Gå til innhold

Offisiell Samsung Galaxy Note 9-video lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men hvorfor må man sveipe? På andre modeller trykker du på av/på knappen eller dobbeltapper på skjermen også er man inne før skjermen rekker å slå seg på.

 

Hovedgrunnen er vel at man skal kunne ha en mulighet til å sjekke notifikasjonene selv om Faceid er påslått. På mobiler med fingeravtrykksleser så kan du jo gjerne trykke på strømknappen og vekker skjermen, sjekke notifikasjoner o.l. og deretter velge å låse opp mobilen med fingeren eller slå av skjermen igjen. Med Faceid så vil den låse opp så snart den ser ansiktet ditt og for min del ville det vært irriterende da jeg ofte er mer interessert i sjekke notifikasjonene når jeg vekker mobilen enn å nødvendigvis låse den opp til hjemskjermen. Jeg svarer ofte meldinger o.l. rett fra låseskjermen og om mobilen gikk rett til hjemskjermen hver gang jeg så på den så ville det ført til ekstra trykk for å sjekke varslingsområdet om det ligger noen notifikasjoner e.l.

 

Så jeg forstår grunnen til at Apple har gjort det slik etter å ha eid en iPhone X siden novemeber i fjor, men de kunne fint ha lagt til et valg for dem som ønsker å komme rett inn på hjemskjermen i det mobilen har låst seg opp.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen er vel at man skal kunne ha en mulighet til å sjekke notifikasjonene selv om Faceid er påslått. På mobiler med fingeravtrykksleser så kan du jo gjerne trykke på strømknappen og vekker skjermen, sjekke notifikasjoner o.l. og deretter velge å låse opp mobilen med fingeren eller slå av skjermen igjen. Med Faceid så vil den låse opp så snart den ser ansiktet ditt og for min del ville det vært irriterende da jeg ofte er mer interessert i sjekke notifikasjonene når jeg vekker mobilen enn å nødvendigvis låse den opp til hjemskjermen. Jeg svarer ofte meldinger o.l. rett fra låseskjermen og om mobilen gikk rett til hjemskjermen hver gang jeg så på den så ville det ført til ekstra trykk for å sjekke varslingsområdet om det ligger noen notifikasjoner e.l.

 

Så jeg forstår grunnen til at Apple har gjort det slik etter å ha eid en iPhone X siden novemeber i fjor, men de kunne fint ha lagt til et valg for dem som ønsker å komme rett inn på hjemskjermen i det mobilen har låst seg opp.

Ja er det som er greia. Man skulle fått muligheten til å velge. Personlig synes jeg det er liksågreit å bare løfte telefonen så skjermen vekkes og notifications vises, og med pocket mode så den ikke gjør slikt i lomma bruker det ikke spesielt mye strøm heller.

 

Synes og dem kunne lakt ved alternativer, som at man dobbeltapper nede på skjermen eller slikt istedenfor å måtte sveipe.

 

Tror ikke det blir noe Apple telefon på meg med det første iallefall. Alt for lite instillinger, men det er det sikkert mange som setter pris på og.

 

Samsung har jeg fått helt avsmak på. Så vanvittig mye bloatware knox og tøv som maser å styrer for den minste ting. Heldigvis finnes LinageOS så min gamle Note 4 kan fortsatt brukes.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Lekker mer og mer sweete detaljer om denne nå. Rykter sier at det følger med AKG NC headset på preorders også :o

 

Er bare å klargjøre seg! Er det noen gode cloud alternativ for sync av kontakter, bilder, filer, telefon backup osv som fungerer "sømløst" til Note? Finst det noen form for "migrerings" verktøy for å skifte fra apple->android som fungerer bra?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...