Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Philips Hue downlights


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med Hue i downlights? Jeg har downlights i huset med fastmonterte led-lyspærer fra før av og tenker å bytte ut alle disse med Hue-kompatible downlights. Jeg ser at det finnes Philips Hue Milliskin-downlights med ferdig monterte GU10-pærer. Er det noen som har erfaring med disse? Ser at noen klager over dårlig kvalitet på armaturen.

 

Ville dere eventuelt valgt downlights fra annen produsent med GU10-sokkel for så å kjøpe GU10-pærer til disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å demontere dimmerne også. Hue-pærer liker ikke å være koblet til kurs med dimmer på. 

I tillegg vil du ha drivere over himling som drifter de eksisterende LED-downlightsa du har i taket. Så litt elektriker må du nok leke. Hue-pærene skal ha 230V uten trafo i forkant. 

 

 

Takker for svar. Jeg tør nok ikke annet enn å ha elektriker til å gjøre dette selv om det ikke er så veldig avansert å få til dette selv. Kjipt om det skulle begynne å brenne pga. en produksjonsfeil i ei pære og man får avkortning i forsikring pga. at man har lekt elektriker.

 

Milliskin-armaturen fra Philips med inkludert GU10-pære koster 349kr, så dette blir vel det rimeligste alternativet kontra å kjøpe Hue-pærer og armatur hver for seg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For å legge til Ikea pærer på Hue broen må en ha noe annet fra Ikea enn kun selve pæren? Må en ha broen også?

Hue-bridge støtter det meste av Zigbee-tilbehør, men de gir ikke support eller garantier for at det skal fungere. Men ja, du trenger ikke Ikea sin bridge, kun Hue.

 

Selv har jeg en Osram-bryter som jeg styrer en dekorlampe med via Hue.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bruke touchlink for å finne mine.

Finnes apper som du kan bruke, f.eks hue essentials. Hvis du legger til nytt lys i den appen så har du nederst til høyre en knapp som heter link knappen på norsk. Touchlink på engelsk.

 

Alternativt kan du bruke den manuelle metoden :https://snillevilla.se/koppla-upp-dina-tradfri-lampor-till-philips-hue-bridge-med-touchlink/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg måtte bruke touchlink for å finne mine.

Finnes apper som du kan bruke, f.eks hue essentials. Hvis du legger til nytt lys i den appen så har du nederst til høyre en knapp som heter link knappen på norsk. Touchlink på engelsk.

 

Alternativt kan du bruke den manuelle metoden :https://snillevilla.se/koppla-upp-dina-tradfri-lampor-till-philips-hue-bridge-med-touchlink/

 

Her fikk jeg den til slutt opp i hue appen  :)

 

Nå gjenstår det bare en ting.... Hvordan får jeg denne til å dukke opp i apple homekit?

Lenke til kommentar

IKEA pærene støttes dessverre ikke via Hue hub. Da må du bruke IKEA sin egen hub.

?

Jeg har hatt IKEA-pærer koblet til Hue-hub i godt over ett år nå. Går så fint så. 

Eneste man ikke får gjort er å oppdatere firmware på pærene, men den er ikke blitt oppdatert på en stund (ca. ett år). 

 

Har ikke prøvd mot Apple sitt system, men på Android må man gi tillatelse via Hue-hjemmesiden for å linke sammen kontoene (eller var det for lokasjon?). Husker ikke helt

Lenke til kommentar

?

Jeg har hatt IKEA-pærer koblet til Hue-hub i godt over ett år nå. Går så fint så. 

 

 

Det er sant det. Pærene dukker ikke opp.

 

Endte med å kjøpe en tredje bro. Hos Ikea sa de at jeg måtte kjøpe en kontroller ved siden av også (for å få koblet pærene til broen), tenkte der jeg stod at dette må jo være tull? Dette fant jeg ut var tilfelle da jeg kom hjem å skulle sette det opp. Jeg sa jo selvfølgelig hos Ikea at jeg tok sjansen at det gikk uten.... Aller først forsøkte jeg å bruke Hue dimmeren, uten hell. Ble litt stress (måtte finne skjøteledning og en lengre enn lang nettverkskabel for deretter å løfte broen opp til taket for å få pærene til å koble seg til broen). Jeg skulle tatt med en dimmer til 100 kr, blir litt tungvint å gjøre slik for hver pære en skal legge til  :nei:

 

De sa også jeg måtte ha en kontroller tilkoblet hvert rom, men dette er bare tull, en trenger den kun i det øyeblikket en skal tilkoble pæren.

 

GU10 og E14 pærer blir helt klart kjøpt hos Ikea da det er ca 1/2 pris vs Philips. Når jeg også kan styre både Ikea og Philips pærer med samme fjernkontrollen samt at alt dukker opp i Apple Homekit så har jeg ingenting å klage på. Det her ordnet seg til slutt  :)

Lenke til kommentar

?

Jeg har hatt IKEA-pærer koblet til Hue-hub i godt over ett år nå. Går så fint så. 

Eneste man ikke får gjort er å oppdatere firmware på pærene, men den er ikke blitt oppdatert på en stund (ca. ett år). 

 

Har ikke prøvd mot Apple sitt system, men på Android må man gi tillatelse via Hue-hjemmesiden for å linke sammen kontoene (eller var det for lokasjon?). Husker ikke helt

Men det var altså Home KIT vi snakker om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...