Gå til innhold

TEST: AVA P80 Master


Anbefalte innlegg

 

Det burde stått litt tydeligere hva prisen ligger på...

Står i ganske feit tekst nederst da....

 

 

Det står ikke at denne koster 6000,- det står "ikke alle ønsker å legge 6000 kroner i en høytrykkspyler" med link til en samletest. Måten det er skrevet på, sammen med link til ny artikkel, så framstår det mer som reklame for annen artikkel enn veiledende pris for denne høytrykksspyleren. I tillegg er det henvisninger til pris i denne testen (Til prisen du betaler får du rett og slett en rå høytrykkspyler") uten at man har oppgitt prisen.

 

Det støvsugerselger-prat - skryter over hvor mye produktman får for pengene, før man faktisk har sagt hvor mye penger det er snakk om. Et passende avsnitt å ta inn veiledende pris på 6000,- kunne vært i 3. avsnitt "Modellen vi har tatt inn til test heter AVA P80 Master, med en veiledende salgspris på ca. xxxx"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne testen sammenligner en spyler til 6000 kr med biltema-vaskere og lignende til halve prisen. Virker som halve testen var ferdig utfylt før hw.no så mye som tok på spyleren, men slik er markedsføring i dag.

 

Jeg likte designet på den, håper konkurrentene følger etter og dropper plast i knallfarger.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Her får man tak i den.

https://bilpleiekongen.no/produkt/ava-p80-master-hoytrykkspyler/

 

Har hatt lyst på denne en stund..

Anbefaler en god shampoo til skum Chemical Guys har gode, bruker selv Super X Shampo fra Würth. henger som bare rakkern og inneholder voks :)

 

Bilpleiekongen er ca verst i klassen når det kommer til reklamasjoner. De selger utstyr som beint fram ikke har egenskapene som averteres («syresikre» flasker o.l) og du blir møtt med skuldertrekk når du melder fra om det.

 

Søppelbedrift

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Norsk? Den er planlagt produsert i hvilket land?

 

Høytrykksspyleren og tilbehøret er utviklet fra bunnen av i Bergen. De fleste deler og montering er "selvfølgelig" laget i Østen, som konkurrenten våre... Det skyldes dessverre at vi ikke har en leverandørindustri i Europa som har kompetansen til å lage denne typen produkter. Men en fantastisk støtte og hjelp underveis fra Innovasjon Norge og mange dyktige produsenter her i landet har vi imidlertid forsøkt å legge til rette for at vi i fremtiden faktisk kan levere et 100% norskprodusert produkt :-)

 

Morten Torlei, Daglig leder AVA

Hvem utfører reparasjoner i garantiperioden, og hvordan er det med reservedeler, har dere lager i Norge? Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Hva skal man med en høytrykksspyler når en hageslange er nok for å fjerne tørket gjørme og såpeskum ? Det må jo bare være på enkelte steder hvor det er dårlig vanntrykk.

Jeg ser mange bakdeler med en høytrykksspyler, den koster penger, ekstra arbeid, sliter på lakken og gir lite vann. Hva skal du spyle trappen eller platten med når det ikke kommer nok vann ? Det er en myte at høytrykkspyler er nødvendig. Kanskje for å fjerne gammel maling, grafitti eller kjølen på en båt. ellers er det totalt unødvendig.

Lenke til kommentar

Kan denne brukes på 10 A kurs/sikring?

Har du skrusikringer kan det kansje gå så lenge det ikke er noe annet på kursen som trekker strøm og avhengig av startstrøm på spylern osv. Det må nesten bare testes å se.

 

Automatsikringer tåler normalt mindre overbelastning over sin merkestrøm i en time før den løser ut, så har du det bør du ihvertfall ha 13/15/16A sikring

Lenke til kommentar

 

Kan denne brukes på 10 A kurs/sikring?

Har du skrusikringer kan det kansje gå så lenge det ikke er noe annet på kursen som trekker strøm og avhengig av startstrøm på spylern osv. Det må nesten bare testes å se.

 

Automatsikringer tåler normalt mindre overbelastning over sin merkestrøm i en time før den løser ut, så har du det bør du ihvertfall ha 13/15/16A sikring

Det er 10A automat sikring på alle ute kontaktene mine.

 

Hadde håpet at testeren tek.no som testet denne maskinen kunne teste dette og oppdatert testen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trengte uansett ny spyler, så bestilte en P60+ i dag. :-)

Er det sånn at man faktisk kan bruke Kärcher tilbehør? Praktisk isåfall, har litt liggende.

 

Hei,

Du kan bruke Kärcher børster, terrassevaskere og forlengerlanser direkte på AVA's pistol og lanser. Mange dyser og annet tilbehør kan også brukes, men Kärcher har litt forskjellige utførelser på bajonetten sin som gjør at du kan møte enkeltprodukter som ikke passer.

 

Når du bruker AVA, vil du se at innfestningen på pistolen (i front, der du setter på tilbehøret) er en ny (patentert) twister-løsning som gjør det mye enklere å sette på tilbehøret.

 

Ellers vil jeg gjerne nevne at dyser er en slitasjedel. Er den gamle høytrykksspyleren utslitt, er nok også dysen det. Nye dyser fungerer best.

 

Det meste av AVA's tilbehør passer på Kärcher pistolen. Kjøper du AVA dyser løs, les på emballasjen slik at du kjøper rett størrelse (passer 110-145 bar eller 150-170 bar spyler).

 

Vennlig hilsen Morten Torlei, AVA

Lenke til kommentar

 

 

Kan denne brukes på 10 A kurs/sikring?

Har du skrusikringer kan det kansje gå så lenge det ikke er noe annet på kursen som trekker strøm og avhengig av startstrøm på spylern osv. Det må nesten bare testes å se.

 

Automatsikringer tåler normalt mindre overbelastning over sin merkestrøm i en time før den løser ut, så har du det bør du ihvertfall ha 13/15/16A sikring

Det er 10A automat sikring på alle ute kontaktene mine.

 

Hadde håpet at testeren tek.no som testet denne maskinen kunne teste dette og oppdatert testen sin.

På 10 Ampere kus kan du bruke maks 2300 watt, her går nok ikke AVA P80 Master. Anbefaler istedenfor AVA P60 Master, som er akkurat samme spyleren bare med litt mindre motor/pumpe.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan denne brukes på 10 A kurs/sikring?

Har du skrusikringer kan det kansje gå så lenge det ikke er noe annet på kursen som trekker strøm og avhengig av startstrøm på spylern osv. Det må nesten bare testes å se.

 

Automatsikringer tåler normalt mindre overbelastning over sin merkestrøm i en time før den løser ut, så har du det bør du ihvertfall ha 13/15/16A sikring

Det er 10A automat sikring på alle ute kontaktene mine.

 

Hadde håpet at testeren tek.no som testet denne maskinen kunne teste dette og oppdatert testen sin.

På 10 Ampere kus kan du bruke maks 2300 watt, her går nok ikke AVA P80 Master. Anbefaler istedenfor AVA P60 Master, som er akkurat samme spyleren bare med litt mindre motor/pumpe.

Takk for svar Morten.

Jeg var inne på prisjakt og sammenlignet Ava P80 mot Ava P60, og ser at P60 har ganske mye lavere vannforbruk.

Jeg får fortsette jakten på en spyler med 600l/t og 2300watt.

Lenke til kommentar

Vi snakker om en del penger for denne kan nesten kjøpe en Kranzle 1152. Uansett veldig kult at denne er lagd fra en gjeng menn i Bergen. Selv har jeg en Nilfisk E150 som jeg er fornøyd med. Men jeg har sett flere video om denne nye høytrykkspyleren. Bilpleiekongen selger denne i 3 varianter der den minste koster 3999 kroner. Skulle jeg kjøpt ny ser jeg ikke bort ifra at jeg ville kjøpt denne. Eneste minuset jeg vet om er lengde på slangen som er kun 8 meter. Burde kommet med 15 meter slange. Ellers spennende. Lykke til.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...