Gå til innhold

anbefaling av klokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Timex klokke for et par hundrelapper som er mekanisk? sikker på at det ikke var quartz?

 

Når det kommer til klokker, clas ohlson klokka funker sikkert greit den, du kan jo også vurdere en av de billigere G-shockene de tåler jo det meste, Overlevde i alle fall de tidlige tenårne mine med mye friluftsliv.

Lenke til kommentar

Eg er usikker på praksisen med klokker. Men firsvaret sin forsikringspolicy er på maks 20 000 kr for personlege eigendelar, og med hovudregel at den vernepliktige må dekke slike tap sjølv. For briller som er nødvendig i tenesten dekker forsvaret maks 1500 kr i erstatning.

 

Reknar derfor med at eventuell erstatning for klokke som er nødvendig i teneste vil ligge i same område når det gjeld maksimal erstatning.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Svaret er avhengig av hva slags tjeneste man har og om man går med klokke til vanlig. Når jeg var på rekrutten, mener jeg at vi fikk påbud om klokke, de fleste av oss kjøpte en rimelig Casio plastic fantastic quartz klokke til en rimelig sum. Det er noen år siden, men det var godt under 100 lappen.

 

Jeg var/er en av de som går med klokke og etter rekrutten byttet jeg på mellom den billige casioen og en vanlig stålklokke avhengig av hva jeg skulle gjøre den dagen. Hovedgrunnen til at jeg benyttet to klokker omhverandre var at plastikk lenke var klamt.

 

Oppsto det en situasjon hvor jeg anså at det kunne være fare for å skade min Seiko så la jeg den i en lomme. Fordelen til en rimelig klokke er at du får dekket utlegg ved skade, inntil en viss sum, på f.eks en klokke om den skulle få skade i tjeneste. Hhusker ikke hvor stort det beløpet var, men det dekket utlegg til en billig klokke, men ikke min Seiko.

 

En kjapp en om briller. Når jeg var i tjeneste fikk jeg briller av forsvaret pga. erstatningsbiten ved bruk av private briller. Det var ikke noe problem. En kjapp tur til legen (?) eller noe sånt og så fikk de av oss i troppen det gjaldt en halv dag fri eller noe sånt for å dra til optiker. Brillene kom i posten til kompaniet en stund senere og inntil de var utlevert ville de dekket eventuelle utgifter ved reparasjon/erstatning av dyrere briller. (sånn jeg husker det fortalt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...