Gå til innhold

Angst i Forsvaret


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han får opptil flere angstanfall om dagen og etter dette er han helt utslitt både fysisk og psykisk. I tillegg til dette så sliter han med å sove. Greia her er at å være i det miljøet og rundt våpen er triggere for han. Lurer bare om noen har erfaring rundt dette eller om de har hørt noe lignende tidligere og hva utfallet der evnt ble?

Lenke til kommentar

Hei.

Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre.

Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde?

Lenke til kommentar

 

Hei.

Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre.

Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde?

 

Fordi førstegangstjeneste ikke er frivillig?
Lenke til kommentar

 

 

Hei.

Kjæresten min har dratt inn i førstegangstjeneste, og har ekstremt dødsangst. Dette fikk han ca er halvt år før han dro og han har vært der i noen dager nå. Han sliter ekstremt med det og det går utover psyken hans. Noen som vet om han kan dimme hvis han snakker med lege? Evnt tips til hva han kan gjøre.

Hvorfor valgte han å gå i forsvaret i utgangspunktet, var han ikke klar over angsten han hadde?

 

Fordi førstegangstjeneste ikke er frivillig?

 

Da vi tok sesjon del 1 var et spørsmål, er du motivert til å være i forsvaret? Ingen som svarte ''jeg vet ikke'' ble kalt inn til sesjon del 2 (fysisk test). I tillegg kan krysse av ''jeg er ikke motivert i det hele tatt'', og du kan legge igjen en beskjed hvor du evt kunne skrevet at du har angst i forbindelse med et slikt miljø

 

https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-f%C3%B8rstegangstjeneste

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar

Da vi tok sesjon del 1 var et spørsmål, er du motivert til å være i forsvaret? Ingen som svarte ''jeg vet ikke'' ble kalt inn til sesjon del 2 (fysisk test). I tillegg kan krysse av ''jeg er ikke motivert i det hele tatt'', og du kan legge igjen en beskjed hvor du evt kunne skrevet at du har angst i forbindelse med et slikt miljø

 

https://forsvaret.no/aktuelt/kamp-om-førstegangstjeneste

Ok. Fikk ikke en eneste kjipe greie å krysse av på selv. Ble sendt rett til kuler & krutt. Snakk med kjæresten din. Det er null & niks sjanse for å bli skutt i miltæret.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Dette høres jo ikke ut som en holdbar situasjon. Blir nok sommerferie og dimm altså. Bare å be han om å søke på noe greier på Samordna opptak innen 15. april

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hvorfor ser han ikke på dette året som et år han kan vokse på og gro litt baller?

Det høres ut som han sårt trenger det.

Du har nok aldri opplevd angst før. Tror du bør Gro litt hår på ballene dine :))

 

Det vet du ingenting om. Er det ofte du uttaler deg om ting du ikke vet noe som helst om?

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...