Gå til innhold

16.500 liter bensin tok fyr i tunnelen etter at tilhenger løsnet. Nekter å betale forsikringskrav


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En elendig utført reparasjon som aldri skulle vært gjennomført. Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor ikke bilverksteder må dekke utgiftene til alle skadene, men kun kreves for en liten andel.

  • Liker 3
Skrevet

En kan tenke seg redd på hvor mange svakheter som muligens finnes i bilparken fordi noen skal spare litt penger.

Egentlig kriminelt av et bilverksted å reparere ved å sveise på nye plater for å skjule rustskader.

Vi bør trolig ha en havarikommisjon for bilparken også, slik vi har ved flyulykker.

Denne ulykken viser at uten grundig kontroll tørr bilverkstedene å "gamble" på at feil ikke blir oppdaget.

  • Liker 5
Skrevet

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

  • Liker 1
Skrevet

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

  • Liker 1
Skrevet

En elendig utført reparasjon som aldri skulle vært gjennomført. Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor ikke bilverksteder må dekke utgiftene til alle skadene, men kun kreves for en liten andel.

 

De hadde kjøpt forsikring som tydeligvis dekker dette siden det er forsikringsselskapet deres som er saksøkt.

Jeg antar forsikringsselskapet har noen regler for regress hvis verkstedet har vært slurvete?

 

 

Vi bør trolig ha en havarikommisjon for bilparken også, slik vi har ved flyulykker.

 

Denne finnes allerede:

Statens havarikommisjon for transport, https://www.aibn.no/Veitrafikk

  • Liker 2
Skrevet

 

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

Verkstedet har full mulighet til å nekte utføre arbeidet om de mener det vil gi et for dårlig resultat. Klart, da får de sikkert ikke like mye betalt heller.

  • Liker 2
Skrevet

 

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

Verkstedet har, som profesjonell part, et ansvar for å si nei, dersom det ikke lar seg reparere på forsvarlig vis, eller ikke har den nødvendige kunnskap eller sertifisering for å vurdere eller gjøre jobben.

  • Liker 2
Skrevet

Med disse på veiene er det utrolig at ikke flere liv har gått tapt.. Håper ikke så ille kjøretøy kjører på motorveien / trang bro og den løsner..

 

Apropos broer...når ryker en slik, av de dårlige vedlikeholdte...??

Skrevet

Apropos broer...når ryker en slik, av de dårlige vedlikeholdte...??

Det er flere dårlige broer i Trøndelag

Sluppenbroen faller snart i elven og det er en annen bro som har maks 1 lastebil om gangen

Skrevet

Det er flere dårlige broer i Trøndelag

Sluppenbroen faller snart i elven og det er en annen bro som har maks 1 lastebil om gangen

Skal se den broen nærmest pp-senteret i porsgrunn (ell nærmest dt), på pp-siden er det endel sprekker.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...