Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det tregeste DU har kjørt?


eab

Anbefalte innlegg

Tregeste jeg har kjørt? Tja... litt vanskelig å si, men det har hendt at jeg har stått bom stille på motorveien i England (M1 er helt jævlig noen ganger) i et par timer. Da er det ikke uvanlig at man går ut av bilen, strekker på beina og slapper av på autovernet :)

 

Treigest bilen jeg har kjørt? Det må nok være Renault Kangoo'en som jeg kjører på jobben (er pizzasjåfør). Det er en turboløs diesel med gud-vet-hvor-lite hester.

 

Kebab-GUD: Hvorfor skal du alltid være så bråkjekk og bedreviter? Tror det er få folk som tar deg seriøst når du har den holdningen.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hoho!

 

Kjørte mutterns 1.1 liter Fiesta 86` modell stavanger-Oslo-Stavanger i sommer..

 

Fyttefaen det var morosamt!

 

Holdt gassen enkelt å greit inne når jeg skulle kjøre fremover, og slapp den når jeg skulle i kryss/rundkjøringer... Man kunne holde den inne konstant uten å passere 80....

 

Den passerte 75 etter 15-20 sec, og la seg rett i overkant av 80.. Slik lå vi =)

 

Raskeste vi var oppe i var 110 i en jævli nedoverbakke, da turde jeg ikke mer når skranglekassa begynte å..- ja.. skrangle :yes:

 

Quintilian

Lenke til kommentar
get a life...

Need I say more?

 

FYI: så har jeg lest andre innlegg fra deg også. Innleggene dine på amotor delen av forumet preges av litte frekke kommentarer, bedreviter holdninger osv.

Tror det er en del andre her som sikkert sier seg enige i det.

 

Anywho, nå ryker vi langt off topic.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*litt offtopic*

 

Mener å ha lest at VW har tatt copyright på navnet tdi. Derfor kan ingen andre biler bruke den forkortelsen. Correct me if Im wrong.

 

Ellers så har eg eksempel på en BMW 525tds. Det står vel for noke turbo-diesel greier om eg ikkje tar feil.

 

Og om dei nye bmw bilane då har turbo er ikkje opp til meg å sei. Mulig dei berre har slutta å bruke uttrykket turbo i dieselmotorane sia det e begynt å bli veldig vanlig. :shrug:

 

*litt offtopic*

Lenke til kommentar

Det tregeste jeg har kjørt er en 1977 Wolksvagen Polo Derby 0.9L med ca. 34 hk og en toppfart (som jeg klarte og oppnå) er 136 km/t i en lang og bratt nedover bakke, med 4 personer i bilen og litt medvind. 0-100 km/t klarte vi på 34 sekunder. 0-100 km/t ble gjort med en co-pilot. Det er sakte det ja.

Endret av otis
Lenke til kommentar

Den tregeste bilen jeg har kjørt... Det blir litt uavgjort tror jeg. Står mellom pappas gamle 95-modell Caravelle 2,4 diesel uten turbo. Ikke akkurat noe råskinn, 1. - 2. giret varte vel ikke stort lenger enn til 40 km/t.

 

På andreplass finner vi en 1985 modell Honda Civic. 1,3 liters motor så vidt jeg vet, med automatgir. Ei heller noe råskinn. Dessuten egner den seg best for folk under 1.75 når man ikke kjører med rånestilling.

Lenke til kommentar

Det treigeste som er er vel når mopeden min er kald og får variator problemer :\

da kommer jeg opp i 14kmh og må jokke meg frammover til jeg kommer opp i 18(tar ca 40sek(avhenging av tempraturen))

og det er mindre kos, iallefall siden det samme skjer når jeg bremser opp :p

Lenke til kommentar

sa jeg det ikke var turbo på den ..

jeg vet rett og slett ikke

 

 

desuten så jeg ikke det om turbo ..

 

 

PS: ikke alle bruker TDI det er bare VW (sikkert noen fler. hakke peil)

TDI er ikke en universal forkortelse .. hvis det er det så må nok noen si ifra til Merc .. for de bruker nemlig CDI .. men det er jo sååååååå feil .. det er TDI de skal bruke :roll:

 

eller hva med Toyota .. de bruker D-4D .. det er jo også feil .. :roll:

 

get a life...

I rest my case. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ellers så har eg eksempel på en BMW 525tds. Det står vel for noke turbo-diesel greier om eg ikkje tar feil.

525tds har tubo og intercooler, 525td har ikke ic. Der har du rett.

 

Selvfølgelig har nyere BMW turbo på dieselene. Vanskelig å få 150hk fra en 2l dieselmotor hvis ikke. :) Men du trenger ikke "skryte" av å ha turbo på dieselen din lengre.. Grunnen til at BMW kuttet det ut er fordi de ikke ville de nye motorene til å bli sammenlignet med de gamle da de er helt annerledes oppbygd. Så da vet du det.

 

 

Vil til slutt slutte meg opp om gixer's innlegg.

Lenke til kommentar

for å sette dette med sakte kjøring i perspektiv;

 

Jeg hadde en gjennomsnitts hastighet på 34 km\t over 13 mil DET er sakte det.

(tur-retur jobb en dag det var snø :no: )

 

Ellers kjører jeg en dau VW transporter 1.9 TDK med 50KW / ~65HK til daglig, men den går like greit om jeg har over ett tonn ved (tre greier man fyrer med..)med meg så det så.

 

Ellers har muttern en 1.2l 80hk Punto som er noe av det tøffeste som finnes til rimelige penger, jo fortere det går jo bedre sitter det. Er ikke så ofte jeg er hjemme å bruker den da...

 

Men så snart jeg får solgt Passaten (00/01) så skal jeg skaffe meg en a6 2.5TDI Q og da blir ting morsomt :)

Lenke til kommentar
Mercedes 200D. Sånn gammel svær drit fra 80-tallet med 72hk motor og 4 gir. virket som den hadde 1,2,3,5. Avstanden fra 3-4 var lang. Den akslererte som en dass. Siden den hadde passert 500000km så hadde den vel muligens ikke alle de 72 hestene heller.

hehe..

Mercedes sine dieselbiler fra 70-80 tallet går til du skyter dem..

onkelen min har en 74 (tror jeg) mercedes 300d som har gått over 800k og han byttet clutch for første gang nå rett før jul.

Er enda i daglig bruk :)

 

 

Edit: den tregeste bilen jeg har kjørt er en 1980 Corolla med 1,3 forgassermotor som hadde gått 750k !!

Originalt har den vel 50-60hk, men jeg tror over halvparten gikk av med pensjon noen år tilbake

å kjøre i 80 med den er en spennende opplevelse

Endret av Dimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...