Gå til innhold

En telefon som ikke blir fort treg med alderen, grunnet updates


Anbefalte innlegg

Jeg leter for øyeblikket etter ny telefon til dama og vil helst finne en telefon som ikke blir fort treg med alderen, grunnet operativsystem oppdateringer.

 

Bruker selv Huawei P9 Plus og er veldig fornøyd med ytelsen, til tross for at den er 2 år gammel nå.

Så vurderer jeg LG G6 til henne.. Ser at den ble lansert for ett år siden. Det står mot denne og Huawei Honor 10.

 

Er det noen her som har erfaringer med oppdateringspolicyen til LG? Blir telefonene deres fort tregere med alderen, grunnet tunge OS oppdateringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at omtrent alle mobiler blir tregere med oppdateringer, unntaket er ren Android. Dvs Android one eller pixel telefonene.

 

Anbefaler at du tar en titt på Nokia 7 plus, med forbehold om at den kan være litt stor hvis hun har små hender. Alternativt den originale pixel 1 telefonen, 5" modellen, mener den er på tilbud nå. Den er mer håndterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har LG G6 og synes denne fremstår som meget rask og bra med tanke på at den er et år gammel. Fikk Oreo nylig, og kameraet er nok klart bedre enn OP6 sitt kamera. Men det kommer jo an på hva som er viktig for deg. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med LG G6 og den koster en del mindre enn OP6 også. Og den har plass til minnekort dersom du liker sånt.

Lenke til kommentar

Jeg har LG G6 og synes denne fremstår som meget rask og bra med tanke på at den er et år gammel. Fikk Oreo nylig, og kameraet er nok klart bedre enn OP6 sitt kamera. Men det kommer jo an på hva som er viktig for deg. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med LG G6 og den koster en del mindre enn OP6 også. Og den har plass til minnekort dersom du liker sånt.

Klart bedre enn OP6 sitt kamera?

OP6 kan filme i 4K 60Hz og 720P 480Hz, noe ikke G6 kan.

Den har og 16Mpx selfie kamera vs 5 på LGen.

 

Bildekvaliteten er veldig bra, bare ikke like bra som f. Fks Galaxy S9 (som koster mye mer). På flere tester slår den iphone X på kamera, en telefon folk er veldig fornøyd med kamera på.

 

Så ville ikke latt kamera hindre meg i å kjøpe Oneplus 6.

Har selv Oneplus 5 og er veldig fornøyd med kamera på den. Savner bare OIS som 6ern heldigvis har fått.

Lenke til kommentar

Jeg har LG G6 og synes denne fremstår som meget rask og bra med tanke på at den er et år gammel. Fikk Oreo nylig, og kameraet er nok klart bedre enn OP6 sitt kamera. Men det kommer jo an på hva som er viktig for deg. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med LG G6 og den koster en del mindre enn OP6 også. Og den har plass til minnekort dersom du liker sånt.

Jeg sliter personlig med å se store forskjeller på bilder føler jeg, men i gsmarenas testverktøy ser det definitivt ut som om Honor 10 og Oneplus 6 tar bedre bilder enn LG G6 (se på strikken, skyggedetaljene ved blyantene og kulelagrene, kartet over Londons t-bane...)

 

 

Uansett er det liten grunn til å forvente at LG G6 vil få mange oppdateringer videre, delvis fordi LG G7 er ute, og delvis fordi G6 nærmer seg halvannet år gammel. Du kan regne med at LG G6 vil ende opp på Android P, mens Oneplus 6 og Honor 10 burde få neste Android-utgave også (Q?)

Ut fra at LG G5 ser ut til å få svært sporadiske oppdateringer nå (siste sikkerhetspatch er fra mars virker det som), kan man forvente at de siste oppdateringene til G6 burde komme om ca 9 måneder.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at omtrent alle mobiler blir tregere med oppdateringer, unntaket er ren Android. Dvs Android one eller pixel telefonene.

 

Min erfaring er at mobiler forblir stort sett like raske som da de kom på markedet når det gjelder NAND hastighet, og her er det store forskjeller på produsenter. Det som sinker en Android telefon er hovedsaklig apper med feil som drar ned systemet og brukere som nedlesser telefonene til bristepunktet. Om det er ren eller ikke ren Android har trolig ingenting å si på ytelse over tid.

 

Hva er oppdateringspolicyen til OnePlus forresten og finnes det en nettside hvor kunder kan følge med på utgivelsene / changelogs? Får Oneplus 6 månedlige sikkerhetsoppdateringer direkte fra Google?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Min erfaring er at mobiler forblir stort sett like raske som da de kom på markedet når det gjelder NAND hastighet, og her er det store forskjeller på produsenter. Det som sinker en Android telefon er hovedsaklig apper med feil som drar ned systemet og brukere som nedlesser telefonene til bristepunktet. Om det er ren eller ikke ren Android har trolig ingenting å si på ytelse over tid.

 

Hva er oppdateringspolicyen til OnePlus forresten og finnes det en nettside hvor kunder kan følge med på utgivelsene / changelogs? Får Oneplus 6 månedlige sikkerhetsoppdateringer direkte fra Google?

https://downloads.oneplus.com/oneplus-6/oneplus_6_oxygenos_5.1.8/

 

Funfact: Oneplus er vel og eneste produsenten som lar deg roote å herje med telefonen uten at dem fjerner garantien. Morsomt for nerder.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...