Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bokontroll Lånekassen - Foreldre flytter


williamwgt

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå da søke om stipend og lån, og har fått plass på BI. Foreldrene mine har da kjøpt nytt hus og skal flytte ut. Jeg blir i det gamle huset sånn at jeg kan omgjøre noe av lånet om til stipend. 
Da lurer jeg på om hva slags dokumenter eller bevis er det jeg må legge frem om jeg eventuelt blir trukket ut til bokontroll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også det at det gamle og det nye huset er ganske nærme hverandre. Jeg tror nok da at Lånekassen kan bli litt mistenkelige.

Såvidt jeg kan se har det ingenting å si.

Det er forskjellige adresser. Foreldrene dine kan likegodt være dine nærmeste naboer sålenge det ikke er samme adresse.

 

Jeg regner med at du skal "leie" det gamle huset og at de fortsatt eier det. Da skulle jeg tro det holder at dere lager en ordentlig leiekontrakt. Jeg har ingen tro på at de vil kunne kreve å se bankoverførsler.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe krav om at det må foreligge leiekontrakt. Med andre ord kan man fint bo gratis i boenhet som foreldrene eier. Hovedpoenget er at man ikke bor sammen med foreldrene. For å bevise dette holder det med en bostedsattest. 

Endret av Star Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...