Gå til innhold

Supermann-skuespiller: – Jeg vil spille Geralt i The Witcher-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker det blir som alt annet som filmatiseres av bøker og spill jeg; klarer man ikke skille tv-serie/film fra bok/spill/tegneserie så får man en dårlig opplevelse. Jeg liker alle Witcher-spillene, men bare fordi jeg klarer å skille de fra bøkene (som til info er veldig forskjellig, så forskjellig at Sapkowski selv brøt samarbeidet med CD Project fordi han var så sterkt uenig i retningen spillene tok). Og sånn er det med det meste. Jeg gleder meg til serien, uansett hvem som for rollen som Geralt!

 

Men Mads Mikkelsen som Geralt må jeg bare gi 10 tomler opp til! Bare basert på hans prestasjon i Valhalla Rising burde han være en av de mest åpenbare Geraltene!

Lenke til kommentar

(som til info er veldig forskjellig, så forskjellig at Sapkowski selv brøt samarbeidet med CD Project fordi han var så sterkt uenig i retningen spillene tok).

Sapkowski hadde såvidt jeg vet aldri noe sammarbeid med CD Projekt forutenom at de kjøpte rettighetene til å bruke karakterene og historiene i bøkene for å lage ett spill, etter dette var han ute av loopen. Ei heller er det noe ondt blod mellom Sapkowski og CD Projekt, eneste han er bitter på er seg selv da han fikk tilbud om å få en prosentdel av fortjenesten til spillene, men takket nei for å få en større sum med penger med en gang for rettigjetene, da han trodde spillene aldri ville bli store.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Sapkowski hadde såvidt jeg vet aldri noe sammarbeid med CD Projekt forutenom at de kjøpte rettighetene til å bruke karakterene og historiene i bøkene for å lage ett spill, etter dette var han ute av loopen. Ei heller er det noe ondt blod mellom Sapkowski og CD Projekt, eneste han er bitter på er seg selv da han fikk tilbud om å få en prosentdel av fortjenesten til spillene, men takket nei for å få en større sum med penger med en gang for rettigjetene, da han trodde spillene aldri ville bli store.

 

Du har rett, han samarbeidet ikke, vet ikke helt hvor jeg hadde fått det fra... Men leste et interessant intervju med han og Glukovski (Metro-bøkene), hvor Sapkowski definitivt var negativ til spill. Men ikke Witcher-spillene som sådan, bare spillmediumet generelt. Kort fortalt mente han at spillmediumet ikke hadde noe som helst å bidra til noe som helst. Noe som var et fascinerende perspektiv fra en som har fått sine bøker "spillifisert".

Lenke til kommentar

Du har rett, han samarbeidet ikke, vet ikke helt hvor jeg hadde fått det fra... Men leste et interessant intervju med han og Glukovski (Metro-bøkene), hvor Sapkowski definitivt var negativ til spill. Men ikke Witcher-spillene som sådan, bare spillmediumet generelt. Kort fortalt mente han at spillmediumet ikke hadde noe som helst å bidra til noe som helst. Noe som var et fascinerende perspektiv fra en som har fått sine bøker "spillifisert".

 

Nå er det en del som har kommet frem i lyset om Sapkowski mellom tiden jeg skrev det innlegget og nå som har gjort at jeg har mistet fullstendig respekten for mannen. At han ikke liker spillmediet har han gjort ganske klart nå og at han er en bitter mann som ikke klarer å se hvor mye witcher spillene har gjort for bøkene hans har han og gjort ganske klart.

Lenke til kommentar

I hovedsak dette :

 

Link

 

Og i stormen rundt dette var det en del saker og smålige uttalelser fra mannen som ble lagt frem i diverse reddit tråder i witcher redditen som gjorde at han falt enda lenger ned i min bok. 

 

Jeg elsker bøkene og universet han har skap, men mannen selv har jeg mistet det meste jeg hadde av respekt for.

 

Edit: Fikset linken.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

I hovedsak dette :

 

Link

 

Og i stormen rundt dette var det en del saker og smålige uttalelser fra mannen som ble lagt frem i diverse reddit tråder i witcher redditen som gjorde at han falt enda lenger ned i min bok. 

 

Jeg elsker bøkene og universet han har skap, men mannen selv har jeg mistet det meste jeg hadde av respekt for.

 

Edit: Fikset linken.

Mannen nekter jo også for at han har tatt noe som helst inspirasjon fra elric of melnibone, noe flere da tolker som plagiat.

Han virker rett og slett som en dusj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...