Gå til innhold

Telenor skytjeneste ruter


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har hatt gleden av ha en Zyxel P8702N med Telenors skytjeneste ruter management?

 

Har hatt denne i flere måneder nå og klødd meg i hodet hver gang den klager over for stor pågang slik at jeg ikke fikk endret DHCP innstillingene eller endret DMZ. At jeg ikke kunne konfigurere noe som helst når den mistet nett tilgang er også en fin fin ting.

 

Men i dag er jeg nok på randen av å erstatte driten, fant ut at den hadde satt porten jeg deler kablet nett videre i huset var satt på fra 1 gbit full duplex til 100 mbit HALV DUPLEX. Værre er det at endringene jeg gjør spretter tilbake slik de var før, og prøver jeg å dra ut kontakten å bytte så endrer oppsettet seg.

 

Helt tullete å gjøre noe så basic som ruter oppsett til en skytjeneste, helt utrolig at telenor sin server kan time ut slik at jeg ikke kan gjøre lokale endringer, helt ubrukelig at endringer lagres tilfeldig og byttes om på egenhånd

Endret av cowsnipe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt tullete å gjøre noe så basic som ruter oppsett til en skytjeneste, helt utrolig at telenor sin server kan time ut slik at jeg ikke kan gjøre lokale endringer, helt ubrukelig at endringer lagres tilfeldig og byttes om på egenhånd

Dette er det samme for andre ISPer også, som Altibox. For en "gjennomsnittlig" bruker er nok dette beste alternativ, og gjør at leverandøren gir support på hele kjeden frem til brukerpunktene.

 

For P8702N kan du forsøke med å nedgradere til AAJX.13 fra stup.telenor.net, men det kan være at den oppgraderes automatisk ved neste tilkobling.

 

Jeg har Altibox selv, og har satt routeren ("hussentralen") i Bridge Mode, og koblet eget utstyr bak denne, slik at jeg har full kontroll.

Lenke til kommentar

Men i dag er jeg nok på randen av å erstatte driten, fant ut at den hadde satt porten jeg deler kablet nett videre i huset var satt på fra 1 gbit full duplex til 100 mbit HALV DUPLEX. 

 

Høres ut som en mer enn bedritent terminert kabel.. Eller mener du å påstå at Telenor sin firmware er årsaken til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...