Gå til innhold

Outlook kontakter og Office 365


Twine

Anbefalte innlegg

På jobb har jeg en mailkonto i office 365.

Det er en konto av typen [email protected]

Så har jeg også Outlook på maskinen min hjemme (Mac).

 

Jeg lagde nettopp en ny kontaktliste med en haug med adresser og navn i Outlook, på min Mac altså. I god tro om at dette var en kontaktliste jeg kunne bruk på webappen og på telefonappen, men listen kommer ikke opp på noen av stedene. Kun når jeg sitter med min datamaskin.

 

Når jeg er under fanen "personer" så ser jeg at listen ligger under "På min datamaskin", og ikke under "firmanavn". Nå har jeg prøvd å kopiere listen over til "firmanavn" uten noe hell. Etter litt googling kommer jeg meg heller ikke videre.

Er det noe dere kan hjelpe med meg?
Det må da være en lett løsning på dette som jeg overser, ikke tenker på eller ikke klarer å google meg til. Lager lister på maskinen, og kan sende til kontaktene på telefonen/webappen når jeg ikke bruker min egen maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har Outlook på jobb, og Outlook hjemme. Hvilke av dem er satt opp på telefonen din?

 

Dersom du ønsker å flytte/kopiere mellom de to "outlookene":

Har du Outlook på jobb, altså applikasjonen Outlook? I så fall kan du der legge til din private outlook.com-konto, slik at du får både jobb- og privat-mail i samme Outlook. Da er det bare å kopiere mellom kontakt-mappene for de to kontiene.

 

PS: Dobbeltsjekk retningslinjene for jobben din at det er akseptert å legge inn privat e-post på denne måten. Noen bedrifter vil, med god grunn, nekte deg å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Vanligvis på jobb så har jeg bare brukt webapplikasjonen for å sende og skrive mail, og har kun nå nettopp koblet firmakontoen til Outlook programmet på datamaskinen min.

Har ikke hatt andre kontoer koblet til Outlook tidligere, hverken privat eller firma.

 

Tanken var jo at jeg lagde kontaktlistene på Outlook, men at de også var tilgjengelige i webapplikasjonen. 

Ser at det går motsatt vei, lager jeg kontaktlister i webapplikasjonen så får jeg dem opp på Outlook. Men lager jeg listene på Outlook er det som om dem blir lagret kun lokalt på maskinen, og ikke blir synkronisert opp til kontaktene jeg finner på webben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...