Gå til innhold

Stopper leveransene av F-35 - krangler om regninga for å rette opp produksjonsfeil


Anbefalte innlegg

 

Når sant skal sies så driver russerne å øver fra tid til annen, på andre sida av grensa også. Jeg tror det er viktig å opptre tydelig mot russland, ellers blir vi presset og overkjørt. Det er slik de opptrer internasjonalt, tøyer og presser på helt til de møter motstand. Da må vi ikke gi etter på noe som helst. Tapt terreng er tungt å vinne tilbake. Øvelser må vi ha. Det har vi hatt tidligere, og vi gir ikke ifra oss den friheten.

 

Tja, propaganda er en ting. Realiteter noe annet.

 

 

Godt norsktekstet video-foredrag om USA /Israel sin imperialisme og krigspolitikk :

https://midtifleisen.wordpress.com/2018/04/13/nytt-foredrag-av-daniele-ganser/

 

Jeg ser ikke helt hva du skal frem til, men jeg registrerer at linken din bruker øknavn på navngitte politikere, og det gir meg fort en magefølelse om saklighetsnivået.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noe galt med kalkunen?

Huff da, dyre er de også.  Pytt, pytt.

Feil på helt nyutviklede fly? Nei det har nok aldri skjedd før. Alle vet jo at slike ting kommer helt feilfrie ut fra rullebåndet .. :roll:

 

 

"Da Norge besluttet å anskaffe F-35 som nytt kampfly, var kravet at de nye kampflyene skulle kunne holde seg i lufta i minst 4,5 timer per tokt. I et internt forsvarsnotat slår Luftforsvaret fast at det neppe er realistisk med mer enn to timer. Det gir sterkt redusert kampflydekning i Barentshavet og i de nordligste delene av Nord-Norge."

 

https://www.aldrimer.no/f-35-i-luften-2-timer-ikke-45-timer/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det noe galt med kalkunen?

Huff da, dyre er de også.  Pytt, pytt.

Feil på helt nyutviklede fly? Nei det har nok aldri skjedd før. Alle vet jo at slike ting kommer helt feilfrie ut fra rullebåndet .. :roll:

 

 

"Da Norge besluttet å anskaffe F-35 som nytt kampfly, var kravet at de nye kampflyene skulle kunne holde seg i lufta i minst 4,5 timer per tokt. I et internt forsvarsnotat slår Luftforsvaret fast at det neppe er realistisk med mer enn to timer. Det gir sterkt redusert kampflydekning i Barentshavet og i de nordligste delene av Nord-Norge."

 

https://www.aldrimer.no/f-35-i-luften-2-timer-ikke-45-timer/

 

Fra samme blogg: "Konfigurert for samme oppdragstype er rekkevidden til F-35 omlag 30% større enn for F-16, og dette ligger til grunn for vår planlegging», skriver FD"
Lenke til kommentar
Norges neste tre fly nærmer seg klare på fabrikken i Texas og skal etter planen flys hjem i slutten av mai. Til høsten skal Forsvaret motta ytterligere tre kampfly.

 

Burde vel nekte å ta hjem disse før feilen er utbedret.

 

Det er åpenbart ikke bare en "metallbit med fire skruer" som kan byttes om her, men innviklede arbeidskrevende prosedyrer.

 

Havner de i Norge nå, tviler jeg på om det noensinne vil bli rettet. Da blir det vel nødløsninger mot korrosjon, inntil de blir "reservedel-fly" man tar deler fra ved behov.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...