Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte drivakselmansjett


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hatt bilen på verksted, og reagerte litt på prisen til Snapdrive.

De belastet meg 3 260 kr i rent arbeid for å bytte drivakselmansjetten på en Citroen C3 2003. 

Er dette normal pris?

 

Grunnen til at jeg spør, er at et annet verksted har gitt meg arbeidspris på 1 350 kr for akkurat samme jobben + samme pris som Snapdrive på deler (totalt 2 333 kr mot 4 342 kr hos Snapdrive)

post-138828-0-57469900-1528211872_thumb.png

Endret av mrala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel den prisene di har litt i overkant av hva du kan få andre plasser,

Derfor er det lurt å ta en ringe runde eller gå innom forskjellig verksted å høre på pris.

Er veldig stor forskjell på hva dem bruker. 

Mange som har time pris opp til 1500 kr.

Så er ening at dette hva litt drøyt bare for å bytte kun drivmanjett. 

 

Om du får gjort så mye med det er jeg ikke sikker på.

Men det du kunne ha gjort tatt med deg prisen fra et annet verksted og vist dem den prisen. Og prøvd å fått den til samme pris, eller redusert pris eller ned mot tilsvarende.

Lenke til kommentar

Forklaringen her er egentlig ganske enkel. For å bytte mansjett må drivknuten taes av. Som regel må selve drivakslingen taes ut for å kunne få av drivknuten. Taes drivakslingen ut, må du tømme girkassen for olje. Og når du først har drivakslingen ute er det en god idé å samtidig bytte simmeringen mellom aksling og girkasse da disse blir lett skadet ved demontering av aksling. Jeg byttet drivknute på min bil for noen måneder siden, og jeg brukte seks timer på det (har aldri gjort det før, så det ble litt prøving og feiling). Så jeg ser ærlig talt ingenting galt med verken prisen eller regningen du har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...