Gå til innhold

Glemte å ringe inn syk, men skal levere sykemelding!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte å ringe inn syk på jobb? Det er jo ikke mulig å gjøre noe slikt?

 

Ellers er det ikke noe som heter ugyldig fravær, leverer du inn egenmelding eller sykemeldingen for de aktuelle dagene skal du få betalt for de..

 

Regler internt i bedriften er vel for å ha en ryddig måte å sikre at man har nok folk til enhvert tid på jobben, og når man ikke varsler fra om man er dårlig, vil bedriften (Arbeidsgiver) får problemer med å få gjort unna det arbeidet som skal gjøres... Så det er uopprettelig om man "glemmer" slikt.. Man ender opp med en arbeidsgiver som vil misslike deg som arbeidstaker for å ikke gi tidsnok varsel...

 

EDIT: Der er vel egentlig en uskreven regel at man alltids varsler arbeidsgiver dagen før, eller i god tid før man skal møte på jobben om man er syk... Man ringer ikke dagen etter å sier at man var syk...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man glemmer slikt, kan skje de fleste av oss. Verden raser neppe sammen på grunn av det. Det beste du kan gjøre når du kommer på at du skulle ringt arbeidsgiver, er å ringe og si ifra med én gang (eller så snart du rimelig kan forvente at noen er på kontoret) og beklage at du er sent ute.

Lenke til kommentar

Det er også mulig å være så sjuk at ein ikkje er i stand til å ringe ein time før arbeidsstart.

Eg forstår at bedrifta må ha reglar for korleis ting skal gjerast, men å sette dette som eit absolutt krav er urimelig.

 

Dersom det er rein forglemmelse frå di side, så hadde eg levert sjukemeldinga saman med ei beklagelse (og muligens ei kvit løgn om at du ikkje tenkte klart pga sjukdommen).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Glemme å ringe inn syk? Det hørtes for meg helt merkelig ut. Hvordan kan man glemme å ringe inn syk dersom man egentlig skulle vært på jobb? Det er jo det samme som å skulke en arbeidsdag uten å gi beskjed.

 

Hadde ikke jeg informert arbeidsgiver om at jeg var syk, og ikke møtte opp på jobb ville de prøvd å kontakte meg, og om jeg da ikke svarte på telefonen ville de sendt en person for å se at alt var fint hos meg. Om jeg da lå hjemme syk og så på serie uten å ha informert ville det fått store konsekvenser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...