Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hihi, hwb.no, som mange her har påpeket allerede, hadde dette tilbudet sammen med 17" lcd skjerm, som et tilbud nummer to.. og ja, det var en s-ata disk..

 

synd jeg nettopp kjøpte meg en WD 160GB (har tenkt å ha 5 slike i raid5) ellers hadde det blitt denne.. mye diskplass for pengene her ja..

 

Hva er forresten fordelen med å ha s-ata disk når hastigheten fortsatt er 7200 RPM?

Lenke til kommentar
Hva er forresten fordelen med å ha s-ata disk når hastigheten fortsatt er 7200 RPM?

Vel, det er mange andre ting som forteller hvor rask en HD er, som aksesstid, antall sector, spor osv...

 

Men vel, den STORE fordelen jeg ser er at man slipper å dra ut den 4 molex saken som kan sitte veldig godt fast. Og ledningene er mindre, bedre ventilasjon på kabinettet. :)

 

Men det jeg ikke skjønner, selv jeg som sitter på en 10mbit's linje ikke fyller 300 GB en gang. Ikke at jeg har noe problem, men man må jo ikke "spare" på alt man laster ned, og selv om jeg greier å fylle så kjøper jeg heller 1 og 1 HD ettersom jeg fyller dem, for da har sansyneligvis prisen falt :)

 

Har sagt til meg selv at jeg aldri skal kjøpe WD disker mer, iallefall ikke den serien som bråker så mye!

Lenke til kommentar

Syns heller ikke wd diskene mine bråker, og jeg har 3..kommer vel ann på kabinette man har, og hvordan de er plassert. Men har en 45 gigs ibm og den bråker! Psu,cpu vifta og de andre viftene i kabinette bråker jo mye mer hos meg...wd er RASKE,billige og lite feil med. Hvem vil vel ha samsung eller noe annet trege disker? Ikke jeg nei.

Lenke til kommentar
det var tåpelig. jeg har den disken. bråker ingenting.

Jeg har en totalt støysvak pc.

Begrepet "støysvak" er ganske relativt. Hva du syns er stille, kan jeg finne bråkete.

100% enig. WD80'ern min bråker noe inni margen, og jeg kunne også tenkt meg å fjerne litt av knatringa fra Seagate 7200.7'ern min (som står i et annet, lyddempet kabinett).

Lenke til kommentar
Vel, det er mange andre ting som forteller hvor rask en HD er, som aksesstid, antall sector, spor osv...

 

Ok, hvor mye raskere er denne enn den vanlige utgaven uten s-ata? Og er det spesielle ting den er raskere på?

 

Men det jeg ikke skjønner, selv jeg som sitter på en 10mbit's linje ikke fyller 300 GB en gang. Ikke at jeg har noe problem, men man må jo ikke "spare" på alt man laster ned, og selv om jeg greier å fylle så kjøper jeg heller 1 og 1 HD ettersom jeg fyller dem, for da har sansyneligvis prisen falt :)

 

Alltid en fordel å kjøpe en så stor disk som mulig, jo større jo mer får du for pengene (har jeg hørt en plass). Dessuten er det en fordel å ha disker med samme størrelse hvis du skal ha RAID f.eks. og da får du logisk nok mer plass med f.eks. 5*250GB enn 5*80GB.

 

Når det gjelder hvorfor man trenger så mye plass så kan du jo bare se på utviklingen. Spill blir større og større, og nå som mange får seg digital kamera og digitalt videokamera, så trenger man enda større plass. Driver man med P2P trading så trenger du nok mer enn det som strengt tatt er nødvendig, og det er kanskje disse menneskene akkurat denne disken er aktuell for.

Lenke til kommentar
100% enig. WD80'ern min bråker noe inni margen, og jeg kunne også tenkt meg å fjerne litt av knatringa fra Seagate 7200.7'ern min (som står i et annet, lyddempet kabinett).

etter nytt år så skal jeg investere i 2 slike Da for jeg kanskje en lydløs maskin. kun 2 vifter på hele maskina. Det blir godt det...

Kan jeg bruke slike javler på S-ATA disk? :cool:

Lenke til kommentar
100% enig. WD80'ern min bråker noe inni margen, og jeg kunne også tenkt meg å fjerne litt av knatringa fra Seagate 7200.7'ern min (som står i et annet, lyddempet kabinett).

etter nytt år så skal jeg investere i 2 slike Da for jeg kanskje en lydløs maskin. kun 2 vifter på hele maskina. Det blir godt det...

NB! Denne kjøleren er i skrivende stund kun testet og godkjent for disker opptil 7200 o/min.

 

Opptil som i "til og med"?

Lenke til kommentar
100% enig. WD80'ern min bråker noe inni margen, og jeg kunne også tenkt meg å fjerne litt av knatringa fra Seagate 7200.7'ern min (som står i et annet, lyddempet kabinett).

etter nytt år så skal jeg investere i 2 slike Da for jeg kanskje en lydløs maskin. kun 2 vifter på hele maskina. Det blir godt det...

NB! Denne kjøleren er i skrivende stund kun testet og godkjent for disker opptil 7200 o/min.

 

Opptil som i "til og med"?

Det vil jeg tro. håper det iallefall. Det er jo vannkjøling så hvorfor ikke? ser da at det har kommet slike passive harddisk-bokser-kjølere som takler 7200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...