Gå til innhold

Spørsmål ang. venteliste/etterfylling på sivinglinjene på NTNU


Anbefalte innlegg

Stemmer det at NTNU tar inn flere studenter enn de egentlig har plass til på sivinglinjene fordi de vet at folk dropper ut? Er rimelig høyt på ventelista, men det står "studiet etterfylles trolig ikke". Er derfor veldig skeptisk på om jeg faktisk har sjangs på å komme inn selv om jeg er så høyt på lista som jeg er. Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan søke opp søkertallene for 2017 og tidligere år på samordna, der står statistikken for tidligere suppleringsopptak. Da står det hvor mange som har blitt sluppet inn fra ventelista ? Er en liten sjanse, men om du er langt nede på ventelista så tviler jeg, spørs hvor mange plasser det er

Endret av Andasol
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg var nr 5 på venteliste på kybernetikk i fjor. Og jeg kom inn på suppleringsopptaket. Så det er håp. Eventuelt hvis du kom inn på en av siving linjene kan du prøve på intern overgang

Jøss! Sjekket suppleringsopptaket fra i fjor og der stod det at de slapp inn 4 stk bare. Jeg er nummer 2 på nano, tror du det er sjans? Stod 0 i 2015 og 2017 og 2 i 2016
Lenke til kommentar

Marin Teknikk

Det tror jeg skal gå helt fint!:) fadderne dine har mistet 50% (okei ikke 50%, men sykt mange som har byttet) av de i klassen fordi folk bytter osv, så om du ikke får plass med en gang så får du nok plass ganske raskt Endret av Andasol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, er nr 4 atm så ser fortsatt et lite lys i enden av tunnellen!

 

Det er ikke verre enn at du begynner på en annen linje og søker om overgang til den linja du ønsker etter et halvår eller et år. Mulig du må ta opp igjen et fag eller  to, men det bør ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at du begynner på en annen linje og søker om overgang til den linja du ønsker etter et halvår eller et år. Mulig du må ta opp igjen et fag eller to, men det bør ikke være noe stort problem.

Jeg står på andreplass til NTNU nano ordinær, tror det er liten sjanse for at jeg kommer inn på suppleringsopptak og satser derfor på intern overgang (har etter i år 7/8 fag så hopper rett til 2.). Men avhenger vel av om det er ledige plasser osv, pleier det å være stor kamp om disse plassene? Og har du noen som helst anelse om snittet for å komme inn på intern opptak er særlig mye høyere enn på samordna eller om det finnes statistikk på dette noe sted? Nå ble det mange spørsmål, skjønner du antageligvis ikke har svar på alt, men kanskje du eller evt noen andre her kan hjelpe ??‍♀️

Endret av Andasol
Lenke til kommentar

Jeg står på andreplass til NTNU nano ordinær, tror det er liten sjanse for at jeg kommer inn på suppleringsopptak og satser derfor på intern overgang (har etter i år 7/8 fag så hopper rett til 2.). Men avhenger vel av om det er ledige plasser osv, pleier det å være stor kamp om disse plassene? Og har du noen som helst anelse om snittet for å komme inn på intern opptak er særlig mye høyere enn på samordna eller om det finnes statistikk på dette noe sted? Nå ble det mange spørsmål, skjønner du antageligvis ikke har svar på alt, men kanskje du eller evt noen andre her kan hjelpe ‍♀

 

Kjenner ikke detaljer her, men i min tid på Gløshaugen for et drøyt tiår siden var det mange mange som skiftet linje i løpet av de første par årene. Tror generelt dette var lite problematisk annet enn at man måtte ta opp et fag eller to. Kjenner ikke til noe om snitt eller statistikk, men dette er (eller var) iallfall såpass vanlig at jeg tror det bør gå greit om man virkelig ønsker det.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke detaljer her, men i min tid på Gløshaugen for et drøyt tiår siden var det mange mange som skiftet linje i løpet av de første par årene. Tror generelt dette var lite problematisk annet enn at man måtte ta opp et fag eller to. Kjenner ikke til noe om snitt eller statistikk, men dette er (eller var) iallfall såpass vanlig at jeg tror det bør gå greit om man virkelig ønsker det.

Okei, takk for svar. Skal ringe studieveileder så snart hun er tilbake fra ferie så kanskje jeg får litt mer ro i sjela, allerede tatt et årsstudium på NTNU så har endel fag jeg kan bytte slik at jeg tar alle fag med nano nå. Om jeg ikke kommer inn i 2.klasse må jeg sikkert ta et «tullerår» til, og det er maks kjipt, men er nano jeg vil så må bare satse

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...