Gå til innhold

Jobbskjorter til 500-1000 kroner?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått en jobb som krever at man kommer pent kledd. Dvs minimum en penskjorte, dresssko og av og til dressbukse. Jeg er på utkikk etter skjorter som har kvalitet men som ikke er for dyrt heller. Hva med feks house of singles? Skjorter til 899, som jeg mener er verdt det da man har de lenge. Noen anbefalinger?

 

Og til dere som bruker dette i jobbsammenheng, hvor mange forskjellige skjorter har dere?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og til dere som bruker dette i jobbsammenheng, hvor mange forskjellige skjorter har dere?

Du KAN klare deg med 3 skjorter .. i teorien.

 

Selv har jeg vel litt over ett dusin.

 

Det du har rett i er at det lønner seg å heller spytte i mer i hver skjorte enn å kjøpe mange.

 

Anbefaler Borelli om du kan finne det der oppe. Tror du må regne med å legge ett par tusenlapper på bordet per skjorte, kanskje bare 1500 om du er heldig.

 

Andre som er verdt å nevne er Eton, som er OK og nok er under tusenlappen, men ikke i samme kvalitetsklasse som Borelli. Den ene jeg har blir aldri brukt.

 

Dog, det hele avhenger vel mye på hva du jobber med og hvordan de andre går kledd.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Har hatt både dress og smoking fra House of Singles.

Du får det du betaler for.

Mener å huske at smoking skjorten også var kjøpt der, ikke videre imponert over kvaliteten hverken på selve skjorten (sømmer osv) eller stoffet.

 

Hva med å kjøpe inn en og en å teste om du er fornøyd?

Kjøp en fra Eton, en fra House of singles og en fra mensware?

Trenger vel ikke å kjøpe full garderobe med en gang.

Eller har du kanskje ikke noe fra før av?

 

Det kan også være verdt å legge litt mer penger i det siden dette er noe du faktisk skal bruke hver dag, så da vil jo kvaliteten spille inn.

Det er bedre å kjøpe tre skjorter til 1200,- som holder fem år, enn tre til 900,- som holder tre år, sånn rent økonomisk.

Lenke til kommentar

Da jeg har jobbet lenge i "skjorte-jobb" har jeg nok en 40-50 skjorter i alle priser og kvaliteter - favorittene spenner fra Zara til Eton og noen dyrere merker jeg ikke husker i farten. Kjøper kun på følelse når jeg prøver. Om skjorten er god å ha på, stoffet kjennes godt ut og passformen er fin så er det fullstendig underordnet om den kommer fra Dressmann eller en av de dyrere nisjebutikkene.

Lenke til kommentar

Har hatt både dress og smoking fra House of Singles.

Du får det du betaler for.

Mener å huske at smoking skjorten også var kjøpt der, ikke videre imponert over kvaliteten hverken på selve skjorten (sømmer osv) eller stoffet.

 

Hva med å kjøpe inn en og en å teste om du er fornøyd?

Kjøp en fra Eton, en fra House of singles og en fra mensware?

Trenger vel ikke å kjøpe full garderobe med en gang.

Eller har du kanskje ikke noe fra før av?

 

Det kan også være verdt å legge litt mer penger i det siden dette er noe du faktisk skal bruke hver dag, så da vil jo kvaliteten spille inn.

Det er bedre å kjøpe tre skjorter til 1200,- som holder fem år, enn tre til 900,- som holder tre år, sånn rent økonomisk.

 

God idé med å kjøpe en av hver, tester ut dette

Lenke til kommentar

Det viktigste er at du finner et merke / modell som er behagelige å gå med. Selv foretrekker jeg skjorter i egyptisk bomull og de koster cirka 600 hos Dressmann. Jeg har vel kanskje 20 skjorter til sammen.

Jeg har også skjorter fra Dressmann, og på min kropp er det de som har best passform. Ingen som ser om det er Dressmann uansett, og kvaliteten er for meg mer enn god nok.

Lenke til kommentar

Er selv veldig glad i Emporio Armani,Hugo Boss og Tiger of Sweeden.

 

 

Men som alle andre nevner, tenk mindre på pris og mer på passform.

 

 

En skjorte til 50 kr som passer perfekt ser mye bedre ut enn en ToS skjorte til 1500 ,- som henger og slenger.

Lenke til kommentar

Jeg henger opp skjortene mine rett fra vaskemaskinen of slipper dermed å stryke de.

Strykeløse skjorter? Absolutt verdt en titt om man er i en litt mindre formell jobb.

 

Faktisk var den Etonskjorta mi av den strykeløse typen, skal visstnok være blandt de beste strykeløse som man får tak, dog ... not my cup of tea?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg henger opp skjortene mine rett fra vaskemaskinen of slipper dermed å stryke de.

Funker fint for 90% av skjortene mine og, men de tykke dresskjortene i egyptisk bomull fra dressmann, spesielt de med "mønster"(litt forskjell i fargetråd) krøller noe vanvittig etter 5 min bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bruker mye skjorter selv, og hvordan de vaskes har mye å si for hvor lenge de holder seg " fresche" og passform osv.  beholdes. 

Slenger du en haug med skjorter inn i en generell vask, 60 grader og full sentrifugering slites de fort.  Skjorter bør vaskes i en separat vask, og har maskinen din et eget skjorteprogram bruker man selvsagt det.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...