Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er Note9 på video? Har en P20 Pro i dag, men video blir ganske crap på f.eks. Snap, som jeg bruker daglig. Videoen er shaky og det hakker når man zoomer. Lydopptak på video er også fryktelig dårlig. Konsertlyd og musikkopptak på video generelt høres helt sprengt ut, og er forferdelig å høre på. Opplever der ikke slik fra f.eks. Samsung- eller Iphone-brukere. P20 Pro er en grei telefon som tar ålreite bilder, men bruker mer og mer video på Insta og Snap. Vurderer derfor S9+ eller Note9. Føler at batteriet på Note9 frister.

Lenke til kommentar

Mobil til 10k, også tregheter der og der. Only in android world.

Samtidig får du en OnePlus til halve prisen av en iPhone og den er raskere med mindre tregheter. Også bare hos Android. Generelt du kan velge hva du vil med Android. Få hva enn du vil. OnePlus har svakheter, det har og Galaxy og samme med iPhone. Hvis du vil ha den mobilen med best ytelse i bruk velger du ikke Samsung. Sånn har det vært lenge. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har den modellen som selges her til lands dual sim støtte? Samtidig lurer jeg på om det er dual sim standby eller dual sim active?

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMN9512GBBK/samsung-galaxy-note-9-smarttelefon-sort-512-gb?scid=Pricecomparison2989

 

Den står med Dual SIM

 

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMN9128GBBK/samsung-galaxy-note-9-smarttelefon-sort-128-gb

 

Det gjør den og. Active og standby vet jeg ikke forskjell på.

Lenke til kommentar

Hvordan er Note9 på video? Har en P20 Pro i dag, men video blir ganske crap på f.eks. Snap, som jeg bruker daglig. Videoen er shaky og det hakker når man zoomer. Lydopptak på video er også fryktelig dårlig. Konsertlyd og musikkopptak på video generelt høres helt sprengt ut, og er forferdelig å høre på. Opplever der ikke slik fra f.eks. Samsung- eller Iphone-brukere. P20 Pro er en grei telefon som tar ålreite bilder, men bruker mer og mer video på Insta og Snap. Vurderer derfor S9+ eller Note9. Føler at batteriet på Note9 frister.

 

Snapchat er søppel på Android da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har den modellen som selges her til lands dual sim støtte? Samtidig lurer jeg på om det er dual sim standby eller dual sim active?

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMN9512GBBK/samsung-galaxy-note-9-smarttelefon-sort-512-gb?scid=Pricecomparison2989

 

Den står med Dual SIM

 

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SAMN9128GBBK/samsung-galaxy-note-9-smarttelefon-sort-128-gb

 

Det gjør den og. Active og standby vet jeg ikke forskjell på.

Takker, da går jeg ut i fra at de modellene med Exynos er de som har dual sim støtte. Standby veksler i all hovedsak mellom sim kortene og gir kun et kort tilgang til data blant annet. Active har 2 radioer som gjør at begge sim kan brukes samtidig inkludert data.

Lenke til kommentar

Note 9 er både bredere og tykkere enn Note 8, så det blir vel litt feil å si at den har krympet....

 

Ja den er like stor. Er glad den er blitt litt bredere og kortere liker formatet bedre men det er jo veldig liten forskjell.

 

De stoerste problemer dama mi har med note 8 er at batteriet er for lite og når lagringen blir full så går det sakte (64gb).

 

Virker som omtrent alt er oppgradert bittelitt nå. For meg virker note 9 som den nesten perfekte telefonen jeg har ventet lenge på.

 

Har bestillt en med 512gb lagring. Kjerringa kommer nok til å oppgradere fra note 8 hun og men venter til jeg fått min foerst for å teste den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan er Note9 på video? Har en P20 Pro i dag, men video blir ganske crap på f.eks. Snap, som jeg bruker daglig. Videoen er shaky og det hakker når man zoomer. Lydopptak på video er også fryktelig dårlig. Konsertlyd og musikkopptak på video generelt høres helt sprengt ut, og er forferdelig å høre på. Opplever der ikke slik fra f.eks. Samsung- eller Iphone-brukere. P20 Pro er en grei telefon som tar ålreite bilder, men bruker mer og mer video på Insta og Snap. Vurderer derfor S9+ eller Note9. Føler at batteriet på Note9 frister.

 

Snapchat er søppel på Android da.

Kommer helt ny Android app i løpet av en måned eller to, da. Bygget opp fra bunnen på nytt.

Lenke til kommentar

Takker, da går jeg ut i fra at de modellene med Exynos er de som har dual sim støtte. Standby veksler i all hovedsak mellom sim kortene og gir kun et kort tilgang til data blant annet. Active har 2 radioer som gjør at begge sim kan brukes samtidig inkludert data.

Den har en slags merkelig mellomting (dersom den kommer med samme funksjoner som S9+) du har begge SIM aktive og begge kan ha VoLTE, men du kan feks ikke bruke data fra det ene mens du bruker VoLTE på det andre, men det virker som det er en begrensning i software. Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Mobil til 10k, også tregheter der og der. Only in android world.

Tja, heller det enn å betale 13k for en telefon med busslomme, hvor de fortsatt ikke har fått til apps som "drawer" oppå andre apps, fortsatt ikke kan la meg plassere ikonene der jeg vil, og fortsatt ikke kan telle hvor mye data jeg har brukt.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Takker, da går jeg ut i fra at de modellene med Exynos er de som har dual sim støtte. Standby veksler i all hovedsak mellom sim kortene og gir kun et kort tilgang til data blant annet. Active har 2 radioer som gjør at begge sim kan brukes samtidig inkludert data.

Den har en slags merkelig mellomting (dersom den kommer med samme funksjoner som S9+) du har begge SIM aktive og begge kan ha VoLTE, men du kan feks ikke bruke data fra det ene mens du bruker VoLTE på det andre, men det virker som det er en begrensning i software.

Takker kompis! Da er det nok kun 1 stk LTE modem, men løsningen er blitt mer smooth med årene. Kan for eks. bruke chillimobil i slot 2 kun for data og mitt Telenor abo i slot 1. Man bryter da ikke med vilkårene til chilli mobil, men i praksis benyttes det kun som data sim. Da er den bestilt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker kompis! Da er det nok kun 1 stk LTE modem, men løsningen er blitt mer smooth med årene. Kan for eks. bruke chillimobil i slot 2 kun for data og mitt Telenor abo i slot 1. Man bryter da ikke med vilkårene til chilli mobil, men i praksis benyttes det kun som data sim. Da er den bestilt!

https://www.sammobile.com/2018/06/01/psa-galaxy-s9-may-update-adds-option-both-sims-lte-mode/

 

Som det står er data over LTE begrenset til ett SIM, men du kan være koblet til LTE på begge SIM-kort samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

Hvordan er Note9 på video? Har en P20 Pro i dag, men video blir ganske crap på f.eks. Snap, som jeg bruker daglig. Videoen er shaky og det hakker når man zoomer. Lydopptak på video er også fryktelig dårlig. Konsertlyd og musikkopptak på video generelt høres helt sprengt ut, og er forferdelig å høre på. Opplever der ikke slik fra f.eks. Samsung- eller Iphone-brukere. P20 Pro er en grei telefon som tar ålreite bilder, men bruker mer og mer video på Insta og Snap. Vurderer derfor S9+ eller Note9. Føler at batteriet på Note9 frister.

 

Hvis det er med den originale kamera-appen videoen blir dårlig så synes jeg dette er rart? Snapshat er dritdårlig på bilde og video da det kun tar "screenshot" eller "opptak" av skjermen som viser bildet fra søkeren og henter lyden fra bakgrunnen. Snapchat er heller ikke optimert for skjermformatet som også bidrar til at bildet blir dårlig. Instagram fyngerer stort sett på samme måte. Du ser og hører dette enkelt ved å heller laste opp fra kamerarullen.

 

Disse appene er kun sosiale medier og egner seg overhodet ikke som kamera-apper. Den originale kamera-appen til Huawei er den eneste som kan dra nytte av alle funksjonene i kameraet, også den digitale bildestabilisatoren som gjør at bildene blir mer uklare enn f.eks. Samsung.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...