Gå til innhold

Pipboy

Anbefalte innlegg

Jeg finner det så og si umulig å få tak i en 135mm vifte. Vifta som er på min PSU lager litt ulyd og i ny og ne og det er utrolig irriterende å høre på. PSU er såpass gammel at garanti har utgått så det å fikle litt gjør ingenting.

 

Har vært i kontakt med et par store nettbutikker her til lands og de kan ikke hjelpe meg. Kontaktet Be Quiet! siden jeg har kabinett og 8 vifter fra silent wings 3 serien deres. De selger en del PSU og cpu kjølere som alle har 135mm vifter, men nei. De kunne verken selge meg direkte eller dirigere meg til noen av deres kunder som kan selge dette løst.

 

Newegg.com har en jeg kunne tenke meg, men de selger/sender ikke den til norge. Bare 3 typer som er rated til 45 db på maks og det er altfor mye for meg.

 

Noen her som vet hvor jeg kan henvende meg? Eventuelt noen som har erfaring med å file ned en 140mm for å tilpasse til 135mm?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, virker som det er mye bra på ali. Funker det virkelig med 120mm vifte? Vifta er ikke synlig slik jeg har montert psu. Vifta henter luft fra undersiden av kabinettet. Det eneste jeg bryr meg om er støy og at psu får nok luft. 

Endret av Pipboy
Lenke til kommentar

Ja, virker som det er mye bra på ali. Funker det virkelig med 120mm vifte? Vifta er ikke synlig slik jeg har montert psu. Vifta henter luft fra undersiden av kabinettet. Det eneste jeg bryr meg om er støy og at psu får nok luft. 

 

PSU får nok luft i massevis. Tipper den 135mm vifta du hadde sjelden snurrer\snurret på minste hastighet.

Har en tisvarende vifte i min PSU, og selv under gaming med to skjermkort i crossfire er det sjelden den gidder å slå på vifta engang, selv om den er "for liten" til dette oppsettet (600W)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Virker som den går rundt hele tiden. Senest i dag våknet jeg til at den lagde ulyd periodisk. Mulig det er noe med hvor sakte den går for det virket som den gjorde det periodisk og ikke på hver rotasjonen. Er noe som kommer å går. Har strammet på skruene tidligere, men virket ikke som det hadde noen merkbar effekt. Mistenker at selve hjullageret bærer preg av slitasje.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...