Gå til innhold

Må syvdoble vannmengden for å utløse Veslemannen-raset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forstått det sånn at hvis de sprenger vil det utløse et annet og STØRRE ras, som vil tette igjen Romsdalen som en demning. Elva vil skape en innsjø og demningen vil briste. Noe sånt, husker ikke nøyaktig.

 

Fant det, sitat fra VG: – Det er fordi det kan destabilisere større masser med fjell, og det er ikke ønskelig å gjøre vondt verre. En kollaps av 15 millioner kubikkmeter fjell på Mannen vil ha enorme konsekvenser som for eksempel oppdemning av Rauma med potensielle dambruddscenarioer, uttalte Hermanns.

Endret av KanonEOS
Lenke til kommentar

Om fjellet er så ustabilt at litt dynamitt får hele sulamitten til å rase, bør de permanent evakuere og avsperre hele området. Noe sier meg at de er mer interessert i å hale ut sirkuset (og pengene fra statskassen) så lenge som mulig.

Endret av likferd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om fjellet er så ustabilt at litt dynamitt får hele sulamitten til å rase, bør de permanent evakuere og avsperre hele området. Noe sier meg at de er mer interessert i å hale ut sirkuset (og pengene fra statskassen) så lenge som mulig.

 

Fy f... for et patetisk utsagn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om fjellet er så ustabilt at litt dynamitt får hele sulamitten til å rase, bør de permanent evakuere og avsperre hele området. Noe sier meg at de er mer interessert i å hale ut sirkuset (og pengene fra statskassen) så lenge som mulig.

 

Personlig har jeg et mer positivt menneskesyn. Jeg tror oppgaven er vanskelig og at det ikke finnes stor erfaring på fagfeltet. Derfor prøver man seg frem. Dersom du har vektig fagerfaring som kan hjelpe å gjøre dette på en god måte er jeg sikker på at fagfolkene vil lytte. Men hvis du ikke kan faget og bare liker å komme med kjappe og ubegrunnede nedverdigende kommentarer så foreslår jeg et brevkurs i etikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om fjellet er så ustabilt at litt dynamitt får hele sulamitten til å rase, bør de permanent evakuere og avsperre hele området. Noe sier meg at de er mer interessert i å hale ut sirkuset (og pengene fra statskassen) så lenge som mulig.

 

Lenge siden eg har lest ett så idiotisk utsagn her  :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...