Gå til innhold

Noen byggingeniører her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Få noen til å se over hva du sender, dette er det første arbeidsgiver ser og første "valg" han tar. Utrolig viktig at dette er bra

-Ta kontakt med NAV, prøv å få midlertidig praksisplass for å få noe erfaring, fortsett søkingen såklart

-Sjekk med venner og bekjente, kanskje kjenner de til noe på egen arbeidsplass eller venner/familie sin arbeidsplass

-Vurder å søk i andre deler av landet også om du ikke allerede gjør det. 

Lenke til kommentar

Hvor i landet søker du? Har du hatt kontakt med noen som kan hjelpe deg med å se over søknad og cv?

Jeg søker de fleste områder. Med andre ord, alt som interesserer uavhengig av sted.  Har fått venner til å se over og de mener det ser greit ut. Burde kanskje sende til noen profesjonelle, men er ikke så sikker på hvem og orker ikke å betale for mye heller. 

Lenke til kommentar

-Få noen til å se over hva du sender, dette er det første arbeidsgiver ser og første "valg" han tar. Utrolig viktig at dette er bra

-Ta kontakt med NAV, prøv å få midlertidig praksisplass for å få noe erfaring, fortsett søkingen såklart

-Sjekk med venner og bekjente, kanskje kjenner de til noe på egen arbeidsplass eller venner/familie sin arbeidsplass

-Vurder å søk i andre deler av landet også om du ikke allerede gjør det. 

Takk for tipsene. Men jeg har fått inntrykk av at erfaring fra praksisplass hjelper lite, og at arbeidsgiveren sjeldent ansetter deg etter prøveperioden

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Men jeg har fått inntrykk av at erfaring fra praksisplass hjelper lite, og at arbeidsgiveren sjeldent ansetter deg etter prøveperioden

 

Erfaring er alfa omega i dagens marked, min erfaring er helt omvendt i fra mine arbeidsplasser. Oppegående folk fikk jobb videre, til og med de mindre oppegående. Kommer jo an på behovet til bedriften og deres intensjoner så klart. 

Lenke til kommentar

Burde kanskje sende til noen profesjonelle, men er ikke så sikker på hvem og orker ikke å betale for mye heller. 

 

Eit tips for å få CV-hjelp er å melde seg inn i ei fagforeining. I ditt tilfelle vil nok NITO være den mest opplagte organisasjonen å melde seg inn i, dei har eigne folk som jobbar med dette og som tilbyr sine tenester til medlemmar.

Det vil uansett være fornuftig å være organisert, så du kan like gjerne melde deg inn no før du får jobb (då kan du også få hjelp til å vurdere korleis lønnstilbudet ditt ligger ann når du får jobb).

 

 

Ellers så er ein typisk årsak til at ein ikkje får seg jobb at ein enten bevist eller ubevist snevrer seg litt for mykje inn på spesielle jobbar innanfor bestemte sektorar. Som ingeniør er du kvalifisert til også andre stillingar som krever teknisk kompetanse, ikkje nødvendigvis berre innanfor bygg.

Husk også at i tillegg til dei typiske byggingeniørjobbane som rådgivande ingeniør der du jobbar med prosjektering av byggeprosjekt, er det også mange byggingeniørar som jobbar med tilsyn, taksering, og salg.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Men jeg har fått inntrykk av at erfaring fra praksisplass hjelper lite, og at arbeidsgiveren sjeldent ansetter deg etter prøveperioden

Jeg har også samme erfaring som salvesen.

Vel og merke er det mange bedrifter som misbruker nav programmer, men en praksisplass er langt bedre enn en ordinær søknadsprosess fordi arbeidsgiver får mulighet til å se hva du er laget av og du får muligheten til å imponere.

 

Jeg har vel og merke bare erfaring fra lavere stillinger og det er nok forskjell på kultur i de forskjellige yrkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...