30k ish


Anbefalte innlegg

Er wifi'en i Maximus X Code godt nok til å utfordre dedikerte wifi kort?

Wifi på hovedkort er såpass bra at det ikkje er noe problem. Gamer nr 2 bruker wifi. Har asrock x299 taichi med integrert wifi på. Ingen flaskehals på Altibox fiber 500/500 hos meg ;) ikkje testet 1Gbit internett med den. Lanet hos meg er 10Gbit, så flytte filer til hovedserver går greitt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wifi på hovedkort er såpass bra at det ikkje er noe problem. Gamer nr 2 bruker wifi. Har asrock x299 taichi med integrert wifi på. Ingen flaskehals på Altibox fiber 500/500 hos meg ;) ikkje testet 1Gbit internett med den. Lanet hos meg er 10Gbit, så flytte filer til hovedserver går greitt unna.

Takk=)

Lenke til kommentar

Lander på dette nå

https://www.prisjakt.no/list.php?l=506764&view=m

 

Har bestilt ssd og kabinett, men avventer med resten til de har benchmarket nye skjermkort hvertfall.

 

Du kan spare litt på å velge ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC) hovedkortet da.

 

Du kan også spare en del penger på Win10 lisensen ved å kjøpe fra Ebay. Går fint an å finne en gyldig lisens for 12-15 dollar der :)

Lenke til kommentar

Du har bestemt deg for å ikke vente på Intel sin 9000 serie? 8700K er ikke et dårlig valg uansett da. Men hvis 9700K får lodda IHS, så vil temps være en del bedre der - og da muligheten for 5+ Ghz.

Har ikke helt bestemt meg, spørs hva som kommer av info før valget av skjermkort faller om en måneds tid.

Lenke til kommentar

Hadde det vært slik at 9000 serien ikke kommer før om 6 mnd, så kan du jo like gjerne slå til på 8700K nå. Men 9000 serien skal presenteres i Oktober da. Klart at vi vet jo ikke hvor mange eksemplarer som vil være tilgjengelig på lager rundt den tid...

Er det garantert at den blir lansert i oktober? dato? da kan det være jeg klarer å vente =)

Lenke til kommentar

Er det garantert at den blir lansert i oktober? dato? da kan det være jeg klarer å vente =)

 

Eneste Intel har sagt med sikkerhet er Q4 2018. 1. Oktober er datoen jeg har lest. Men som jeg sa, ikke sikkert Komplett får dem inn på lager da. Regner med at Intel vil ha den ut i god tid til julesalget iallefall. Men tviler det tar så lang tid. Ville isåfall vært litt "krise" for Intel å latt AMD kapre enda flere kunder innen den tid.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Eneste Intel har sagt med sikkerhet er Q4 2018. 1. Oktober er datoen jeg har lest. Men som jeg sa, ikke sikkert Komplett får dem inn på lager da. Regner med at Intel vil ha den ut i god tid til julesalget iallefall. Men tviler det tar så lang tid. Ville isåfall vært litt "krise" for Intel å latt AMD kapre enda flere kunder innen den tid.

Oki. Får ikke komplett de inn på flere måneder så blir det 8700K så den saken er jo grei, men verdt å vente en måned hvertfall for å se hva som skjer =) takk for info:)

 

vil jeg klare å få 4133 MHz ut av ram-brikkene uten problem eller er det mye endringer i bios som må til?

Endret av Kl3v
Lenke til kommentar

vil jeg klare å få 4133 MHz ut av ram-brikkene uten problem eller er det mye endringer i bios som må til?

 

På Hero kortet til Asus mener jeg det er en 4000 Mhz CL17 profil som skal funke iallefall. Dette kommer veldig mye an på kvaliteten på minnekontrolleren i CPU. Enda en grunn til å vente på 9000 serien, da minnekontrolleren i disse er nok litt bedre enn den i 8700K. Uansett er det ikke krise om du må kjøre dine 4133 brikker på 4000...

Lenke til kommentar

På Hero kortet til Asus mener jeg det er en 4000 Mhz CL17 profil som skal funke iallefall. Dette kommer veldig mye an på kvaliteten på minnekontrolleren i CPU. Enda en grunn til å vente på 9000 serien, da minnekontrolleren i disse er nok litt bedre enn den i 8700K. Uansett er det ikke krise om du må kjøre dine 4133 brikker på 4000...

 4000 Mhz ville jeg vært fornøyd med =) det er så hardt å vente at du aner det ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...